10 strategii pentru optimizarea SEO a paginii de Facebook
09 mar 2016

10 strategii pentru optimizarea SEO a paginii de Facebook

Cea mai apreciata retea de socializare din intreaga lume, Facebook, a facut pe 22 octombrie 2015, un anunt ce va ramane in istorie – extinderea cautarii, dincolo de postarile prietenilor sau ale paginilor apreciate.

Cu alte cuvinte, reteaua lansata de Zuckenberg ne va permite cautari precum cele similare lui Google, cel mai cunoscut si folosit motor de cautare din intreaga lume. Astfel, cautarile in Facebook vor genera milioane de rezultate, ca si in cazul lui Google. Deci acum putem vorbi cu certitudine despre optimizarea SEO a paginii de Facebook detinuta de o companie sau un brand.

In prezentarea din luna octombrie a anului trecut, Mark Zuckenberg a specificat ca pana acum ”motorul de cautare” Facebook poate genera peste 2 trilioane de postari, datorita ultimelor imbunatatiri ale acestei platforme.

Acest update are in centrul atentiei urmatoarele modificari:

  • poti identifica noi discutii pe marginea unui subiect cu link

  • rezultatele de cautare ale lui Facebook includ si postari publice – in masura in care ele sunt sunt relevante cautarilor

  • imbunatatirea sugestiilor de cautare – care vor fi mai dinamice si vor aparea in casuta de search ca predictiv text.

Dintre toate aspectele enumerate, cel mai mult atrage atentia cel de-al doilea punct - rezultatele de cautare ale lui Facebook includ si postari publice – care au ca scop oferirea celor mai relevante informatii legate de cautarea facuta.

Strategii digitali, totusi, atentioneaza sa nu ne incredem prea mult in Facebook Search, cu atat mai mult cu cat compania de la Palo Alto mentine algoritmii in mare secret. Insa, spre deosebire de Google, schimbarile de algoritmi ale lui Facebook sunt si mai usor de anticipat, mai ales ca de la Facebook, odata ce apar noi functii, mici informatii ”se scurg pe Internet”. Astfel, la lansarea din 2015 a functiei, Mark Zuckenberg a atras atentia asupra a altor doua aspecte esentiale:

  • Facebook Search este imposibil de previzionat – pentru ca exista o probabilitate foarte mare ca rezultatele obtinute sa fie returnate in functie de relatia pe care un user o are cu o pagina, cu numarul de like-uri pe care le-a primit aceasta de la prieteni sau de la friends of friends.

  • Facebook Search se bazeaza mai mult pe mecanismul ”exact match” - pentru ca Facebook nu poate face diferenta intre doua cuvinte similare pana la un punct, precum blogging cu blog, spre deosebire de Google. Desi au acceasi radacina, lui Facebook ii va fi greu sa returneze rezultate care sa faca diferenta dintre cele doua.

Este nevoie sa optimizam SEO si pagina de Facebook?

In functie de popularitatea pe care o va castiga in viitor aceasta facilitate oferita de Facebook, s-ar putea sa asistam la o crestere uriasa a postarilor pe paginile de companie sau a persoanelor fizice al caror scop va fi doar sa apara cat mai sus in topul rezultatelor cautarilor. Mai jos vei gasi cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti optimizezi SEO pagina de Facebook.

In optimizarea paginii de Facebook, fii primul care interactioneaza

Asa cum am mai spus-o si pana acum, optimizarea SEO este un proces ce presupune cunostinte foarte solide despre schimbarile de algoritmi ale lui Google, cunoasterea tendintelor, experienta, toate dublate de multa munca si presarate cu cantitati impresionante de ambitie.

Desi este o discutie noua, optimizarea paginii de Facebook nu este nici pe departe un proces atat de SF precum ai crede. Practic, sunt notiuni simple, pe care sigur le stii, insa nu credeai vreodata ca fac parte din curentul ce se numeste ”SEO Facebook”.

Practic, de optimizarea SEO tine si promovarea in Social Media a brandului. De ce? Pentru ca in stabilirea pozitiilor de cautare, Google tine seama si de link-urile normale provenite de pe Twitter si Facebook. Si cum aparitia si dezvoltarea continua a retelei lui Zuckenberg atrage tot mai multi utilizatori (in momentul de fata, peste 800 de milioane), este cea mai buna platforma pentru a castiga expunere uriasa, propice pentru promovarea rapida, eficienta si clara a produselor/serviciilor pe care compania ta le ofera.

Pagina de Facebook a unui brand este ca o declaratie facuta publicului tinta, aceea ca ii va oferi doar informatie de calitate, ca incearca sa aduca produsul/serviciul cat mai aproape de clienti, pentru a fi experimentat, apoi impartasite toate parerile, intr-o comunitate nou creata Mai mult, o pagina de Facebook optimizata SEO corect ofera si o foarte buna imagine despre companie, dar si elementul de identitate si distinctie intre afacerea pe care o detii si concurenta ta.

A optimiza pagina de Facebook inseamna sa renunti doar la a comunica si sa incepi sa interactionezi, sa socializezi cu fanii tai. Sa elimini barierele unei comunicari prea formala, pe care nu o va intelege si imbratisa nimeni si sa devii prieten cu membrii comunitatii pe care ai construit-o.

Pentru ca la iAgency, agentie interactiva, cu peste 10 ani experienta, ne place sa interactionam eficient pentru a deveni vizibili, credibili si cunoscuti, putem face asta si pentru afacerea ta. Optimizarea paginii de Facebook garanteaza faptul ca mesajul tau nu va putea fi nicidecum ignorat. Optimizarea SEO corecta a paginii de Facebook a companiei tale presupune o strategie care are in centrul atentiei un site web foarte bine organizat, structurat, cu o arhitectura a informatiei foarte bine pusa la punct, un raport imagine-text-video echilibrat si cele mai bune texte.

La iAgency, agentie interactiva, echipa noastra de strategi in optimizare SEO este alcatuita si din fosti jurnalisti cu experienta si contacte, iar noi te putem ajuta cu cel mai bun serviciu de copywriting. Suntem aici pentru ca tu sa ai o prezenta reala, de calitate, cu mesaje targetate catre publicul tau tinta, folosind cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta sau domeniul tau de activitate.

Ce presupune optimizarea paginii de Facebook a unui brand

  • Alegerea unui nume potrivit pentru pagina de Facebook, cu un URL care contine numele brandului si cel putin un cuvant cheie relevant – un adevarat brand optimizat pe Facebook, are o pagina de Facebook de forma www.facebook.com/nume. Cu cat acesta este mai bine structurat, cu atat vei crea o comunitate mai mare de oameni ce vor deveni adepti ai brandului tau pentru ca afla, nemarginit, carei pagini ii dau like. In plus, numele face diferenta intre a avea sute de like-uri sau doar cateva zeci daca apare de forma – www.facebook.com/pages/nume/123343567689. Spre deosebire de optimizarea SEO, care trebuie sa contina cat mai multe keyword-uri pentru o si mai mare eficienta, in cazul optimizarii paginii de Facebook este suficient doar numele companiei si un singur cuvant cheie, intr-o descriere cat mai simpla si concreta.

  • Sectiunea ABOUT – aici trebuie completate informatii optimizate despre companie, respectiv numele, data infiintarii, cuvintele cheie relevante pentru business si domeniu, slogan, scurt istoric, misiunea si viziunea ta. Nu ar strica sa mai completezi cu tot ce ti se pare important in a te detasa de competitorii tai.

  • Landing Page-ul – ce vede un user cand intra pe pagina companiei tale. O pagina de Facebook optimizata corect contine, in aceasta categorie, informatii despre ce obtine un user al retelei daca devine fanul companiei tale.

  • Like-urile primite iti cresc vizibilitatea in reteaua Facebook - pentru ca asa se obtin si multe link-uri interne.

  • Link-uri din surse multiple catre pagina de Facebook – care se obtin prin comentarii, anunturi, postari pe bloguri sau diferite site-uri. Acestea au ca scop cresterea reputatiei paginii de Facebook, dar vor fi considerate si link-uri de calitate.

  • Texte optimizate SEO – pentru ca reteaua Facebook este locul ideal pentru interactiune sociala, trebuie sa existe, zilnic, postari axate pe cuvintele cheie, dar fara a exagera.

  • Angajeaza-te la interactiune – un alt element important in optimizarea SEO a paginii de Facebook. Pentru ca utilizatorii se asteapta sa initiezi discutii, sa le raspunzi la intrebari sau la sugestii si mesaje. O foarte buna solutie ar putea fi si crearea de intrebari, pe diferite teme.

  • Optimizarea multimedia – aici vorbim de video-uri si gif-uri. Daca vrei sa ai succes cu optimizarea unei pagini de Facebook, ofera-le titluri puternice, pe principalele cuvinte cheie.

  • Notes, o alta categorie importanta in optimizarea paginii de Facebook – aici pot fi incluse idei ce merita impartasite, experiente, articole descriptive despre produsele/serviciile tale.

  • Nu uita de optimizarea locala - completarea adresei si un link catre Google Maps iti va asigura un loc in cautarile din Facebook, in functie de locatie ca ”nearby”.

    Foarte important, imprieteneste-te cu Edge Rank, algoritmul lui Facebook care determina, in timp real, cum, unde si daca o postare apare in noile informatii ale utilizatorului.

 

Pentru o optimizare eficienta a paginii de Facebook, poti apela cu incredere la iAgency, agentie interactiva cu peste 10 ani experienta, care iti ofera acest serviciu, precum si optimizare SEO site, copywriting, strategii de web design si multe alte servicii. Nu ezita sa ne contactezi!

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?