Optimizarea SEO este asemănătoare cu o cursă de maraton – rețeta succesului presupune strategie, răbdare și perseverență. În ambele cazuri, rezultatele se construiesc în timp, prin eforturi constante și ajustări bazate pe performanța obținută. Astfel, răbdarea și consistența sunt esențiale pentru a atinge linia de finish și a obține rezultate durabile.
Noțiunea de optimizare SEO s-a schimbat radical în ultimii ani, iar acum include indicatori de User Experience (UX) și marketing online. Iar noi ținem pasul: înțelegem perfect ce se întâmplă în prezent și ce urmează să se întâmple. Iată cum lucrăm!
La iAgency.ro, experiența de +16 ani pe piață, echipa specializată și sutele de clienți naționali și internaționali ne-au permis să creăm un flux unic de lucru pentru optimizarea SEO. Chiar dacă acesta este personalizat în funcție de particularitățile și cerințele fiecărui client în parte (magazin online / site de prezentare), pașii fundamentali sunt aceiași:
Din momentul primului contact cu business-ul tău, începem să-l „disecăm” și să înțelegem absolut tot despre el: domeniul de activitate -> concurența -> poziția pe piață (lider, newcomer etc.) -> analiza SWOT (puncte forte, puncte slabe, oportunități, amenințări) -> predicții pe termen scurt, mediu și lung etc.
Doar astfel, înțelegând pe deplin specificul afacerii tale, putem creiona o optimizare SEO completă, ca la carte, dupa cum vei vedea în continuare. Nu schimbăm ceea ce este deja bine și nu aplicăm rețete care nu funcționează în mediul online!
Înțelegerea deplină a business-ului tău ne permite să ne imaginăm, grație know-how-ului acumulat încă din 2008, cum va decurge SEO în continuare, ce strategie de optimizare să abordăm încă de la început și cum să ducem site-ul în primele poziții din Google într-un timp scurt.
Cu ajutorul tool-urilor specializate, căutăm cele mai potrivite cuvinte cheie (keywords) și expresii cheie de 3-4 cuvinte (long tails) pentru optimizarea SEO a website-ului tău.
Aceste decizii, pe care bineînțeles le vom confrunta cu tine înainte de implementare, țin de produsele / serviciile pe care le oferi, poziția business-ului tău pe piață, localizare etc. Cu alte... cuvinte, în funcție de oportunități, vom alege fie keyword-uri „puternice” din prima, fie vom creiona o strategie SEO inițială în care targetăm cuvinte cheie locale sau cu mai puține căutări în Google, însă pe care se poate „urca” mult mai rapid in poziții.
Un research de cuvinte cheie realizat greșit ar rezulta într-o activitate de optimizare SEO sisifică, generând puține rezultate, însă multă frustrare de ambele părți. Astfel, luăm deciziile corecte... win-win!
Arhitectura de link-uri reprezintă „scheletul” site-ului tău, totalitatea link-urilor de categorii, subcategorii etc., ordonate pe niveluri de importanță (de la homepage către ultima pagina din site), împreună cu keyword-urile aferente fiecăreia.
După ce am trecut totul „pe curat”, îți trimitem arhitectura pentru aprobare, iar apoi ne apucăm de creat sau îmbunătățit continutul deja existent pe site. Targetând expresii specifice pe fiecare pagină, ne asigurăm atât că Google „înțelege” pe deplin conținutul, cât și că utilizatorii vor găsi exact ceea ce caută atunci când efectuează o anumită căutare.
O abordare foarte specializată, în care nu lăsăm nimic la voia întamplării, ne asigură că economisim mult timp și producem efecte vizibile și „mișcări tectonice” în Google încă din primele săptămâni de colaborare. Optimizarea pentru motoarele de căutare îi premiază pe cei care nu o iau pe scurtătură!
La iAgency.ro, punem lupa pe site-ul tău până în cele mai mici detalii, înainte de a demara procesul de optimizare SEO propriu-zis (on page & off page). Mai exact, scanăm toate paginile cu ajutorul programelor pe care le folosim, pentru a găsi problemele minore sau majore care ar putea afecta pozițiile în Google, în prezent sau viitor.
În urma auditului, site-ul tău va „uita” de probleme precum conținut duplicat, pagini orfane sau erori 404!
De asemenea, aceasta este etapa optimizării SEO în care ne facem o idee foarte clară cu privire la poziția ocupată de magazinul tău online sau site-ul de prezentare, în raport cu competitorii tăi: unde stai mai bine și putem profita? -> unde mai e mult de lucru pentru a-i ajunge din urmă? -> cât de repede ne putem aștepta să-i depășim și să ajungi în top?
Auditul reprezintă doar baza pentru următoarele procese de analiză a site-ului (care se vor desfășura în mod constant). Pe baza auditului, dar și în urma unei analize realizate manual, întocmim o lista de recomandări tehnice, pentru programatorul care se ocupă de site.
Este foarte important ca respectivele schimbări să fie implementate în timp util, pentru a putea începe pe un „teren stabil” procesul de optimizare SEO on page și comunicarea off page. Imaginează-ți că erorile ar persista, iar deasupra lor am începe să construim un întreg „castel”. Cu siguranță nu este scenariul pe care ți-l dorești!
La fel ca în cadrul echipei noastre, fiecare om are un rol decisiv în succesul proiectului, iar programatorul este un pion central pe partea tehnică, mai puțin vizibilă.
Am intrat în „pâine”! Spre deosebire de pașii de mai sus, care se vor desfășura la început sau atunci când există o problemă, optimizarea SEO on page, off page și SEO tehnic sunt procese continue. Lucrăm zilnic la fiecare proiect din portofoliul nostru, în funcție de volumul convenit inițial sau de necesități.
SEO on page include crearea sau îmbunătățirea meta tag-urilor (meta titlu & meta descriere), heading-urilor (H1, H2, H3...) și conținutului fiecărei pagini, mai ales a celor importante, cum ar fi homepage-ul și principalele pagini de categorii, pe care le vom viza în optimizarea off page.
Un website impecabil optimizat onpage va rezista mult timp în primele poziții din Google, întrucât aceasta reprezintă „fundația” optimizării și dovada unei strategii sustenabile. Aici se face diferența între o agenție de promovare SEO cu experiență, respectiv freelanceri sau începători!
Această etapă constă în realizarea și publicarea de comunicate de presă și advertoriale, pe site-uri cu o autoritate mare (în special ziare online).
Grație backlink-ului inserat cu abilitate de copywriteri (către site-ul tău), domeniul „gazdă” va transfera o parte din autoritate (link juice) către acesta. Google pune link building-ul într-o poziție privilegiată, iar o rețea cât mai cuprinzătoare și solidă este categoric un factor important de ranking!
Comunicarea off page contribuie și la creionarea unei experiențe pozitive a utilizatorilor, întrucât aceștia se vor „întâlni” cu brand-ul tău și în altă parte decât pe site și vor afla informații relevante și utile. UX este un alt factor de ranking covărșitor în Google!
Din punctul de vedere al timpului și efortului investit, optimizarea SEO offpage reprezintă o mare parte din activitatea noastră.
Intrăm în „bucătăria internă” a specialiștilor în SEO tehnic din cadrul iAgency.ro – agenție de marketing digital integrat! Aceștia sunt la curent și stiu să utilizeze în detaliu toate tool-urile și plug in-urile dedicate, pentru a se asigura că site-ul tău e întotdeauna „în parametri”!
Este securizat? -> Se încarcă suficient de repede? -> Este ușor de găsit și de parcurs de către boții Google? Experții se vor asigura că răspunsul la toate aceste întrebări este un „DA” răspicat! Și îți vor monitoriza în permanență site-ul, pentru a garanta că lucrurile rămân așa.
Noțiuni precum sitemap, mobile-first indexing, page speed insights sau redirect 301 fac parte din ABC-ul optimizării tehnice, însă nu-ți face griji! Absolut tot ce monitorizăm și modificăm în „adâncimea” website-ului va fi tradus pe înțelesul tău, pentru a păstra în continuare fraiele proiectului.
dintre experiențele online încep cu un motor de căutare
din utilizatori dau click pe unul din primele 3 rezultate în Google
din utilizatori se concentrează pe rezultate organice și nu pe reclame
din utilizatori caută informații despre business-uri locale – ajută-i să te găsească!
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?