Optimizare SEO_

Fiecare proiect are povestea lui – Optimizează-ți drumul spre succes cu iAgency!

Optimizarea SEO este asemănătoare cu o cursă de maraton – rețeta succesului presupune strategie, răbdare și perseverență. În ambele cazuri, rezultatele se construiesc în timp, prin eforturi constante și ajustări bazate pe performanța obținută. Astfel, răbdarea și consistența sunt esențiale pentru a atinge linia de finish și a obține rezultate durabile.

Avantajele unei strategii de optimizare SEO

  • Creșterea traficului organic (din rezultatele Google)
  • Cea mai rentabilă tehnică de marketing
  • Creșterea brand awareness-ului
  • Depășirea competitorilor mai mari
  • Creșterea încrederii și autorității business-ului
  • Impulsionarea altor strategii de marketing

Noțiunea de optimizare SEO s-a schimbat radical în ultimii ani, iar acum include indicatori de User Experience (UX) și marketing online. Iar noi ținem pasul: înțelegem perfect ce se întâmplă în prezent și ce urmează să se întâmple. Iată cum lucrăm!

Etape optimizare SEO website

La iAgency.ro, experiența de +16 ani pe piață, echipa specializată și sutele de clienți naționali și internaționali ne-au permis să creăm un flux unic de lucru pentru optimizarea SEO. Chiar dacă acesta este personalizat în funcție de particularitățile și cerințele fiecărui client în parte (magazin online / site de prezentare), pașii fundamentali sunt aceiași:

Din momentul primului contact cu business-ul tău, începem să-l „disecăm” și să înțelegem absolut tot despre el: domeniul de activitate -> concurența -> poziția pe piață (lider, newcomer etc.) -> analiza SWOT (puncte forte, puncte slabe, oportunități, amenințări) -> predicții pe termen scurt, mediu și lung etc.

Doar astfel, înțelegând pe deplin specificul afacerii tale, putem creiona o optimizare SEO completă, ca la carte, dupa cum vei vedea în continuare. Nu schimbăm ceea ce este deja bine și nu aplicăm rețete care nu funcționează în mediul online!

Înțelegerea deplină a business-ului tău ne permite să ne imaginăm, grație know-how-ului acumulat încă din 2008, cum va decurge SEO în continuare, ce strategie de optimizare să abordăm încă de la început și cum să ducem site-ul în primele poziții din Google într-un timp scurt.

Cu ajutorul tool-urilor specializate, căutăm cele mai potrivite cuvinte cheie (keywords) și expresii cheie de 3-4 cuvinte (long tails) pentru optimizarea SEO a website-ului tău.

Aceste decizii, pe care bineînțeles le vom confrunta cu tine înainte de implementare, țin de produsele / serviciile pe care le oferi, poziția business-ului tău pe piață, localizare etc. Cu alte... cuvinte, în funcție de oportunități, vom alege fie keyword-uri „puternice” din prima, fie vom creiona o strategie SEO inițială în care targetăm cuvinte cheie locale sau cu mai puține căutări în Google, însă pe care se poate „urca” mult mai rapid in poziții.

Un research de cuvinte cheie realizat greșit ar rezulta într-o activitate de optimizare SEO sisifică, generând puține rezultate, însă multă frustrare de ambele părți. Astfel, luăm deciziile corecte... win-win!

Arhitectura de link-uri reprezintă „scheletul” site-ului tău, totalitatea link-urilor de categorii, subcategorii etc., ordonate pe niveluri de importanță (de la homepage către ultima pagina din site), împreună cu keyword-urile aferente fiecăreia.

După ce am trecut totul „pe curat”, îți trimitem arhitectura pentru aprobare, iar apoi ne apucăm de creat sau îmbunătățit continutul deja existent pe site. Targetând expresii specifice pe fiecare pagină, ne asigurăm atât că Google „înțelege” pe deplin conținutul, cât și că utilizatorii vor găsi exact ceea ce caută atunci când efectuează o anumită căutare.

O abordare foarte specializată, în care nu lăsăm nimic la voia întamplării, ne asigură că economisim mult timp și producem efecte vizibile și „mișcări tectonice” în Google încă din primele săptămâni de colaborare. Optimizarea pentru motoarele de căutare îi premiază pe cei care nu o iau pe scurtătură!

La iAgency.ro, punem lupa pe site-ul tău până în cele mai mici detalii, înainte de a demara procesul de optimizare SEO propriu-zis (on page & off page). Mai exact, scanăm toate paginile cu ajutorul programelor pe care le folosim, pentru a găsi problemele minore sau majore care ar putea afecta pozițiile în Google, în prezent sau viitor.

În urma auditului, site-ul tău va „uita” de probleme precum conținut duplicat, pagini orfane sau erori 404!

De asemenea, aceasta este etapa optimizării SEO în care ne facem o idee foarte clară cu privire la poziția ocupată de magazinul tău online sau site-ul de prezentare, în raport cu competitorii tăi: unde stai mai bine și putem profita? -> unde mai e mult de lucru pentru a-i ajunge din urmă? -> cât de repede ne putem aștepta să-i depășim și să ajungi în top?

Auditul reprezintă doar baza pentru următoarele procese de analiză a site-ului (care se vor desfășura în mod constant). Pe baza auditului, dar și în urma unei analize realizate manual, întocmim o lista de recomandări tehnice, pentru programatorul care se ocupă de site.

Este foarte important ca respectivele schimbări să fie implementate în timp util, pentru a putea începe pe un „teren stabil” procesul de optimizare SEO on page și comunicarea off page. Imaginează-ți că erorile ar persista, iar deasupra lor am începe să construim un întreg „castel”. Cu siguranță nu este scenariul pe care ți-l dorești!

La fel ca în cadrul echipei noastre, fiecare om are un rol decisiv în succesul proiectului, iar programatorul este un pion central pe partea tehnică, mai puțin vizibilă.

Am intrat în „pâine”! Spre deosebire de pașii de mai sus, care se vor desfășura la început sau atunci când există o problemă, optimizarea SEO on page, off page și SEO tehnic sunt procese continue. Lucrăm zilnic la fiecare proiect din portofoliul nostru, în funcție de volumul convenit inițial sau de necesități.

SEO on page include crearea sau îmbunătățirea meta tag-urilor (meta titlu & meta descriere), heading-urilor (H1, H2, H3...) și conținutului fiecărei pagini, mai ales a celor importante, cum ar fi homepage-ul și principalele pagini de categorii, pe care le vom viza în optimizarea off page.

Un website impecabil optimizat onpage va rezista mult timp în primele poziții din Google, întrucât aceasta reprezintă „fundația” optimizării și dovada unei strategii sustenabile. Aici se face diferența între o agenție de promovare SEO cu experiență, respectiv freelanceri sau începători!

Această etapă constă în realizarea și publicarea de comunicate de presă și advertoriale, pe site-uri cu o autoritate mare (în special ziare online).

Grație backlink-ului inserat cu abilitate de copywriteri (către site-ul tău), domeniul „gazdă” va transfera o parte din autoritate (link juice) către acesta. Google pune link building-ul într-o poziție privilegiată, iar o rețea cât mai cuprinzătoare și solidă este categoric un factor important de ranking!

Comunicarea off page contribuie și la creionarea unei experiențe pozitive a utilizatorilor, întrucât aceștia se vor „întâlni” cu brand-ul tău și în altă parte decât pe site și vor afla informații relevante și utile. UX este un alt factor de ranking covărșitor în Google!

Din punctul de vedere al timpului și efortului investit, optimizarea SEO offpage reprezintă o mare parte din activitatea noastră.

Intrăm în „bucătăria internă” a specialiștilor în SEO tehnic din cadrul iAgency.ro – agenție de marketing digital integrat! Aceștia sunt la curent și stiu să utilizeze în detaliu toate tool-urile și plug in-urile dedicate, pentru a se asigura că site-ul tău e întotdeauna „în parametri”!

Este securizat? -> Se încarcă suficient de repede? -> Este ușor de găsit și de parcurs de către boții Google? Experții se vor asigura că răspunsul la toate aceste întrebări este un „DA” răspicat! Și îți vor monitoriza în permanență site-ul, pentru a garanta că lucrurile rămân așa.

Noțiuni precum sitemap, mobile-first indexing, page speed insights sau redirect 301 fac parte din ABC-ul optimizării tehnice, însă nu-ți face griji! Absolut tot ce monitorizăm și modificăm în „adâncimea” website-ului va fi tradus pe înțelesul tău, pentru a păstra în continuare fraiele proiectului.

Incă nu ești sigur că business-ul tău și site-ul tău
au nevoie de SEO?

1%

 

dintre experiențele online încep cu un motor de căutare

1%

 

din utilizatori dau click pe unul din primele 3 rezultate în Google

1%

 

din utilizatori se concentrează pe rezultate organice și nu pe reclame

1%

 

din utilizatori caută informații despre business-uri locale – ajută-i să te găsească!

Conținutul este regele, iar motorul de căutare este tabla de șah!

SEO înseamnă, în primul rând, optimizare site on page

Optimizarea Meta Titlurilor

  • Meta titlul este primul lucru pe care Google îl „vede” și indexează. Totodată, este primul lucru pe care vizitatorii îl văd când fac o căutare, printre zeci de rezultate ale motorului. Practic, este „cartea de vizită” a site-ului tău! Un titlu atrăgător, care oferă utilizatorilor exact ce caută, va avea un CTR (rată de click) ridicat și vei prinde topul Google.

Optimizarea Meta Descrierilor

  • Aici, avem ceva mai mult spațiu de desfășurare! Meta descrierea ideală trebuie să includă informații despre produsele / serviciile oferite, dar și cel mai important argument (diferențiator) de marketing al business-ului tău. Nu vom uita nici de un CTA (call to action) convingător și așa ne vom „asigura” o rată de click bună!

Optimizarea Heading-urilor (H1, H2, H3...)

  • Heading-urile sunt la fel de importante și pentru Google, și pentru utilizatori: îi ajută să înțeleagă despre ce este vorba în pagină și care e structura ei! H1, care trebuie să existe pe fiecare pagină o dată și numai o dată, este cel mai important – acesta trebuie să ilustreze clar subiectul paginii / domeniul de activitate. Este imperioasă folosirea cuvintelor cheie!

Optimizarea conținutului

  • Conținutul fiecărei pagini trebuie să fie unic, relevant, original, interesant și, nu în ultimul rând, OPTIMIZAT. Cuvintele cheie vor fi integrate în mod natural, fără a deranja prin repetiție, și vor fi ușor de „descoperit” de Google și utilizatori. La iAgency.ro, lucrăm cu familii semantice și găsim echilibrul perfect între lungimea textului și optimizare!

Optimizarea link-urilor

  • Din nou, experiența utilizatorului este în prim-planul procesului de optimizare SEO a unui site! Link-urile interne trebuie să fie scurte, descriptive, ușor de citit și să includă cuvintele cheie. Un folder în plus în link înseamnă un nivel mai jos în arhitectură. Ne asigurăm că URL-urile se încadrează în maximum 100 de caractere și sunt corect indexate de motoarele de căutare.

Optimizarea imaginilor

  • În optimizarea site-ului, imaginile nu fac chiar cât 1.000 de cuvinte cheie, dar și acestea trebuie optimizate! Utilizatorii văd imaginile, însă Google le interpretează în mod complet diferit. De aceea, este important să îi „spunem” motorului de căutare ce se află într-o imagine, pentru ca acesta să o afișeze alături de conținut, în momentul căutărilor.
Consultă  ghidul de optimizare SEO   întocmit de iAgency.ro!

Ce este optimizarea off page SEO și cum funcționează?

Crearea de conținut de calitate

  • Aceasta implică realizarea de comunicate de presă și advertoriale unice, originale, interesante și relevante pentru cititori, care să prezinte produsele / serviciile business-ului și utilitatea (avantajele) acestora. Conținutul va fi realizat în mod constant, în funcție de necesitățile și abonamentul ales, dar și de domeniile pe care urmează să fie publicat fiecare text (tipologia ziarului online, site-ului etc.).

Crearea de backlink-uri

  • Cei peste 200 de factori de ranking utilizați de algoritmii Google pentru ordonarea rezultatelor organice nu sunt publici, însă cu siguranță numărul de backlink-uri ale unui domeniu (link-uri de pe alte domenii, de calitate, care trimit către acesta) se numără printre cei mai importanți. Acest proces face brand-ul tău mult mai cunoscut și vizibil atât pentru utilizatori, cât și pentru boții motoarelor de căutare.

Brand awareness

  • În ultimii ani, Google a început să pună din ce în ce mai mult accent pe notorietatea și autorietatea brand-urilor, în stabilirea pozițiilor din paginile cu rezultatele cautarilor. La iAgency.ro, noi te ajutăm fie să-ți consolidezi brand-ul, prin optimizare SEO, social media și tehnici / strategii de marketing online, fie să „acaparezi” direct primele poziții din Google (combinația brand puternic + optimizare SEO este imbatabilă).

Social media

  • Este foarte important să fii prezent pe social media! iAgency te ajută, pe lângă optimizarea site-ului, să-ți „optimizezi” și prezența pe platforme variate de social media, întrucât acest lucru contribuie la vizibilitate, brand awareness și la interactivitatea cu clienții și potențialii tăi clienți. Având în vedere importanța UX pentru SEO, poți înțelege de ce trebuie să ai și conturi sociale active, cu postări regulate.

Întrebări frecvente optimizare SEO

Ca om de business, cu siguranță cunoști importanța lead-urilor calificate (persoane care au o probabilitate foarte mare să-ți devină clienți). Cei care fac o anumită căutare și ajung targetat la tine pe site, grație optimizării pe care noi o realizăm, nu vor doar „să se uite”, ci foarte probabil vor converti. Cu alte cuvinte, SEO are un ROI (randamentul investiției) excelent!

Acestea pot apărea după 1-2 luni, iar punctul de break even (investiția în SEO, egală cu beneficiile din SEO) poate apărea în decursul primului an de colaborare. Apoi, business-ul tău va fi pe plus, serviciile SEO dovedindu-se profitabile pe termen mediu și lung. Această strategie este una sustenabilă, cu condiția ca activitatea să fie una continuă.

Research de cuvinte cheie, analiză tehnică (accesibilitatea și indexabilitatea website-ului), analiza conținutului (inclusiv faptul că nu există conținut duplicat), audit off page (calitatea backlink-urilor deja existente), analiză de Usability (modul în care construcția site-ului influențează experiența utilizatorilor).

SEO local reprezintă optimizarea site-ului și conținutului pentru targetarea potențialilor clienți locali (din proximitate). Aceasta implică folosirea unor cuvinte cheie care includ particule precum „Tineretului”, „sector 3”, ”Bârlad” etc., dar și alte tehnici (vezi mai jos). La nivel local, concurența este una mult mai scăzută, singurul criteriu fiind cel geografic.

Marketing-ul pentru Google Maps este un ingredient esențial în orice strategie solidă de optimizare SEO la nivel local, iar eficiența sa este de necontestat (80% dintre căutările pe Google pentru business-uri locale rezultă în conversii). Te ajutăm să creezi/îmbunătățesti contul de Google My Business și îi optimizăm conținutul!

Viteza de încărcare a site-ului („răbdarea” maximă a utilizatorilor este de 3 secunde), timpul petrecut pe pagină/site, numărul de pagini accesate etc. Google apreciază calitatea unui website și prin prisma acțiunilor realizate de vizitatori – de exemplu câte pagini vizitează înainte de a părăsi site-ul, câți dau click pe un anumit link sau fac o anumită acțiune etc. Toți acești parametri sunt perfectibili.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?