Daca lucrezi in domeniul marketingului online sau al programarii web, sau pur si simplu ai in plan sa creezi un site pentru business-ul tau, cu siguranta ai auzit de site-urile one page.
Site-urile one page contin o singura pagina HTML care include toate sectiunile necesare unui site. La fel ca oricare alt site, site-urile one page au o bara de meniu in partea superioara. Diferenta consta in faptul ca, in loc ca butoanele sa trimita catre alte pagini distincte, acestea misca pagina in sus sau in jos pentru a trimite utilizatorul catre sectiunea de continut dorita.
Site-urile one page arata foarte bine din punct de vedere estetic, oferind o experienta vizuala interesanta utilizatorilor. Acesta este si motivul principal pentru care unele companii din diverse domenii, de la e-commerce la agentii de web design, pana la restaurante, aleg site-urile cu o singura pagina pentru a-si promova business-ul in mediul online. Cu toate acestea, exista si unele dezavantaje, impactul asupra performantelor SEO fiind cel mai mare.
Asadar, punand in balanta beneficiile si dezavantajele, merita sa alegi un site one page pentru business-ul tau? Daca da, ce poti face pentru a fi avantajat/a si din punct de vedere SEO? Citeste mai departe pentru a afla raspunsurile la aceste intrebari.
1. Cum sa iti dai seama daca un site one page este avantajos pentru business-ul tau
Avand in vedere ca succesul unei strategii de optimizare SEO influenteaza in mod direct succesul unui business online, ar trebui in primul rand sa iti pui urmatoarea intrebare: “Sunt site-urile one page avantajoase din punct de vedere SEO?”
Raspunsul general la aceasta intrebare este “nu prea”. Adevarul este ca, oricat ai incerca, nu poti atrage foarte mult trafic organic pe un website de o singura pagina, deoarece nu poti avea suficient continut pentru a targeta o diversitate mare de cautari in Google dupa cuvinte cheie specifice. Asadar, daca traficul organic este principala sursa prin care doresti sa atragi clienti noi, un site one page nu este cea mai buna optiune.
Totusi, business-urile au nevoi si obiective diferite, de la caz la caz. Daca nu dispui de suficiente resurse sau know-how pentru a pune la punct o strategie de optimizare SEO pe termen lung, iar singurul cuvant cheie prin care doresti sa fii gasit este numele brand-ului tau (mai ales daca nu exista competitie puternica in domeniul business-ului tau), un site one page poate fi suficient pentru a-ti atinge obiectivele.
Daca ai ajuns la concluzia ca un site one page nu are un impact atat de mare asupra obiectivelor tale SEO, iata trei motive pentru care ar trebui sa alegi un astfel de site:
1. Site-urile one page sunt mai ieftine si mai usor de creat
Avand la dispozitie numeroase tool-uri intuitive de creare a site-urilor, precum Wix, Strikingly sau IM Creator, iti poti crea destul de usor un site one page. Chiar daca decizi sa angajezi o agentie de web development, un site one page tot te va costa mai putin decat un website standard cu mai multe pagini.
2. Site-urile one page ofera o experienta mai placuta utilizatorului de pe dispozitivele mobile
In primul rand, website-urile de o singura pagina sunt foarte usor de optimizat pentru dispozitivele mobile deoarece designul lor, in mare parte, ramane acelasi, neavand o structura de navigare prea complicata. Mai mult decat atat, majoritatea template-urilor pentru website-urile single page arata la fel de bine atat pe ecranul unui computer sau laptop, cat si pe ecranul unui smartphone sau al unei tablete.
In al doilea rand, atunci cand navigam pe internet de pe touchscreen-ul unui smartphone sau al unei tablete, scrolling-ul este mult mai comod decat click-ul. Scrolling-ul pe un touchscreen este o miscare foarte naturala, pe care utilizatorii de dispozitive mobile o prefera in loc sa efectueze click-uri si sa astepte incarcarea altor pagini.
3. Site-urile one page pot aduce rate de conversii mai mari
Dupa cum am explicat mai sus, navigarea pe un site one page este mult mai simpla si mai intuitiva. Avand tot continutul intr-o singura pagina, sunt sanse mai mari ca utilizatorul sa interactioneze cu el, iar procesul de conversie din vizitator in client sa se desfasoare mai rapid.
Daca ai constatat ca un site one page este ceea ce are nevoie business-ul tau, asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la optimizarea SEO a acestuia. Iata ce trebuie sa faci pentru a avea un site one page care sa fie SEO-friendly:
Alege cuvintele cheie cu mare atentie
Daca optezi pentru un site de o singura pagina, sunt foarte mici sansele sa obtii trafic organic ocazional din cautari dupa cuvinte cheie de tip long tail. Fiind limitat de faptul ca site-ul are o singura pagina, nu vei putea nici sa concepi o strategie care sa cuprinda toate cuvintele cheie relevante pentru business-ul tau. Asa ca va trebui sa acorzi mai mult timp research-ului si sa alegi cu mare atentie cateva cuvinte cheie relevante pe care iti vei focusa eforturile.
Grupeaza cuvintele cheie dupa subiect si foloseste-le in sectiuni distincte de continut
Nu mai este niciun secret faptul ca, pentru Google, simpla prezenta a cuvintelor cheie nu mai inseamna mare lucru. In prezent, relevanta cuvintelor cheie pentru utilizator este cea mai importanta. Cu cat site-ul tau include continut relevant pentru utilizator si bine optimizat SEO, cu atat are sanse mai mari sa obtina pozitii mai bune in paginile de rezultate.
Cuvintele cheie pot fi impartite in mai multe categorii, in functie de subiectul cu care sunt asociate. Unele sunt legate de produsele si serviciile tale, altele de preturile practicate sau de locatia in care se desfasoara business-ul tau. Amestecandu-le pe toate in singura pagina de care dispune website-ul tau este o mare greseala, deoarece continutul devine irelevant in ochii lui Google.
In cazul website-urilor cu mai multe pagini, lucrurile sunt mult mai simple, deoarece fiecare pagina poate fi optimizata SEO dupa cuvinte cheie distincte. Ce faci, in schimb, daca ai un website one page?
Solutia este sa creezi sectiuni distincte de continut dupa subiect si sa optimizezi SEO fiecare sectiune dupa anumite cuvinte cheie.
Creeaza un tag H1 pentru fiecare sectiune de continut
In mod normal, in cazul site-urilor pe mai multe pagini se recomanda folosirea unui singur tag H1 pentru fiecare pagina, deoarece tag-ul H1 indica subiectul continutului din pagina respectiva.
Insa daca ai un site one page cu mai multe sectiuni distincte, va trebui sa incalci aceasta regula si sa aloci cate un tag H1 pentru fiecare sectiune de continut, lucru care ii poate sugera lui Google ca exista o separare clara de continut dupa subiect si relevanta.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?