Promoveaza canalul de Youtube pentru vizibilitate uriasa
11 apr 2016

Promoveaza canalul de Youtube pentru vizibilitate uriasa

Canalul Youtube este cel mai mare canal video din intreaga lume, dar si al doilea mare motor de cautare, dupa Google. O ultima analiza realizata de specialistii celui mai cunoscut canal de prmovare video-uri arata ca in 2015 in fiecare minut se uploada peste 72 de ore de continut. Tot ei releva si ca traficul este unul urias, de peste 200 de milioane de vizitatori/zi.

Cu cat este mai bine ales, mai puternic, mai optimizat pe cuvintele cheie relevante pentru business-ul tau, cu atat ai cele mai mari sanse sa ai un trafic urias. Si nu doar pe canalul de Youtube, cat si pe site-ul companiei si pe retelele sociale asociate.

Toate aceste beneficii au la baza filmuletele video foarte accesibile si gustate de intregul public. Deci, o sursa inepuizabila de trafic, din orice colt al lumii. Iar din 2006, de cand a fost cumparat de Google, s-a lansat si un program unic de reclame platite de pe Youtube in Google Adwords.

Youtube nu este doar un instrument foarte eficient de marketing, cat mai ales carligul care atrage si apropie utilizatorii de brandul tau. Pentru ca ii prezinti produsul/serviciul atractiv, folosesti cele mai bune si puternice cuvinte, care sa iti imbunatateasca si mai mult vizibilitatea online.

In plus, il poti folosi si pentru a te detasa de concurenta. Pentru ca un brand puternic face diferenta in piata, desi nu il obtii peste noapte. Dar prin eforturi sustinute si cel mai bun content, promovarea pe Youtube te poate duce la cel mai inalt nivel de performanta si Return of Investments.

Cum sa iti promovezi brandul pe Youtube

In primul rand, caracteristica fundamentala este sa uploadezi filmulete video cu foarte mare “priza” la public, pentru a te detasa de competitie. Nu este suficient sa adaugi un filmulet si gata. Trebuie sa ai o strategie foarte bine pusa la punct. E adevarat, au existat si filmulete care au devenit virale pe Youtube prin simplitatea lor, insa atunci cand vorbesti despre o companie, acesta trebuie sa respecte foarte multe cerinte de calitate. Pentru ca este sansa ta sa te impui, sa te transformi intr-un brand, iar treaba facuta pe jumatate iti poate periclita ascensiunea.

Astfel, un material cu un mesaj puternic, care curge, imagini sugestive, prim-planuri si imagini de detaliu de foarte buna calitate, impreuna cu dezvaluirea principalelor caracteristici pentru care un client ar alege tocmai produsul/serviciul tau, fac diferenta.

Asadar, promovarea prin Youtube incepe astfel:

1. Postarea continutului video si in alte medii online – daca ai un blog, te ajuta si mai mult. Daca le promovezi si pe retelele de socializare, cu atat mai bine. Vei atrage si mai multe persoane care vor fi redirectionate fix catre canalul de Youtube. In plus, se pot abona pentru a obtine primii cele mai “calde” informatii video despre compania pe care o detii. Iar avantajul unui numar mare de persoane abonate si vizualizari atrag credibilitate si ii vor face si pe altii sa te urmareasca. Si nu uita – continuitatea continutului, impreuna cu calitatea, iti vor creste numarul de fani, deci vizite calitative.

2. Optimizarea continutului video – este cea mai buna alternativa de a atrage un numar foarte mare de vizualizari pe Youtube. Promovarea prin Youtube este eficienta doar daca respecti cateva dintre regulile de optimizare SEO pentru orice site. Astfel, include, tag description, title si keywords. Alege un titlu puternic si scurt (care sa nu depaseasca 60 de caractere), impreuna cu o descriere sugestiva, bazata pe cuvintele cheie relevante, ce afirma beneficiile clientului vis-a-vis produsul/serviciul pe care il comercializezi. Insa despre asta vom vorbi ulterior.

3. Mentine interesul vizitatorilor in promovarea prin Youtube si in comunitatea sociala – aici, retelele sociale sunt cea mai buna alternativa de atragere si mentinere a interesului asupra canalului tau de Youtube. Incurajeaza comentariile, notele, interventiile. Doar asa iti vei crea o comunitate de fani fideli. Si aici, cheia este tot continuitatea actiunilor. Pentru ca postand cu regularitate materiale noi, catre comunitatea pe care ai creat-o, atragi si mai mult atentia asupra brandului tau. O alta posibilitate este sa iti arati disponibilitatea, raspunzandu-le cu atentie si prietenos la comentarii, sugestii, mesaje.

4. Continutul de valoare, regele promovarii prin Youtube – cel mai important aspect in obtinerea unui numar considerabil de vizualizari pe Youtube, mai ales ca este o platforma care incurajeaza viralizarea. Dupa calitatea continutului, importanta este si utilitatea si acuratetea informatiilor oferite, care determina propagarea mesajului tau. Astfel, prin cuvintele cheie inteligent alese poti castiga inscrieri numeroase, vizualizari si share-uri (foarte importante pentru propagarea mesajului companiei tale si transformarea ei intr-un brand cu notorietate).

Cum optimizarea SEO te ajuta in promovarea pe Youtube

  • Daca optimizarea SEO ajuta la o mai buna indexare a paginilor site-ului tau in motoarele de cautare, optimizarea canalului de Youtube te ajuta in indexarea in cadrul platformei. Iar daca vrei sa devii cu adevarat vizibil in Youtube, trebuie sa tii cont de urmatoarele sfaturi:
  • Denumirea fisierului video – sugestiv, puternic, axat pe principalele cuvinte cheie, relevante pentru domeniul in care activezi, produsul/serviciul pe care il comercializezi sau tema abordata.
  • Titlul si descrierea video-ului – foloseste titluri relevante, in care sa incluzi cuvintele cheie specifice afacerii, domeniului de activitate, produsului/serviciului etc. In descrierea video-ului poti include numele persoanelor care apar, numele produselor/serviciilor, precum si link-uri cu trimitere catre site, blog, conturile din Social Media.
  • Subtitrarile – ideale pentru a atrage si mai multi vizitatori. Butonul de “CC”(Close Captions) le ofera vizitatorilor posibilitatea de a vizualiza subtitrarea pentru a urmari mai usor imaginile video. Subtitrarile sunt indexate de motoarele de cautare, ceea ce se dovedeste un avantaj in cresterea numarului de vizualizari si adepti ai brandului tau.
  • Scriptul – este ideal sa adaugi tipul de continut video pe care il postezi, mai ales ca acestea sunt indexate de motoarele de cautare si cresc sansele ca ele sa aiba mai multe vizualizari. In plus, este o forma de a-l informa pe vizitatori ce tip de video va urmari.
  • Videoclipurile adaugate – Youtube ofera un rank mai mare celor care atrag multe vizualizari si care sunt urmarite pana la final. Insa daca vrei sa te bucuri de acest beneficiu, trebuie sa ai subiecte interesante, sa iti prezinti produsul/serviciul intr-o mainera unica, dupa un scenariu bine pus la punct si, in functie de buget, si o editare ulterioara.
  • Alege sa mergi pe varianta High Definition – pentru ca Youtube listeaza mai bine videoclipurile HD datorita experientei utilizatorului. Mai mult, in promovarea prin Youtube trebuie sa tii cont ca imaginile trebuie sa aiba aceeasi calitate pe toata durata filmuletului.
  • Alege tag-uri relevante – intre 5 si 10 cuvinte cheie relevante, care vor asocia videoclipul tau cu altele similare in Youtube. Prin asta cresti sansele ca al tau sa apara in sugestii si sa generezi mai multe vizualizari.
  • Adaugarea link-urilor – vitale pentru traficul de pe site.
  • Comentarii si rating – ca sa le atragi trebuie sa furnizezi doar continut de calitate, care sa incurajeze fanii sa comenteze si sa le ofere rating. In plus, daca vrei mai multa interactivitate, raspunde comentariilor repede si prietenos pentru a arata transparenta.
  • Construirea profilului – incarca o imagine de profil si sa adaugi butoane de Social Media in header-ul paginii. De asemenea, ofera-le utilizatorilor si cateva informatii despre afacerea ta in categoria “ABOUT”, date de contact si link-uri catre website si blog. De preferat, la pagina de profil sa fie folosita sigla brandului sau produsul reprezentativ al companiei.

Daca ai nevoie de ajutor in promovarea prin Youtube, contacteaza-ne! Suntem mai mult decat bucurosi sa te putem ajuta!

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?