Canalul Youtube este cel mai mare canal video din intreaga lume, dar si al doilea mare motor de cautare, dupa Google. O ultima analiza realizata de specialistii celui mai cunoscut canal de prmovare video-uri arata ca in 2015 in fiecare minut se uploada peste 72 de ore de continut. Tot ei releva si ca traficul este unul urias, de peste 200 de milioane de vizitatori/zi.
Cu cat este mai bine ales, mai puternic, mai optimizat pe cuvintele cheie relevante pentru business-ul tau, cu atat ai cele mai mari sanse sa ai un trafic urias. Si nu doar pe canalul de Youtube, cat si pe site-ul companiei si pe retelele sociale asociate.
Toate aceste beneficii au la baza filmuletele video foarte accesibile si gustate de intregul public. Deci, o sursa inepuizabila de trafic, din orice colt al lumii. Iar din 2006, de cand a fost cumparat de Google, s-a lansat si un program unic de reclame platite de pe Youtube in Google Adwords.
Youtube nu este doar un instrument foarte eficient de marketing, cat mai ales carligul care atrage si apropie utilizatorii de brandul tau. Pentru ca ii prezinti produsul/serviciul atractiv, folosesti cele mai bune si puternice cuvinte, care sa iti imbunatateasca si mai mult vizibilitatea online.
In plus, il poti folosi si pentru a te detasa de concurenta. Pentru ca un brand puternic face diferenta in piata, desi nu il obtii peste noapte. Dar prin eforturi sustinute si cel mai bun content, promovarea pe Youtube te poate duce la cel mai inalt nivel de performanta si Return of Investments.
Cum sa iti promovezi brandul pe Youtube
In primul rand, caracteristica fundamentala este sa uploadezi filmulete video cu foarte mare “priza” la public, pentru a te detasa de competitie. Nu este suficient sa adaugi un filmulet si gata. Trebuie sa ai o strategie foarte bine pusa la punct. E adevarat, au existat si filmulete care au devenit virale pe Youtube prin simplitatea lor, insa atunci cand vorbesti despre o companie, acesta trebuie sa respecte foarte multe cerinte de calitate. Pentru ca este sansa ta sa te impui, sa te transformi intr-un brand, iar treaba facuta pe jumatate iti poate periclita ascensiunea.
Astfel, un material cu un mesaj puternic, care curge, imagini sugestive, prim-planuri si imagini de detaliu de foarte buna calitate, impreuna cu dezvaluirea principalelor caracteristici pentru care un client ar alege tocmai produsul/serviciul tau, fac diferenta.
Asadar, promovarea prin Youtube incepe astfel:
1. Postarea continutului video si in alte medii online – daca ai un blog, te ajuta si mai mult. Daca le promovezi si pe retelele de socializare, cu atat mai bine. Vei atrage si mai multe persoane care vor fi redirectionate fix catre canalul de Youtube. In plus, se pot abona pentru a obtine primii cele mai “calde” informatii video despre compania pe care o detii. Iar avantajul unui numar mare de persoane abonate si vizualizari atrag credibilitate si ii vor face si pe altii sa te urmareasca. Si nu uita – continuitatea continutului, impreuna cu calitatea, iti vor creste numarul de fani, deci vizite calitative.
2. Optimizarea continutului video – este cea mai buna alternativa de a atrage un numar foarte mare de vizualizari pe Youtube. Promovarea prin Youtube este eficienta doar daca respecti cateva dintre regulile de optimizare SEO pentru orice site. Astfel, include, tag description, title si keywords. Alege un titlu puternic si scurt (care sa nu depaseasca 60 de caractere), impreuna cu o descriere sugestiva, bazata pe cuvintele cheie relevante, ce afirma beneficiile clientului vis-a-vis produsul/serviciul pe care il comercializezi. Insa despre asta vom vorbi ulterior.
3. Mentine interesul vizitatorilor in promovarea prin Youtube si in comunitatea sociala – aici, retelele sociale sunt cea mai buna alternativa de atragere si mentinere a interesului asupra canalului tau de Youtube. Incurajeaza comentariile, notele, interventiile. Doar asa iti vei crea o comunitate de fani fideli. Si aici, cheia este tot continuitatea actiunilor. Pentru ca postand cu regularitate materiale noi, catre comunitatea pe care ai creat-o, atragi si mai mult atentia asupra brandului tau. O alta posibilitate este sa iti arati disponibilitatea, raspunzandu-le cu atentie si prietenos la comentarii, sugestii, mesaje.
4. Continutul de valoare, regele promovarii prin Youtube – cel mai important aspect in obtinerea unui numar considerabil de vizualizari pe Youtube, mai ales ca este o platforma care incurajeaza viralizarea. Dupa calitatea continutului, importanta este si utilitatea si acuratetea informatiilor oferite, care determina propagarea mesajului tau. Astfel, prin cuvintele cheie inteligent alese poti castiga inscrieri numeroase, vizualizari si share-uri (foarte importante pentru propagarea mesajului companiei tale si transformarea ei intr-un brand cu notorietate).
Cum optimizarea SEO te ajuta in promovarea pe Youtube
Daca ai nevoie de ajutor in promovarea prin Youtube, contacteaza-ne! Suntem mai mult decat bucurosi sa te putem ajuta!
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?