In Romania, piata imobiliarelor se afla inca in redresare dupa criza economica. Iar pe un teren minat ca acesta, daca esti agent sau agentie imobiliara, sigur cauti cele mai bune metode de a te promova. Pe langa o pagina de Facebook, poate te gandesti si la crearea unui site.
Insa sa il creezi este usor. Mai grea este optimizarea, mai ales daca o faci fara sa apelezi la ajutorul unor specialisti. De ce? Pentru ca piata imobiliarelor este una cu o competitie acerba. Iar pentru a creste in motoarele de cautare promovarea unui site de imobiliare este putin diferita fata de cea a unui site obisnuit.
Cum internetul a devenit principala sursa de informatie, e important ca agentia imobiliara sa-si promoveze online serviciile, sa-si prezinte experienta si portofoliul pe internet. La modul ideal, un site de imobiliare ajunge cunoscut si de succes daca iti folosesti la maximum inventivitatea, ai o gandire critica, dar foarte creativa, precum si un mod de abordare al clientilor foarte prietenos, daca nu chiar familiar, pentru ca in slujba ta pun gasirea “caminului” ideal pentru familia lor.
Mai mult, ofertele! Nu uita de ele pentru ca sunt cele care iti aduc vizitatori care se pot transforma facil in clientii tai. Dar chiar daca pretul este piperat, cauta sa folosesti formulari care sa nu ii sperie, ci, mai degraba, sa le ofere iluzia unor super oferte pe care nu trebuie sa le rateze.
Asa cum iti spuneam anterior de faptul ca optimizarea SEO se face in mod diferit de cea a unui site obisnuit, iti spunem si de ce – pentru ca strategia de optimizare SEO a unui site de imobiliare trebuie gandita foarte bine de la inceput (si implementata odata cu crearea site-ului – link https://www.iagency.ro/seo/optimizare-seo-inainte-de-lansare-site) sau daca acesta este deja live, regandita – in ceea ce priveste SEO on site si cu mare atentie la tehnicile de link building (SEO off site).
Cum se face o promovare site de imobiliare
Sa nu uitam ca, in afara de optimizarea SEO a unui site de imobiliare, foarte important este aspectul si functionalitatea. Degeaba site-ul de imobiliare este optimizat foarte bine daca oamenii se pierd in el sau daca se incarca foarte greu. Important in cazul oricarui site, in special al celui de imobiliare este naturaletea navigarii. Adica sa ajungi imediat la informatia care te intereseaza, fara sa apesi pe multe butoane, fara sa te plimbi pe multe pagini. Pentru ca daca se intampla asta, fara niciun fel de avertizare oamenii il vor parasi si, garantat, nu se vor mai intoarce inapoi.
Pentru a fi promovat in Google, cerintele sunt relativ acceptabile si accesibile tuturor, precum timp scurt de incarcare a paginilor, continut relevant si calitativ si fara alte lucruri nepermise – spam, link-uri ascunse sau platite, deoarece site-ul va fi penalizat de motorul de cautare.
Asadar, acorda atentie asupra urmatoarelor aspecte:
- Disponibilitate 24/7 – pentru a-ti asigura popularitatea in randul persoanelor sau firmelor care au nevoie de serviciile tale, pentru a putea monitoriza ofertele pe care le ai si a le compara cu altele existente pe piata.
- Optimizarea SEO pe cuvinte cheie - generarea unor cuvinte cheie pentru continutul paginii ajuta la promovarea site-ului de imobiliare in motoarele de cautare. Pentru ca vrem sa te bucuri de succes si renume online, la iAgency studiem continuu piata pentru a gasi cele mai bune cuvinte cheie, raportate la bugetul pe care il ai disponibil. Folosim diferite tehnici de captare a cuvintelor cheie folosite de utilizatorii care cauta ceva legat de domeniul imobiliare intr-o perioada de timp sau intr-o locatie anume.
- Optimizarea paginilor - in principiu, site-urile imobiliare se bazeaza pe tehnici de optimizare relativ simple, cu pagini de oferte organizate pe tipuri de imobile si oras/cartier/sector, iar formulele „title” si „description” devin adevarate jocuri de keywords de tipul „apartament/casa + nr camere + nr etaje + centrala proprie + Piata Unirii” etc. Pentru ca suntem adevarati strategi in optimizarea SEO, la iAgency avem grija sa tinem de toate reglementarile in domeniu. Adica title-uri care sa nu depaseasca 60 de caractere, descrieri ce nu depasesc 160 de caractere si URL-uri care sa contina titluri relevante, nu sub forma de www.homepage.ro/1895460dnfyj. Acestea contin informatii suplimentare despre paginile site-ului de imobiliare, ce sunt vizibile doar motoarelor de cautare.
- Continutul – nu doar ca este esential in promovarea unui site de imobiliare, cat si pentru atragerea clientilor. De aceea calitatea trebuie sa fie foarte buna, textele sa fie centrate pe cuvintele cheie relevante, pentru a atrage si mai multi clienti. Asadar, un continut unic, cu o importanta crescuta, va clasa pagina respectiva in primele pozitii, Google considerand ca acea informatie este utila pentru utilizatori. De asemenea, continutul trebuie sa fie relevant pentru tipul tau de afacere si sa il impulsioneze pe vizitator sa dea “share”, “like” si, eventual, sa apeleze la serviciile oferite pe site-ul de imobiliare.
- Crearea de link-uri - daca strategia de optimizare on site pune mai putine probleme, cea de creare a link-urilor nu este atat de usor de construit, mai ales ca acum sunt foarte usor penalizate ca „spam” – un termen care inglobeaza tot ce inseamna link-uri fortate/cumparate in site-uri ce au continut artificial sau ferme de linkuri, comentarii pe forumuri si bloguri etc.
- Imprieteneste-te cu Google Analytics - in promovare site imobiliare este foarte important sa stii cine este publicul tau tinta, de ce este interesat si unde si pe ce petrece cel mai mult timp. Asta te va ajuta sa iti construiesti strategia de backlink-uri – sa creezi articole, comunicate si anunturi.
- Design-ul – pentru ca suntem cu adevarati specialisti in web design, la iAgency, agentie de marketing online, vom dezvolta o creatie grafica originala, vom aplica culorile care completeaza cel mai bine layout-ul site-ului, dimensiunile potrivite, pentru ca impreuna sa creeze un tot unitar.
- Site-ul trebuie sa fie responsive – este foarte important ca un site sa aiba si varianta de desktop si de tableta/telefon. Numarul utilizatorilor care folosesc smartphone-uri sau tablete este aproape la fel de mare cu cei care folosesc desktop-ul. In plus, la iAgency, iti asiguram si optimizarea creatiei grafice pentru toate browserele web majore existente pe piata (Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer etc).
- Viteza de incarcare – un alt element important in promovarea unui site de imobiliare. Pentru ca utilizatorii vor o experienta cat mai placuta, facila si accesibila. De aceea este foarte important sa apelezi la agentie de marketing online cu experienta, care stie foarte bine ceea ce face.
- Pentru a creste mai repede in notorietate, foloseste site-urile de anunturi! - ele te ajuta foarte mult sa te desprinzi din multime. Este foarte important sa folosesti informatii utile, cat si cuvintele cheie pe care vrei sa ajungi la publicul tau tinta. Ideal ar fi sa faci saptamanal sau de doua ori pe saptamana anunturi prin care oamenii sa afle de tine si serviciile pe care le oferi. Sa nu uitam un alt aspect, la fel de important – datele de contact.
- Site-urile de socializare - Optimizarea SEO este ajutata si de mediile de socializare, care pot fi o provocare uriasa pentru multi asa numiti specialisti in marketing online si SEO. Insa nu si pentru iAgency, agentie de marketing online. Pentru ca avem o experienta de peste 10 ani pe piata si stim exact ce putem obtine cu ajutorul Social Media. Promovam doar un continut interesant, catchy, care sa raspunda intrebarilor oamenilor. Iar in cazul promovarii site-urilor de imobilare, avem grija sa promovam filmulete si prezentari sugestive, atat in retelele de socializare, cat si pe canalul de YouTube.
- Crearea unui blog te ajuta sa devii si mai vizibil - Pentru ca poti aduce informatii utile despre ce oferi. Apoi pentru a spune povestile oamenilor care au beneficiat de serviciile tale. Reclama testimonial este foarte buna pentru a atrage si mai multi vizitatori care se pot transforma si ei in clientii tai.
Pentru cea mai buna optimizare pentru site-uri de imobiliare, contacteaza-ne! Suntem aici sa te ajutam sa iti cresti business-ul.