“Eroare404 – Pagina nu a fost gasita” - una dintre cele mai frecvente erori pe care o intalnim atunci cand navigam pe internet. Este binecunoscut faptul ca paginile web cu erori ofera o experienta negativa utilizatorilor, insa ce impact au acestea din punct de vedere SEO? Oare motoarele de cautare penalizeaza website-urile cu prea multe pagini de tip 404?
In acest articol vom analiza ce impact au paginile de tip 404 asupra utilizatorilor si motoarelor de cautare si vom trece in revista cele mai bune metode a rezolva aceasta problema.
Cele mai comune cauze ale erorii de tip 404
Erorile de tip 404 pot aparea din multiple motive. Unele din cele mai comune sunt urmatoarele:
- a fost schimbat permalink-ul sau arhitectura de linkuri a website-ului (de obicei, acest lucru se intampla atunci cand se fac modificari majore in designul site-ului)
- a fost scos continut de pe site
- cineva tasteaza gresit linkul in browser
- un backlink scris gresit.
Atunci cand un utilizator sau un robot al unui motor de cautare solicita accesul la o pagina cu eroare, serverele web raspund de obicei prin codul de status HTTP “404”, pentru a comunica utilizatorului faptul ca pagina web solicitata nu exista pe server. De obicei, robotii motoarelor de cautare ignora paginile cu erori de tip 404, insa pentru un utilizator, o astfel de eroare poate reprezenta o experienta negativa, acesta parasind destul de repede website-ul si cautand informatiile dorite pe alte site-uri.
Cum rezolvi problema paginilor de tip “Error 404”?
In primul rand, trebuie sa identifici paginile de tip “Error 404” de pe website-ul tau. Cel mai utilizat tool pentru a identifica astfel de pagini este Google Search Console. Pasii sunt urmatorii: Logheaza-te in panoul de comanda al Google Search Console >Accesare cu crawlere>Erori de accesare cu crawlere. Da click pe linkurile afisate pentru a identifica paginile-sursa.
Daca folosesti platforma WordPress, poti folosi un plug-in pentru redirecturi pentru a monitoriza paginile care dau eroare 404. Odata ce ai o lista completa a acestor pagini, poti face mai multe lucruri in privinta lor. Iata cateva sugestii:
- implementeaza un “Redirect 301” catre cea mai relevanta postare sau categorie de pe website.
- daca eroarea se datoreaza unui link scris gresit, roaga detinatorul site-ului care gazduieste linkul sa il actualizeze.
- daca nici unul din scenariile de mai sus nu se aplica, nu este nicio problema. La un moment dat, Google va scoate din index in mod automat paginile care dau eroare 404. De asemenea, poti scoate si tu manual din index astfel de pagini folosind un tool conceput special pentru asa ceva. Insa aceasta sarcina poate deveni foarte dificila daca site-ul tau are mii de pagini care afiseaza aceasta eroare.
Un alt lucru de care este bine sa tii cont este ca, daca ai un portal cu mii de pagini de tip “Error 404”, cel mai recomandat este sa nu lasi motoarele de cautare sa isi piarda timpul cu ele. Asadar, foloseste-te de redirect-ul 301 sau de fisierul Robots.txt pentru a bloca accesul robotilor motoarelor de cautare la aceste pagini, apoi scoate-le de pe site folosind Google Search Console.
Paginile de tip 404 nu sunt neaparat daunatoare din punct de vedere SEO, insa nu este indicat sa ai un numar prea mare de astfel de pagini pe website, deoarece afecteaza in mod negativ experienta utilizatorului. Tinand cont ca Google pune accent destul de mare pe indicatorii de user experience, nu este recomandat sa ignori aceasta problema.
Cum poti folosi paginile de tip 404 in avantajul site-ului tau?
Toata lumea este de acord ca, uneori, se mai fac si greseli, mai ales in programare. Atunci cand un utilizator incearca sa acceseze o pagina care nu mai exista, acesta se confrunta cu mesajul “Eroare 404 - Pagina cautata nu exista”, lucru care reprezinta de cele mai multe ori o experienta neplacuta. Profita de ocazie si interactioneaza cu acesta , ajutandu-l sa gaseasca continutul pe care il cauta de la bun inceput si redirectionandu-l catre pagini similare.
O pagina de tip 404 trebuie sa fie capabila sa convinga utilizatorul sa navigheze in continuare pe website-ul tau. Atunci cand se confrunta cu mesajul “Pagina cautata nu exista”, majoritatea utilizatorilor au tendinta de a parasi imediat domeniul si de a se orienta catre alte site-uri pentru a gasi continutul de care sunt interesati. Asadar, chiar daca pagina pe care au aterizat este una de tip 404, aceasta trebuie sa fie indeajuns de interactiva pentru a le capta atentia si a le oferi posibilitatea de a ajunge pe alte pagini de pe site.
Personalizeaza-ti paginile de tip 404 pentru a minimiza cat mai mult posibil disconfortul creat utilizatorului. Poti folosi diverse template-uri pentru design-ul paginii, poti adauga o casuta de cautari sau sugestii care sa redirectioneze utilizatorul catre alte articole relevante de pe site. Mai jos vei gasi cateva exemple de pagini 404 creative din care te poti inspira.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?