Obtinerea unor pozitii mai bune in motoarele de cautare nu este chiar cel mai simplu lucru din lume. Google devine mai „inteligent” pe zi ce trece, asa ca este nevoie de mai mult decat continut bun pentru a-ti depasi competitorii. Optimizarea SEO on page este unul dintre primii pasi pe care trebuie sa ii faci pentru a-ti propulsa site-ul in topul rezultatelor Google.
De ce este optimizarea SEO on page atat de importanta? Pentru ca este un criteriu esential de pozitionare in paginile cu rezultate Google, dar si pentru ca are ca efect secundar imbunatatirea experientei utilizatorilor pe site-ul tau. In acest articol iti vom prezenta cele mai importante tehnici de optimizare SEO on page care iti pot oferi o vizibilitate mai buna in motoarele de cautare, precum si un CTR (click-through-rate) mai bun.
1. Optimizarea meta titlului
Meta titlul ar trebui sa fie scurt, dar suficient de descriptiv incat vizitatorii sa identifice business-ul tau. Acesta este primul element al site-ului indexat de motoarele de cautare si afisat in SERP, avand o mare importanta pentru utilizatori: din mii de rezultate pe care le vede un internaut, meta titlul are rolul de a-l atrage suficient incat sa vrea sa afle mai multe informatii si sa iti acceseze site-ul.
Elemente importante de inclus in meta titlu:
– numele business-ului /site-ului;
– cuvinte cheie specifice business-ului (daca livrezi pizza, este recomandat sa incluzi in meta titlu expresii ca “livrare pizza la domiciliu”, sau “comanda pizza”);
– unii specialisti recomanda si includerea numarului de telefon care, desi nu aduce un beneficiu din punct de vedere SEO, functioneaza ca un element de tip “call-to-action” care ii poate face pe utilizatori sa te contacteze mai rapid.
2. Optimizarea meta descrierii
Meta descrierea unui site (mai exact, a homepage-ului) ar trebui sa contina o descriere succinta a business-ului si a serviciilor pe care le oferi. De altfel, fiecare pagina a website-ului va avea nevoie de o meta descriere relevanta, care sa descrie in maximum 160 de caractere continutul acesteia. Textul unei meta descrieri seamana foarte mult cu un anunt de vanzare: daca un utilizator il gaseste suficient de atractiv, va intra pe site si va cauta mai multe informatii. Daca, insa meta descrierea este prea generala si nu este relevanta penttru utilizator, acesta va ignora site-ul tau si va alege unul din site-urile competitorilor tai.
Elemente importante de inclus in meta descriere: caracteristica principala a produselor si serviciilor oferite (daca vinzi haine ieftine, e bine sa incluzi in meta descriere formule de genul “haine ieftine de la 0,99 dolari”), numele brandului, cuvinte cheie principale.
3. Includerea celor mai importante taguri HTML
Acest lucru este necesar pentru a evidentia sectiunile unei pagini, in special in cazul homepage-ului. Printre tagurile HTML cele mai importante se numara [h1], [h2], [h3] etc. Cu ajutorul acestor taguri, motoarele de cautare clasifica sectiunile continutului unei pagini in functie de importanta. De exemplu, tagul [h1] ar trebui folosit o singura data intr-o pagina, avand rolul de a indica titlul acesteia.
4. Optimizarea continutului
Continutul site-ului trebuie sa fie optimizat SEO atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizatori, cuvintele cheie fiind unele dintre cele mai importante elemente de identificare a subiectului continutului existent pe un website. Cu toate acestea, excesul de cuvinte cheie (cunoscut si sub numele de “keyword stuffing”), este considerat o tehnica de tip black hat SEO si poate fi penalizat de Google.
Elemente importante ale optimizarii cuvintelor cheie:
– research-ul – trebuie efectuat pentru a identifica cele mai relevante cuvinte cheie pentru domeniul business-ului tau;
– densitatea cuvintelor cheie – cuvintele cheie trebuie folosite cu moderatie, astfel incat motoarele de cautare sa realizeze ca este vorba despre o pagina cu adevarat relevanta;
– cuvinte cheie long-tail - este mai usor sa obtii pozitii pe expresii mai lungi decat pe cuvinte cheie simple si prea generale (de ex: daca ai un business in Bucuresti care comercializeaza masini de lux, nu este indicat sa folosesti ca si cuvant cheie “masini”, ci este recomandat sa targetezi long-tailuri de genul “vanzari masini de lux Bucuresti”)
5. Optimizarea linkurilor
Este important sa optimizezi atat linkurile interne, cat si backlinkurile, nu doar pentru a obtine beneficii SEO, cat si pentru a oferi vizitatorilor o experienta de navigare mai usoara.
Elemente importante in optimizarea linkurilor:
– folosirea cuvintelor cheie in ancore;
– folosirea cuvintelor cheie in structura linkurilor;
– folosirea permalinkurilor.
6. Optimizarea imaginilor
Daca site-ul tau include imagini, acestea trebuie optimizate SEO, deoarece Google nu poate vizualiza si interpreta imaginile asa cum o fac oamenii. Pentru a identifica si a diferentia imaginile, Google citeste titlurile si tagurile asociate imaginilor.
Elemente importante in optimizarea imaginilor:
– Alt text – textul afisat in momentul in care cursorul mouse-ului trece peste imagine;
– numele fisierului – e mult mai indicat ca o fotografie sa se numeasca “iphone-cover.jpg” decat “dsc34734.jpg”;
– titlul imaginii – este un tag HTML care trebuie sa contina o descriere semnificativa a imaginii.
Pe langa elementele de optimizare SEO on page de mai sus, de importanta majora sunt si cele din categoria de SEO tehnic (analiza factorilor tehnici care influenteaza indexarea unui site), dupa cum urmeaza:
1. Acuratetea codului. Un factor important in optimizare este acuratetea codului in care este scris website-ul in cauza. Codurile scrise incorect pot incetini timpii de incarcare ai site-ului si pot afecta continutul din pagina. Google intelege mult mai bine continutul unei pagini atunci cand codul este minimizat, conducand la imbunatatirea pozitionarii. Desi nu este inclus strict in categoria optimizare SEO on page, codul website-ului influenteza fiecare pagina in parte.
2. Responsivitatea pe dispozitivele mobile. Alt factor important este calitatea unui site de a se adapta device-urilor folosite pentru vizualizare. Categoric, atunci cand un website poate fi afisat corect pe orice ecran, atunci experienta utilizatorului este mai buna, iar Google ia in calcul si acest aspect.
Pentru a testa compatibilitatea site-ului tau cu dispozitivele mobile, Google pune la dispozitia utilizatorilor Mobile-Friendly Test Tool, un program ce iti indica orice probleme de aceasta natura pe care le gaseste in urma scanarii website-ului. Pe langa aceasta, iti mai poate oferi si screenshot-uri care sa releve forma in care site-ul tau este afisat pe ecranele dispozitivelor mobile.
3. SSL/HTTPS. Google, asemenea utilizatorilor sai, prefera site-uri sigure. Cum nimeni nu vrea sa isi infecteze computerul folosind un website nesecurizat, Google a marit constant importanta sigurantei, preferand site-urile ce prezinta certificat SSL. Practic, sunt preferate site-urile de tip HTTPS in detrimentul celor HTTP. Bineinteles, securitatea paginii poate fi privita si ca masura SEO on page, insa nu este regasita foarte des in ofertele companiilor de profil.
4. Viteza site-ului. Algoritmul de clasificare al Google este modificat continuu pentru a imbunatati experienta utilizatorului. Pe langa precizia raspunsului in relatie cu cautarea facuta, Google ia in calcul si viteza unui site. Este important ca timpul de incarcare al paginii tale sa fie sub 2 secunde.
Nu este nevoie sa aproximezi viteza de incarcare a site-ului, fiindca Google pune la dispozitia utilizatorilor si un tool de testare a vitezei de incarcare a unui website. Prin intermediul Google PageSpeed Insights poti vedea atat viteza de incarcare a paginilor, cat si alte detalii importante legate de performantele site-ului tau, precum si sugestii asupra imbunatatirii acestor performante.
5. Fiindca am adus in discutie viteza site-ului ca fiind un aspect important in ranking, Robots.txt va fi urmatoarea notiune definita. Administratorii creeaza acest fisier de tip text pentru a da instructiuni robotilor (de obicei roboti ale motoarelor de cautare) referitor la cum sa parcurga paginile din site-ul respectiv.
Acest fisier face parte din protocolul de excludere a robotilor (REP), o multitudine de reguli si standarde ce controleaza modul in care acesti roboti parcurg paginile, acceseaza si indexeaza continut si livreaza acest continut utilizatorului. Acest protocol mai contine si instructiuni asupra modului in care motoarele de cautare ar trebui sa trateze link-urile ( de exemplu “follow” sau “no follow”). Pentru ca acesti roboti sa poata citi si indexa corect elementele din paginile site-ului tau, timpul de incarcare a site-ului nu ar trebui sa depaseasca 2 secunde.
6. O componenta determinanta pentru clasificarea cat mai buna in Google este social media. Folosirea inteligenta a platformelor sociale ajuta la cresterea brand awareness-ului si la sporirea numarului de vizitatori ai website-ului tau.
Exact ca in cazul backlink-urilor, atunci cand beneficiezi de sharing de calitate in social media, motoarele de cautare vor acorda o mai mare importanta website-ului tau. Cand continutul sau brand-ul tau sunt impartasite sau chiar mentionate pe platformele de socializare, rezultatele pozitive nu intarzie sa apara. Asadar, prezenta sociala nu trebuie sa lipseasca de pe site-ul tau.
Asigura-te ca paginile website-ului includ butoane cu legatura catre platformele sociale pe care firma este prezenta si butoane de sharing in toate cazurile de continut generat de utilizator.
7. Un element cu importanta majora pentru site-ul tau este si sitemap-ul XML. Acesta este asemenea unei harti dupa care Google se ghideaza in navigarea pe site-ul tau, asadar sitemap-ul il poate conduce pe Google catre continutul pe care tu il consideri relevant. Companiile care ofera servicii SEO on page si off page se folosesc de aceste informatii pentru a face ca Google sa poata extrage foarte rapid pagini dintr-un site chiar daca link-urile interne ale website-ului respectiv nu sunt foarte eficiente. Ideal ar fi ca Google sa parcurga cat mai curand si rapid continutul nou de pe site-ul tau. Cand se modifica o pagina din sitemap-ul XML, Google stie ca exista un nou continut ce trebuie parcurs si indexat, acest fapt influentand pozitiv rankingul.
Pentru a fi sigur ca paginile site-ului tau sunt organizate cum trebuie in sitemap, foloseste un program de validare a sitemap-urilor (XML sitemap validator), tool ce iti poate indica eventualele erori si te poate ajuta sa le indrepti.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?