Cum sa faci optimizare SEO inainte de lansarea site-ului
04 apr 2016

Cum sa faci optimizare SEO inainte de lansarea site-ului

In ziua de astazi, odata cu aparitia zilnica unui numar impresionant de site-uri, nu este usor sa te faci remarcat in mediul online. Competitia este din ce in ce mai mare, asa ca strategia de optimizare SEO trebuie mereu imbunatatita. In plus, pentru a nu te lasa coplesit de rivalii din online, trebuie sa te gandesti la o modalitate de a face optimizare SEO inca dinainte de lansarea site-ului, pentru a recupera din teritoriul ocupat deja de altii si de a o lua inaintea celor care isi construiesc brandul in acelasi timp cu tine. Probabil te intrebi cum este posibil asa ceva. Nu este numai posibil, ci si esential. Ei, bine, uite ce ai de facut si cum sa pui in aplicare sfaturile noastre:

1. Creaza o pagina „In curand” si optimizeaza elementele de baza

In timp ce astepti linistit ca site-ul tau sa fie definitivat, una dintre prioritatile tale ar trebui sa fie crearea unei pagini care sa ii anunte lansarea.

Exista o multime de motive pentru care acest lucru este important:
  • Motoarele de cautare dau site-urilor mai vechi mai multa autoritate. Este nevoie de timp pentru a obtine o clasare fruntasa in Google, astfel incat pagina "In curand" te ajuta sa avansezi mai repede decat in mod obisnuit. Robotilor nu le pasa daca exista un mesaj de genul acesta pe pagina, ci ii intereseaza continutul, cuvintele cheie si experienta utilizatorului.
  • Noua pagina este o sursa de leaduri. Include un apel puternic la actiune aici, care sa-i determine pe vizitatori sa completeze un formular. Da-le in schimb un ghid PDF, un video, un infografic, un voucher sau orice altceva i-ar putea incanta.
  • Aceasta pagina poate ajuta nu numai la optimizare SEO, ci si la construirea brandului. Pe ea poti folosi imaginile, culorile, sloganul si limbajul specific brandului tau, care sa le fixeze vizitatorilor punctele esentiale ale comunicarii ulterioare.
  • Poti incepe sa te conectezi cu utilizatorii chiar si cu un site care nu este gata. Poti sa creezi un link pe mesajul „In curand”, care sa duca catre conturile de pe retelele sociale. Acolo, poti crea continut scris, foto si video, care sa comunice deja oamenilor despre brandul tau si sa-i tina in priza pentru marea lansare a site-ului. Suspansul este intotdeauna un bun catalizator.
  • Este o buna modalitate pentru a-ti afisa datele de contact astfel incat presa sa poata lua legatura cu tine si sa scrie in avans despre ceea ce urmeaza sa lansezi. Poti include un kit media pe pagina „In curand”, care sa includa notiunile de baza despre afacerea si site-ul tau. Acesta este o ocazie foarte buna sa adaugi continut de calitate despre business-ul tau, care sa includa cuvinte cheie relevante pentru publicul tinta. In kitul media poti include logourile pe care presa le poate descarca si folosi, toate informatiile de contact, misiunea companiei tale, o sectiune de „Intrebari frecvente” si prezentari biografice ale echipei tale. Actualizeaza kit-ul media in mod frecvent. Nu numai ca informatiile vor fi de folos celor care incearca sa te contacteze, dar vei crea continut proaspat si regulat pentru motoarele de cautare, ca parte din strategia de optimizare SEO.

2. Construieste toate profilurile de social media


Cand vine vorba de optimizare SEO este absolut esential sa incepi sa-ti construiesti comunitati in social media inainte de a lansa site-ul. Trebuie sa te asiguri ca ai deja un public loial, familiarizat cu brandul tau. Prin angajarea publicului pe diverse platforme de socializare relevante si prin impartasirea continutului de calitate, vei creste increderea utilizatorilor de internet in afacerea ta si iti vei crea o reputatie cu autoritate.

Asigura-te ca ai creat profiluri complete pe toate platformele care conteaza (Twitter, YouTube, Facebook, LinkedIn, Google+), precum si pe oricare dintre celelalte platforme care se adreseaza in mod specific publicului tau tinta. Apoi conecteaza fiecare profil cu pagina „In curand” si asigura-te ca oamenii din social media pot obtine informatii actualizate despre lansare facand clic pe un singur buton.

3. Pregateste cel putin 10 articole pentru blog


Un continut de calitate face parte din orice strategie de optimizare SEO, caci el va aduce foarte mult trafic organic catre site-ul tau, chiar si atunci cand este inca foarte nou. Pentru ca el trebuie sa fie urcat pe site-ul tau periodic, ar trebui sa ai deja o rezerva de continut sanatos inainte de lansare. Pentru a fi clasat mai sus in motoarele de cautare, asigura-te ca produci continut in format lung, de aproximativ 2.000 de cuvinte sau chiar mai mult, care sa fie relevant pentru publicul tau tinta. De asemenea, in unele cazuri, este o idee buna pentru procesul de optimizare SEO sa incepi un blog inainte de lansare. Acest lucru iti va permite sa faci anunturi pre-lansare, sa adaugi mereu continut proaspat si sa faci putina valva in online. In plus, este bine sa te asiguri ca acest continut este capabil sa atraga link-uri. Daca atunci cand incepi sa faci comunicatele de presa, blogul tau este deja gata, sursele de stiri si consumatorii pot intra pe el pentru mai multe informatii.

4. Asigura-te ca toate paginile au trecut prin procesul de optimizare SEO


Absolut toate paginile din site-ul tau trebuie sa fie optimizate SEO pe cuvintele cheie relevante pentru publicul tinta. Dupa cum spuneam anterior, este bine sa creezi continut in forma lunga, cu autoritate, de care potentialii clienti sa fie interesati. Nu este necesar sa reinventezi roata de la o pagina la alta; in schimb, asigura-te ca textele de pe fiecare pagina sunt focusate pe un anumit cuvant cheie si utile cititorilor. Nu uita sa folosesti cuvinte cheie, mai ales cuvinte cheie long-tail (site-ul tau nu va urca in pozitii fruntase pe termeni generali imediat), pe fiecare pagina si in meta taguri. Daca faci optimizare SEO de la inceput, motoarele de cautare vor indexa paginile in mod corespunzator si ai mari sanse sa ocupi pozitii fruntase in clasament.

5. Publica continut pe alte bloguri si site-uri pentru a construi linkuri catre domeniul tau – Guest Blogging


Publicarea de continut cu autoritate pe site-uri relevante pentru afacerea ta este o modalitate rapida de a genera trafic catre site-ul tau si lead-uri pentru lista de emailuri. In plus, iti construieti o reputatie credibila si devii influencer. Cauta cele mai bune oportunitati de guest blogging pe site-uri nisa si afla ce tipuri de posturi ar dori userii lor sa citeasca.

6. Inscrie-ti afacerea pe site-uri de nisa


Inainte de lansarea site-ului, iti poti inscrie afacerea pe diverse site-uri care au legatura cu produsele si serviciile tale. In acest fel, vei construi linkuri cu autoritate catre pagina "In curand", care va fi transferata la restul paginilor atunci cand devin active. In cazul in care aceste site-uri sunt foarte bine cunoscute si utilizate pe scara larga in domeniul tau de afaceri, cu atat mai bine!

Alte modalitati de a face optimizare SEO inainte de lansarea propriu-zisa a site-ului sunt urmatoarele:
  • Programeaza o serie de advertoriale in publicatii pe care potentialii tai clienti le utilizeaza.
  • Realizeaza materiale video pentru contul de YouTube.
  • Ofera bloggerilor cu influenta in domeniul pe care il targetezi ocazia sa-ti testeze produsele si serviciile.
  • Redacteaza comunicate de presa.
  • Pregateste un newsletter.

Momentul imediat dupa lansare este crucial pentru succesul site-ului tau. Acum este momentul in care trebuie sa monitorizezi traficul si sa evaluezi rezultatele.

Pentru a obtine pozitii fruntase in Google este esential ca site-ul tau sa fie optimizat SEO inca de la lansare. Avand in vedere numarul tot mai mare de site-uri care apar in fiecare an, este important ca tu sa te evidentiezi in multime prin optimizare SEO. Daca esti nou in acest domeniu si nu stii ce sa faci, asigura-te ca lucrezi cu o firma specializata in servicii de optimizare SEO, cu o experienta bogata si cu un portofoliu de clienti multumiti de rezultate, cum este iAgency.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?