Ca agentie de marketing online, intrebarea care ni se pune cel mai frecvent la prima discutie cu un client este "In cat timp o sa ajunga site-ul meu pe primele pozitii in Google?". Raspunsul nu este unul simplu, deoarece intrebarea este nevalida inca de la bun inceput, iar motivul pentru care majoritatea clientilor potentiali ne pun aceasta intrebare este o intelegere gresita asupra ceea ce inseamna optimizarea SEO astazi.
Noul SEO vs Vechiul SEO
Cu cativa ani in urma SEO se rezuma la a identifica cuvintele cheie care erau cele mai relevante pentru businessul tau, care aduceau cel mai mult trafic si pentru care nu exista o competitie prea mare. Asadar, strategia SEO se cristaliza in jurul a 3-5 "cuvinte cheie de aur" care iti aduceau majoritatea traficului pe site.
Cand un potential client ne spune "Am nevoie sa fiu pe locul 1 in Google pe cuvantul cheie "X", ne dam seama ca know-how-ul respectivului client despre SEO este inca blocat in paradigma vechiului SEO. O astfel de abordare este din start gresita, pentru simplul fapt ca nu mai este de actualitate.
In prezent, SEO este din ce in ce mai asociat cu cautarile ce folosesc un limbaj natural, si anume, expresiile long-tail. Acest lucru se explica prin faptul ca din ce in ce mai multi oameni folosesc tool-uri ca Siri sau Google Now pentru a activa vocal cautarile respective. De asemenea, atunci cand efectueaza cautari in Google, internautii folosesc expresii cat mai detaliate pentru a ajunge cat mai repede la informatia de care sunt interesati. Expresiile long-tail prezinta mai multe avantaje:
- sunt mai usor de targetat, deoarece nu exista o competitie atat de mare pentru ele, spre deosebire de cuvintele cheie care au un volum mare de cautari lunar
- sunt mult mai relevante pentru utilizator, deoarece includ mai multe detalii
- aduc trafic targetat pe site
- au o rata de conversie mai mare.
In prezent, obiectivul unei strategii de optimizare SEO nu mai este targetarea unor cuvinte cheie simple care raman aceleasi de-a lungul timpului, ci focusarea pe un numar mai mare de expresii long-tail care pot fi diferite de la o perioada la alta.
Pozitiile din Google nu au o importanta atat de mare pe cat crezi
Pozitiile din Google sunt importante, insa nu doar pe asta ar trebui sa se focusese o strategie de optimizare SEO. Daca prin intrebarea "In cat timp se vad rezultatele optimizarii SEO?" vrei sa spui, de fapt "In cat timp voi ajunge sa ocup primele pozitii din Google?", atunci inseamna ca faci o confuzie intre efecte si rezultate. Multe agentii SEO cu reputatie indoielnica promit obtinerea rapida a unor pozitii de top in motoarele de cautare deoarece acestea sunt simple efecte ale optimizarii SEO care pot impresiona usor clientii, dar care nu au nicio valoare daca nu duc la cresterea ratei de conversie si, implicit, a vanzarilor, acestea fiind, de fapt, rezultatele pe care o strategie eficienta de optimizare SEO ar trebui sa ti le aduca. Asadar, este recomandat sa apelezi la o agentie SEO profesionista care se focuseaza pe rezultate, nu pe efecte.
Acum ca intelegi mai bine diferenta intre vechiul SEO si noul SEO si esti de acord ca businessul tau online are nevoie de o crestere a ratei de conversie si a vanzarilor si nu doar de pozitii fruntase in Google, putem raspunde la intrebarea:
In cat timp se vad rezultatele optimizarii SEO?
Pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa tinem cont de urmatorii factori:
- vechimea website-ului tau
- optimizare on-page si calitatea acesteia
- functionalitatea site-ului
- nivelul de continut al site-ului
- profilul de linkuri.
Oricare ar fi nivelul de plecare al website-ului inainte de a incepe optimizare SEO, rezultatele incep sa se vada dupa primele 3 - 6 luni. Iata un scenariu ipotetic despre cum ar trebui sa se desfasoare optimizarea SEO in timpul acestor 6 luni si rezultatele la care te poti astepta:
Luna 1
Prima luna este una dedicata research-ului si planificarii. In urma primei discutii dintre client si agentia SEO, se va realiza un audit SEO al website-ului, si se va stabili strategia initiala de cuvinte cheie.
Luna 2
In luna a doua se vor incepe modificarile sugerate in urma realizarii audit-ului:
- optimizarea on page a continutului, a structurii URL, a meta tagurilor si a imaginilor de pe site
- imbunatirea vitezei de incarcare a site-ului
- efectuarea de redirect-uri 301 pentru paginile cu eroare 404 sau pentru paginile unde este necesara modificarea URL-ului
- modificari HTML (Headinguri - tagurile h1, h2, h3)
- daca este necesar, modificari ale designului web, pentru ca site-ul sa fie mai user-friendly.
Luna 3
Incepand cu a treia luna, se poate incepe optimizarea off-page si crearea unui profil de backlinkuri, care consta in creare de continut sub forma articolelor de blog, comunicatelor de presa, advertorialelor si publicarea acestora pe site-uri cu autoritate. La sfarsitul acestei luni, este posibil sa observi primele efecte ale eforturilor SEO, care se vor traduce printr-o usoara crestere a pozitiilor in motoarele de cautare.
Luna 4
In aceasta luna se continua crearea de continut off page, se fac modificari site-ului atat din punct de vedere tehnic, cat si al continutului, in functie de evolutia diversilor indicatori de evaluare (trafic organic, pozitiile cuvintelor cheie, etc) si se continua consolidarea profilului de linkuri. Pana la sfarsitului lunii a 4-a poti observa o crestere mai consistenta in pozitiile din Google, a traficului organic cat si a ratelor de conversie. Cresterile nu sunt atat de spectaculoase ca cele pe care le vei avea dupa 1 an de optimizare SEO, insa sunt suficient de vizibile pentru a te convinge ca SEO functioneaza.
Luna 5
Incepand cu a 5-a luna, poti incepe sa incorporezi si social media in strategia de marketing online pentru a-ti promova continutul si a creste traficul pe website. Pozitiile in Google, ratele de conversie si vanzarile continua sa creasca.
Luna 6
In aceasta luna, poti incepe sa adaugi tehnici de CRO (optimizarea ratei de conversie), pentru a valorifica traficul obtinut prin optimizarea SEO si a genera si mai multe vanzari. Din punct de vedere SEO, incepand cu aceasta luna, strategia se va focusa si mai mult pe crearea de continut de calitate si promovarea acestuia, intr-un mod cat mai creativ si mai variat. Modalitatea prin care o faci si canalele de marketing alese difera in functie de domeniul de activitate al business-ului tau.
Tine cont de faptul ca primele 6 luni sunt deosebit de importante, si ca abia dupa aceasta perioada de timp vei incepe sa vezi cu adevarat rezultatele strategiei de optimizare SEO. Dupa 1 an de zile de optimizare SEO, rezultatele vor fi si mai consistente, iar daca ti-ai atins obiectivele, in nici un caz nu este momentul sa te opresti. SEO este o activitate care trebuie derulata constant, deoarece odata atinse obiectivele, acestea trebuie mentinute. In plus, business-ul tau nu este singurul care beneficiaza de optimizare SEO, iar competitia este dura.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?