Importanta linkurilor interne in SEO
03 nov 2017

Importanta linkurilor interne in SEO

In SEO, cele mai importante doua strategii pe care trebuie sa le ai in vedere sunt, fara indoiala, optimizarea site-ului si construirea de linkuri externe (backlinkuri). Cea dintai iti permite sa iti optimizezi site-ul pe baza unor cuvinte cheie relevante si sa ai o mai mare relevanta pentru publicul pe care il targetezi. Construirea de linkuri externe, pe de alta parte, transfera autoritate site-ului tau, ceea ce inseamna ca vei fi perceput ca fiind de incredere. In SEO, acest lucru se traduce prin pozitii mult mai bune in Google.

Desigur, exista sub-strategii pentru fiecare dintre acestea, iar una dintre cele mai interesante in optimizarea site-ului este cea de construire a linkurilor interne, pe care o vei folosi pentru ca postarile tale de blog si diferite pagini interne sa fie conectate intre ele. Prin urmare, cat de importanta este strategia construirii de linkuri interne in SEO?

In primul rand, va trebui sa intelegi ca linkurile interne sunt linkuri care indica domeniul pe care se afla deja. Cu alte cuvinte, un link intern te trimite catre o alta pagina a aceluiasi site. Din punct de vedere SEO, acestea au un rol diferit fata de linkurile externe. Linkurile interne nu transfera o noua autoritate paginii catre fac trimitere, dar, in functie de modul in care sunt construite, acestea pot avea impact asupra modului in care site-ul este indexat si, respectiv, asupra pozitiilor sale in Google.

Beneficiile in SEO:

  • Textul ancora si continutul. Asa cum textul ancora pentru linkurile externe are un rol foarte important, ancora linkurilor interne poate influenta modul in care paginile site-ului tau sunt clasificate. In SEO, daca vei face trimitere in mod constant catre o anumita pagina din site folosind acelasi text ancora, il vei ajuta pe Google sa inteleaga relevanta paginii tale si sa o pozitioneze mai bine pe anumite cuvinte cheie. De asemenea, linkurile interne pot avea o formulare de tipul ,,pentru mai multe informati, apasa aici”, lucru care nu este valabil si in cazul linkurilor externe. Ca sa aiba relevanta in SEO, ideal este ca acestea sa fie reprezentate doar de cuvinte cheie relevante.
  • Legatura dintre pagini. Linkurile interne il ajuta pe Google sa inteleaga structura site-ului tau, precum si legatura dintre pagini. De exemplu, iti poti dezvolta o strategie SEO a linkurilor interne prin care sa stabilesti o ierarhie intre homepage, paginile de categorii si subcategorii.
  • Redistribuirea strategica a autoritatii. Linkurile interne nu pot spori autoritatea site-ului tau, dar pot oferi autoritate unei pagini noi. De exemplu, daca ai o postare de blog cu o autoritate mare (sa o numim postarea A) si o alta postare de blog fara autoritate (postarea B), ii poti spori autoritatea postarii B facand trimitere catre ea printr-un link amplasat in postarea A.
  • Atunci cand un utilizator citeste un articol de blog pe care il apreciaza si descopera in acesta un link, sunt sanse foarte mari ca acesta sa acceseze linkul respectiv. Prin urmare, aceste linkuri interne indeamna vizitatorii sa ramana pe site pentru o perioada mai lunga, ceea ce se traduce prin oportunitati mai mari in vanzari si o expunere mai mare a brandului. Din punct de vedere SEO, acest lucru il va ajuta pe Google sa “vada” ca oferi o experienta foarte buna utilizatorilor, iar pozitiile site-ului tau in paginile cu rezultate Google vor creste.

Alte beneficii care nu afecteaza activitatea SEO:

  • Linkurile interne ii ajuta pe vizitatorii tai sa navigheze mult mai usor prin site. Daca ai o strategie foarte buna, le poti folosi ca sa le indici acestora continutul de care ar putea sa fie interesati, oferindu-le o modalitate sa il acceseze mult mai usor.
  • In cele din urma, linkurile interne iti ofera posibilitatea sa iti directionezi utilizatorii intr-o anumita directie. De exemplu, ii poti ghida catre procesul de vanzare.

Cele mai bune practici

Acestea fiind spuse, cum poti face sa construiesti linkuri interne si sa ai anumite beneficii SEO datorita lor?

  • In primul rand, stabileste-ti obiectivele SEO! Identifica care pagini iti doresti sa obtina o pozitii cat mai bune in Google. Ulterior, adauga linkuri pe paginile cu cea mai mare autoritate care sa faca trimitere catre paginile pe care le targetezi.
  • Foloseste un plugin care sa adauge automat linkuri interne. Daca esti utilizator de WordPress, de exemplu, ai la dispozitie o multime de astfel de pluginuri care vor adauga automat linkuri anumitor cuvinte cheie aflate in site, ca de exemplu, SEO Auto Links.
  • Evita sa folosesti prea multe cuvinte cheie. Aceasta practica este cunoscuta in SEO sub numele de ,,keyword stuffing”. Daca folosesti exact aceleasi cuvinte cheie sau expresii de fiecare data cand adaugi un link intern, este posibil sa primesti o penalizare din partea lui Google, lucru care iti va afecta pozitiile in paginile cu rezultate ale motorului de cautare. Acest lucru iti poate afecta intreaga activitate SEO pe care ai avut-o pana la momentul respectiv.
  • Linkurile pozitionate in prima parte a pagini tind sa valoreze mai mult decat cele amplasate la final, iar linkurile din antet sunt mai valoroase decat cele din subsol. Ar trebui sa ai in vedere aceste considerente data viitoare cand adaugi linkuri interne.
  • Este recomandat ca nicio pagina sa nu se afle la o distanta de mai mult de trei linkuri fata de alta pagina. Acest lucru te va ajuta sa te asiguri ca toate paginile au linkuri logice.

Linkurile interne sunt foarte valoroase atat din punct de vedere SEO, cat si pentru site-ul tau in sine. Acorda atentie modului in care linkurile tale fac legatura intre diferite pagini ale site-ului si incearca sa facilitezi cat mai mult navigarea pe site.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?