Still loading... Atentie la elementele de continut SEO care pot afecta viteza de incarcare a unui site!
13 oct 2020

Still loading... Atentie la elementele de continut SEO care pot afecta viteza de incarcare a unui site!

Data trecuta am vorbit despre cum stabilim lungimea continutului scris intr-o pagina optimizata SEO. Toate detaliile referitoare la acest subiect le gasesti aici! Dupa cum am promis la finalul acelui articol, de data aceasta vom discuta despre elementele de continut SEO care pot afecta viteza de incarcare a unui site.

 

Inainte de toate, trebuie sa clarificam faptul ca, desi in SEO content is king, acest lucru nu se refera exclusiv la continutul SEO de tip scris. E adevarat, textele si cuvintele cheie integrate corespunzator in cuprinsul acestora reprezinta chintesenta optimizarii site-urilor pentru motoarele de cautare.

 

Cu toate acestea, conceptul de rich media, pe care nu trebuie sub nicio forma sa-l ignoram, presupune un continut bogat atat in texte relevante, cat si in imagini statice sau animatii, bannere, fisiere video sau audio, diverse elemente de design etc. Unele dintre acestea pot fi corelate cu limbajul de marcare (HTML), limbajul de programare (JavaScript) sau cu partea de software (Adobe Flash Player).

 

Elementele multimedia au fie caracter informativ/explicativ, fie menirea sa mentina atentia utilizatorului pentru a petrece cat mai mult timp pe site si a parcurge mai usor continutul scris. In cazul bannerelor, miza o reprezinta redirectionarea catre o alta pagina importanta. Atentie, insa! Asemenea elemente de continut SEO pot duce la scaderea vitezei de incarcare a unui site, ceea ce in cazul procesului de optimizare pentru Google poate fi catastrofal.

 

Citeste si Ce este Google Mobile-first Index si cum te poti pregati pentru acesta

 

Viteza de incarcare a unui site, prima impresie a utilizatorului

 

Dintr-un articol anterior aflam ca „in prezent, un site care nu se incarca rapid este ignorat de catre utilizatori si devansat de catre competitori”. Conform statisticilor actuale, peste 50% dintre utilizatorii de dispozitive mobile, cel putin, parasesc site-ul daca acesta nu se incarca in maximum 3 secunde. Asadar, o pagina ce se va incarca greoi va genera un bounce rate foarte mare, va determina utilizatorii sa migreze catre site-urile concurente, traficul va scadea substantial si, automat, se vor inregistra pierderi de pozitii in SERPs.

 

Mai mult decat atat, nu trebuie ignorat faptul ca, in ziua de azi, majoritatea cautarilor se efectueaza pe dispozitive mobile. Conexiunile 3G si 4G functioneaza mai lent in ceea ce priveste incarcarea paginilor, comparativ cu varianta desktop. In acest caz, cu cat o pagina se incarca mai repede, avand o dimensiune in octeti mai mica, cu atat mai bine – Google va considera site-ul ca fiind mobile responsive atunci cand va decide ranking-ul.

 

Dimensiunea medie a unei pagini web

 

In 2017, dimensiunea medie in octeti a unei pagini web, agreata astfel incat aceasta sa nu afecteze viteza de incarcare a unui site, era de 3 MB. In prezent, datorita evolutiei browserelor de Internet, se estimeaza ca media este in jur de 4 MB. Pentru a verifica marimea unei pagini in acest sens, dar nu numai, poti utiliza SEOptimer!

 

 

Sursa imagine reprezentativa: Blog SEOptimer

 


Acestea fiind zise, iata in continuare cateva guideline-uri utile legate de viteza de incarcare a unui site raportata la stabilirea continutului SEO non-text intr-o pagina!

 

Optimizarea imaginilor

 

In general, utilizatorii sunt mai atrasi de continutul text daca acesta este insotit de imagini si grafice. Asadar, partea vizuala este si ea un ''must'' in SEO. Dar imaginile trebuie optimizate nu doar prin setarea tag-urilor ALT si Title, ci si in ceea ce priveste dimensiunea lor.

 

Cu cat acestea vor fi mai mari, cu atat vor ocupa mai mult spatiu si vor face pagina sa se incarce mai greu. Este recomandat ca fiecare imagine sa fie comprimata sau redimensionata astfel incat sa aiba maximum 500 KB. Poti face acest lucru foarte simplu, cu tool-uri precum Kraken.io sau Compressor.io.

 

Tipul imaginii conteaza, de asemenea, foarte mult. Imaginile in format JPEG sunt cele mai agreate in termeni de continut SEO. PNG-urile si GIF-urile sunt mai degraba potrivite pentru browsere mai vechi sau imagini mari.

 

Citeste mai multe despre Cum sa faci o optimizare SEO a imaginilor cat mai eficienta

 

Optimizarea video-urilor si fisierelor audio

 

In general, video-urile pot „ingreuna” o pagina, din cauza solicitarilor HTTP suplimentare. De aceea, nu este indicat sa faci abuz de ele. In caz de nevoie, le poti edita si scurta astfel incat sa cuprinda esentialul, fara a ocupa inutil spatiu. In orice caz, cel mai indicat ar fi sa nu apelezi la video-uri incorporate (embedded), ci la varianta pop-up, cu ajutorul WP Video Popup.

 

In ceea ce priveste fisierele audio, desi nu este indicat sa uploadezi astfel de elemente multimedia intr-o pagina optimizata SEO, acestea ar trebui sa aiba fiecare un bitrate de 128 KBP.

 

Alegerea fonturilor

 

Revenind la continutul SEO text, ia aminte ca fonturile „speciale” – cu scop decorativ, dar fara nicio utilitate – pot afecta de asemenea viteza de incarcare a unui site, generand efecte negative! In plus, e posibil ca acestea sa nu se afiseze corespunzator sau la fel de estetic pentru orice browser, platforma, in lipsa unor update-uri sau in varianta mobile vs. desktop. Fara „brizbrizuri” e mai safe, iar continutul va arata mai profi!

 

Optimizarea design-ului web

 

Fiecare componenta a site-ului, cum ar fi imagini, CSS-uri, script-uri, plugin-uri, aplicatii si instrumente integrate etc. implica o solicitare HTTP. Cu fiecare astfel de cerere, pagina va deveni mai lenta, adica viteza de incarcare a unui site va scadea, iar problemele de ordin tehnic nu vor fi nici ele excluse. Cu alte cuvinte, simplifica designul web si pastreaza doar elementele absolut necesare!

 

Alternativ, pentru o incarcare rezonabila a site-ului, poti apela la comprimarea paginilor web cu ajutorul unui tool special, precum cPanel.net.

 

Nota: In functie de platforma site-ului, valorile si informatiile prezentate mai sus pot oarecum diferi, dar in principiu ar fi bine sa tii cont de ele ca reguli generale.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?