Headingurile sunt taguri HTML incorporate in codul unei website, care au rolul de a evidentia cele mai importante elemente din continutul unei pagini si de a indica motoarelor de cautare despre ce este vorba in pagina respectiva.
De ce sunt headingurile importante pentru optimizarea SEO?
Desi headingurile in sine nu influenteaza in mod direct pozitiile unui site in Google, modul in care acestea sunt folosite contribuie la calitatea unui website din punct de vedere SEO. Conform unui sondaj realizat recent de Moz, modul in care cuvintele cheie sunt utilizate si plasate in headinguri, respectiv in continutul unei pagini web, inca are un rol important in felul in care un site se pozitioneaza in SERP. Fiecare specialist SEO, web designer, copywriter si programator ar trebui sa stie cum sa foloseasca eficient instrumentele de optimizare SEO, iar headingurile nu fac exceptie.
Cum se folosesc corect headingurile din punct de vedere SEO?
In general, un heading este folosit ca o introducere catre o anumita sectiune de continut. Asadar, ar trebui sa folosim un singur tag H1, asociat unui heading care indica subiectul unei pagini web. Mai departe, putem folosi tagurile H2, H3, H4, H5 si H6 pentru a indica alte sub-sectiuni importante de continut, fiecare tag fiind secundar tagului anterior.
Spre exemplu, iata structura headingurilor unei pagini web care apartine unui magazin online de cadouri de Craciun:
Dupa cum se poate observa, exista un singur tag H1, acesta indicand subiectul paginii web. De asemenea, tagul H2 apare de doua ori, fiecare dintre ele fiind asociat unei categorii de produse, tagurile h3 indica subcategoriile, etc. Asadar, structura logica a headingurilor dintr-o pagina web este una cascadata.
Iata cateva recomandari pentru utilizarea CORECTA a headingurilor din punct de vedere SEO:
Acum, iata cateva greseli comune care indica folosirea INCORECTA a headingurilor si pe care este recomandat sa le eviti in optimizarea SEO:
Folosirea aceluiasi heading pe fiecare pagina a site-ului
Fiecare heading ar trebui sa fie unic, altfel motoarelor de cautare le va fi dificil sa diferentieze o pagina web de alta. De asemenea, folosirea aceluiasi tag H1 pe logo-ul sau footer-ul fiecarei pagini web este la fel de gresita.
Folosirea headingurilor in CMS pentru a creste dimensiunea fontului
Aceasta este o greseala comuna ce poate fi usor evitata instaland plugin-uri speciale pentru ajustarea dimensiunii fontului, fara a folosi in mod nejustificat tagurile h1, h2, h3, etc.
Folosirea excesiva a headingurilor
Majoritatea platformelor permit folosirea tuturor tagurilor pentru headinguri, de la H1 pana la H6, insa daca o pagina web este supraincarcata cu headinguri, acest lucru iti poate afecta pozitiile in Google. Daca o pagina web contine prea multe headinguri in locurile necorespunzatoare (footer, butoanele din meniu, etc), acest lucru poate fi perceput ca spam de catre motoarele de cautare.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?