De la H1 la H6 - cum sa folosesti eficient headingurile in optimizarea SEO
14 dec 2017

De la H1 la H6 - cum sa folosesti eficient headingurile in optimizarea SEO

Headingurile sunt taguri HTML incorporate in codul unei website, care au rolul de a evidentia cele mai importante elemente din continutul unei pagini si de a indica motoarelor de cautare despre ce este vorba in pagina respectiva.

De ce sunt headingurile importante pentru optimizarea SEO?

Desi headingurile in sine nu influenteaza in mod direct pozitiile unui site in Google, modul in care acestea sunt folosite contribuie la calitatea unui website din punct de vedere SEO. Conform unui sondaj realizat recent de Moz, modul in care cuvintele cheie sunt utilizate si plasate in headinguri, respectiv in continutul unei pagini web, inca are un rol important in felul in care un site se pozitioneaza in SERP. Fiecare specialist SEO, web designer, copywriter si programator ar trebui sa stie cum sa foloseasca eficient instrumentele de optimizare SEO, iar headingurile nu fac exceptie.

Cum se folosesc corect headingurile din punct de vedere SEO?

In general, un heading este folosit ca o introducere catre o anumita sectiune de continut. Asadar, ar trebui sa folosim un singur tag H1, asociat unui heading care indica subiectul unei pagini web. Mai departe, putem folosi tagurile H2, H3, H4, H5 si H6 pentru a indica alte sub-sectiuni importante de continut, fiecare tag fiind secundar tagului anterior.

Spre exemplu, iata structura headingurilor unei pagini web care apartine unui magazin online de cadouri de Craciun:

<h1>Magazin cadouri de Craciun</h1>

          <h2>Dulciuri si bomboane</h2>

                      <h3>Dulciuri si bomboane cu zahar</h3>

                                    <h4>Ciocolata</h4>

                                                    <h5>Ciocolata neagra</h5>
                                                                      <h6>Batoane</h6>
                                                                      <h6>Bomboane</h6>
                                                    <h5>Ciocolata alba</h5>
                                                                       <h6>Batoane</h6>
                                                                       <h6>Bomboane</h6>

                                     <h4>Acadele</h4>

                       <h3>Dulciuri si bomboane dietetice - fara zahar</h3>

            <h2>Decoratiuni de Craciun</h2>

 

Dupa cum se poate observa, exista un singur tag H1, acesta indicand subiectul paginii web. De asemenea, tagul H2 apare de doua ori, fiecare dintre ele fiind asociat unei categorii de produse, tagurile h3 indica subcategoriile, etc. Asadar, structura logica a headingurilor dintr-o pagina web este una cascadata.

Iata cateva recomandari pentru utilizarea CORECTA a headingurilor din punct de vedere SEO:

  • Foloseste o structura logica si respecta ierarhia tagurilor h1, h2, h3, etc. Astfel, vei oferi utilizatorilor o experienta pozitiva de navigare, iar motoarelor de cautare le va fi mai usor sa identifice subiectul continutului tau, lucru care va duce la pozitii mai bune in SERP.
  • Foloseste un singur tag H1 pentru fiecare pagina a website-ului tau. In caz contrar, motoarele de cautare pot fi derutate, acestea asociind prezenta mai multor taguri H1 cu faptul ca pagina web are mai multe subiecte. Este recomandat ca fiecarui subiect sa ii fie dedicat o pagina proprie - de ex: daca ai un magazin online, fiecare categorie de produse ar trebui sa aiba o pagina proprie, cu un tag H1 asociat care sa contina numele acesteia.
  • Foloseste in tagul H1 acelasi cuvant cheie ca in meta titlu, pentru a indica utilizatorilor ca au ajuns pe pagina web pe care au cautat-o. Astfel, si motoarele de cautare vor sti ca in pagina web se regaseste continut relevant, indicat atat prin meta titlu cat si prin tagul H1.
  • Nu folosi tagurile h2, h3, h4, etc., daca nu exista o sectiune de continut asociata acestora. Un heading are rolul de a sintetiza intr-un titlu sau subtitlu ideea unei sectiuni de continut sau de a pune o intrebare la care urmeaza sa se raspunda in sectiunea de continut careia ii este asociata.
  • In afara de tagul H1, utilizarea tagurilor h2, h3, h4, h5, etc, nu este obligatorie. Asadar, daca nu esti sigur cum ar trebui sa le folosesti, este de preferat sa le eviti.

Acum, iata cateva greseli comune care indica folosirea INCORECTA a headingurilor si pe care este recomandat sa le eviti in optimizarea SEO:

Folosirea aceluiasi heading pe fiecare pagina a site-ului

Fiecare heading ar trebui sa fie unic, altfel motoarelor de cautare le va fi dificil sa diferentieze o pagina web de alta. De asemenea, folosirea aceluiasi tag H1 pe logo-ul sau footer-ul fiecarei pagini web este la fel de gresita.

Folosirea headingurilor in CMS pentru a creste dimensiunea fontului

Aceasta este o greseala comuna ce poate fi usor evitata instaland plugin-uri speciale pentru ajustarea dimensiunii fontului, fara a folosi in mod nejustificat tagurile h1, h2, h3, etc.

Folosirea excesiva a headingurilor

Majoritatea platformelor permit folosirea tuturor tagurilor pentru headinguri, de la H1 pana la H6, insa daca o pagina web este supraincarcata cu headinguri, acest lucru iti poate afecta pozitiile in Google. Daca o pagina web contine prea multe headinguri in locurile necorespunzatoare (footer, butoanele din meniu, etc), acest lucru poate fi perceput ca spam de catre motoarele de cautare.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?