Cum pot sa reduci bounce rate-ului prin crearea de evenimente in Analytics
22 dec 2016

Cum pot sa reduci bounce rate-ului prin crearea de evenimente in Analytics

Evenimentele sunt interactiuni ale utilizatorilor cu continutul, care pot fi urmarite in mod independent intr-o pagina web sau la incarcarea unui ecran. Aici sunt incluse o serie de actiuni, printre care vizionarea unui videoclip, descarcarea unui PDF, elemente Flash, elemente AJAX incorporate, inscrierea la newsletter, click-uri intr-o sectiune a paginii si lista continua. Fiecare eveniment necesita un cod personalizat, suplimentar in site, care este apoi adaugat in Google Analytics, unde poti vedea in clar actiunile intreprinse de un vizitator pe o anumita pagina.

 

Structura evenimentelor pentru reducerea bounce rate-ului

Orice eveniment nou creat are mai multe componente, ale caror valori vor fi afisate in rapoartele de comportament din Google Analytics. Iata care sunt acestea:

1. Categorie – reprezinta denumirea data evenimentului, cu scopul de a grupa obiectele pe care vrei sa le urmaresti. In general, si de preferat, ar fi sa se foloseasca acelasi nume de categorie de mai multe ori, in cazul elementelor de interfata utilizator. Insa, se pot crea categorii separate de evenimente, in functie de tipul de videoclip din site (filme sau videoclipuri muzicale), structurate astfel:

  1. Videoclipuri - filme;
  2. Videoclipuri - muzica;
  3. Descarcari.
 

In exemplul de mai sus, se poate vedea numarul total de evenimente pentru cele 3 categorii din rapoarte. Valoarea parametrului “Numar total de evenimente” va afisa numarul tuturor evenimentelor pentru toate categoriile implementate mai sus. Foarte important este ca, inainte de a te decide asupra denumirilor de categorie, sa planifici mai intai structura dorita a rapoartelor.

Daca ai de gand sa folosesti acelasi nume de categorie in mai multe locatii ale site-ului, in vederea reducerii bounce rate-ului, ai grija sa utilizezi corect numele pentru a face referire la fiecare categorie in parte.

Un exemplu care te va face sa intelegi teoria SF pe care ti-am descris-o mai devreme, ar fi acesta: Daca ai de gand sa stabilesti numele categoriei de urmarire a videoclipurilor drept “Videoclip”, iar apoi uiti asta si folosesti denumirea de “Videoclipuri”, in urmarirea evenimentelor din Google Analytics iti vor aparea doua categorii distincte de urmarire a acestora.

Mai mult, daca te decizi sa schimbi denumirea categoriei unui obiectiv pe care il urmaresti, datele statistice pentru categoria initiala nu vor fi reprocesate, iar ca urmare, vei avea valori diferite pentru acelasi element din pagina web, in doua categorii din interfata de raportare Google Analytics.

2. Actiune – numele de “Actiune” oferit acestui parametru de reducere a bounce rate-ului este folosit pentru a denumi tipul de eveniment/interactiune onsite pe care vrei sa-l urmaresti. Daca in cazul categoriei era ideal sa ai o singura denumire reprezentativa (doar “Videoclip”, nu si “Videoclipuri”), aici iti poti stabili intre:

  • ora la care se finalizeaza incarcarea videoclipului;
  • click-urile pe butonul de redare;
  • click-urile pe butonul de oprire;
  • click-urile pe butonul de pauza.
Modul in care setezi o actiune este la latitudinea ta, insa este important sa retii doua caracteristici importante despre cum o actiune-eveniment apare in rapoartele din Google Analytics: - fiecare actiune figureaza independent in categoria parinte – pentru segmentarea datelor despre evenimente mai facil de inteles; - fiecare eveniment unic este determinat de un nume unic pentru actiune – pentru ca altfel poate fi afectat modul in care se calculeaza evenimentele unice.  

3. Eticheta (desi este optional, este recomandat sa existe) – furnizeaza informatii suplimentare despre evenimentele pe care urmeaza sa le implementezi sau urmaresti. In Google Analytics este un raport care afiseaza toate etichetele pe care le creezi.

La fel ca in cazul categoriilor si al actiunilor, numele acestei etichete reprezinta propria alegere. Iata cum apar prezentate etichetele in rapoartele din Google Analytics:

  • toate etichetele apar independent de categoriile/actiunile parinte – pentru a segmenta eficient datele privind evenimentele;
  • un eveniment unic este stabilit partial de o eticheta unica – se pot folosi nume dublate de etichete in categorii si actiuni, dar afecteaza modul in care sunt calculate evenimentele unice.
 

4. Valoarea (optionala) – este interpretata ca un numar pentru un obiect/eveniment urmarit intr-o anumita pagina. Raportul dedicat, din Google Analytics, determina valoarea medie pentru categorie. Cel mai elocvent exemplu este cel in care actiunea este timpul de incarcare a unui videoclip.

Toti acesti parametri sunt contorizati implicit iar, in cazul urmaririi evenimentelor, se calculeaza fiecare interactiune cu un obiect urmarit intr-o pagina web, asociata unei sesiuni de utilizare. In rapoartele din Google Analytics, numarul total de evenimente este reprezentat de numarul total de interactiuni cu un obiect urmarit intr-o pagina web. Daca cineva apasa click pe acelasi buton din videoclip de 5 ori, numarul total de evenimente va fi 5, iar numarul de evenimente unice este 1.

 

Cele mai bune practici de implementare a evenimentelor in Google Analytics, in vederea reducerii bounce rate-ului

Designul pentru implementarea si urmarirea evenimentelor este extrem de flexibil, astfel incat sa se poate genera rapoarte utile si bine structurate. De preferat este sa se stabileasca din timp elementele pentru care vrei sa urmaresti datele. Spre exemplu, daca esti interesat de cum utilizatorii interactioneaza cu videoclipul de prezentare de pe site, structura acestei categorii va fi complet diferita de cea a meniurilor sau a duratei de incarcare.

Defineste clar si concis evenimentul, astfel incat utilizatorul sa stie ce are de facut. In implementarea evenimentelor si urmarirea lor, fiecare nume pentru categorii, actiuni, eticheta si valoare (daca este cazul), apare in interfata pentru rapoarte. De aceea, este bine sa te gandesti cum vrei sa fie calculate valorile pentru evenimentele ce apartin unei categorii similare, pentru ca o pereche categorie/actiune este considerata drept un element unic in statistici.

 

Tipuri de evenimente prin care poti scadea rata de respingere

tipuri-de-evenimente

 

Evenimentele non-interactiune. Termenul de “non-interactiune” se aplica parametrului boolean final si optional (TRUE, FALSE sau NULL, in limbaj SQL), care poate fi trecut la metoda ce duce la accesarea unui eveniment. Acest parametru permite definirea modului in care apare rata de respingere pentru paginile din site, care include si urmarirea evenimentelor.

Un foarte bun exemplu in acest sens il reprezinta site-urile care au pe homepage un videoclip si despre care vrei sa stii cum interactioneaza vizitatorii cu el. In acest caz, este recomandata includerea in rata de respingere a interactiunii cu videoclipul, ca sesiunile care includ doar click-urile pe videoclip sa nu fie calculate ca iesiri imediate. Dar in cazul in care esti interesat sa afli doar procentajul de sesiuni (fie ca s-a dat click sau nu pe site), este bine sa excluzi orice interactiune cu videoclipul in calcularea ratei de respingere.

Si pentru ca iesirea imediata de pe site este definita ca sesiune cu o singura accesare cu interactiune, atunci cand valoarea paramentrului boolean este setata pe “TRUE”, tipul de accesare la eveniment nu este considerat ca accesare cu interactiune, chiar daca vizitatorul declanseaza evenimentul in timpul sesiunii. Pe de alta parte, daca omiti aceasta actiune sau o treci la “NULL”, o sesiune cu o singura pagina care contine urmarirea evenimentelor nu va fi contorizata ca iesire imediata daca utilizatorul declansează evenimentul in cursul aceleiasi sesiuni.

 

Evenimentele unice. Reprezinta cazurile in care un singur vizitator interactioneaza cu continutul, intr-o singura sesiune, si pot fi urmarite separat de vizualizarile de pagina sau de ecran. Printre evenimentele unice se pot considera descarcarile de PDF-uri, click-urile pe pop-up-uri, redarea videoclipurilor, interactiunile cu elementele Flash si AJAX incorporate etc. Evenimentele unice sunt inregistrate in rapoartele Google Analytics cu 1 la fiecare ocazie in care se indeplineste un eveniment cu o combinatie unica de Categorie/Actiune/Eticheta/Valoare (optional).

 

Evenimentele informative sunt reprezentate de modificarile semnificative cu privire la traficul din site. Acestea sunt vizibile celor care sunt administratori sau manageri de Google Analytics, atat pentru vizualizarea curenta de rapoarte, cat si la orice alte tipuri de vizualizari se aplica. Evenimentele informative pot fi de prezentare generala, setate ca evenimente zilnice, saptamanale sau lunare si pot fi setate astfel: 1. In campul de “Alerte personalizate” se apasa pentru crearea unei noi alerte; 2. Se introduce un nume pentru alerta de evenimente informative; 3. Se apasa optiunea dorita a vizualizarilor de raportare la care se aplica alerta; 4. Se selecteaza frecventa cu care alerta de evenimente informative sa fie generata – o alerta zilnica, saptamanala sau lunara; 5. Se selecteaza campul de trimitere mail in caz de alerta, cu expeditorul noreply@google.com. 6. Pentru Statele Unite, se poate configura si trimiterea unei alerte pe telefonul mobil, atunci cand s-a emis un raport de evenimente informative.

 

Limita de evenimente/sesiune. Primele 10 accesari la evenimentele create pe site sunt trimise catre Google Analytics si urmarite imediat, dupa care rata de urmarire a acestora este limitata la 1 eveniment/secunda. Iar pe masura ce numarul de evenimente dintr-o sesiune se apropie de limita de culegere a datelor, este posibil ca urmatoarele sa nu mai fie urmarite. De aceea, in cazul in care ai creat un eveniment pe vizualizarea unui videoclip, se recomanda urmatoarele:

  • evitarea unui script pentru un videoclip prin care sa se trimita cate un eveniment pentru fiecare secunda de redare si alte declansatoare de evenimente repetitive;
  • evitarea urmaririi excesive a miscarii mouse-ului, ca si eveniment setat;
  •  evitarea mecanismelor de filmare lenta, care genereaza un numar mare de evenimente.

Acestea sunt doar cateva dintre exemplele de evenimente pentru reducerea bounce rate-ului. Indiferent de ce alegi, ai grija sa le oferi vizitatorilor tai informatie de calitate, scrisa clara si concisa, care sa le ofere o experienta placuta pe site-ul tau. Daca vrei sa afli mai multe informatii despre ce este bounce rate si cum iti afecteaza performanta site-ului, poti citi in articolul urmator.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?