Google reprezinta un model extraordinar de business, care investeste miliarde de dolari in produsele sale precum: Gmail, Google Search, Google Maps, Google Earth, Google Apps si multe altele. Banii pe care Google ii castiga provin din aplicatiile platite de catre utilizatori, iar pentru a le folosi utilizatorii trebuie sa aiba incredere in acest brand.
Pentru a le arata acestora ca sunt de incredere, cei de la Google cauta ca toate persoanele care le folosesc aplicatiile sa fie multumite de serviciile lor. Iar de-a lungul timpului au facut o treaba extraordinara din acest punct de vedere.
Cum functioneaza Google, mai exact?
In prima etapa, Google scaneaza internetul printr-o serie de programe pentru a gasi noi pagini si site-uri pentru a le indexa. De asemenea, oricine poate trimite un fisier numit harta site-ului catre Google, grabind astfel acest proces. Indexarea presupune scanarea paginii de catre robotii Google, care afla astfel despre ce este site-ul si il claseaza in functie de continutul gasit. In trecut, aceasta procedura dura si pana la 30 de zile, insa in prezent, metoda s-a imbunatatit si de fiecare data cand apar noutati si site-uri, Google le indexeaza destul de repede.
In cea de-a doua etapa, Google trimite userii catre site pentru a testa indexarea pe care a facut-o. De exemplu: daca el banuieste ca un site nou creat are legatura cu gadget-urile, dupa ce i-a scanat continutul, atunci din cand in cand vreme de catva timp (intre 3 si 6 luni), Google il va lista mai sus in rezultatele cautarii pentru ca utilizatorii sa il acceseze. Dupa aceea, Google va observa cum interactioneaza acesti utilizatori cu site-ul, pentru ca doar asa motorul de cautare isi poate da seama daca site-ul este relevant sau nu pentru utilizatori si il va clasa corespunzator.
Daca respectivul site a fost util celor care l-au accesat, atunci Google va retine termenul de cautare si il va plasa putin mai sus pentru acea categorie de cuvinte folosite si anume "gadgeturi". De asemenea, daca site-ul este optimizat, Google il va plasa si in alte categorii de cuvinte din acelasi grup de interes, cum ar fi "gadgeturi noi", "gadgeturi ieftine". De aceea, un site optimizat se va pozitiona mai sus in mai multe categorii de cuvinte. Daca nu ii va fi util persoanei, macar Google va sti ca nu este un site potrivit de sugerat pentru acea categorie de cuvinte folosita si il va clasa corespunzator.
Cum claseaza Google o pagina / un site ?
Google incearca sa echilibreze toate site-urile, atat cele noi, cat si cele mai vechi si sa le claseze in functie de ceea ce cauta utilizatorul. Dar nu este atat de simplu, avand in vedere ca Google foloseste aproximativ 200 de factori diferiti de clasare, pentru a oferi celor care cauta cele mai bune rezultate.
Printre factorii cunoscuti se numara:
1. Tipul de continut (cat de relevanta este informatia de pe site pentru termenii de cautare)
2. Calitatea continutului (verificarea ortografiei este folosita pentru a separa site-uri profesioniste de incepatorii neglijenti)
3. Noutatea continutului (site-uri cu continut care dateaza de mult timp sunt mai putin probabil sa fie returnate intr-o cautare Google)
4. Regiunea din care este utilizatorul
5. Legitimitatea site-ului (daca pagina este considerata sau nu spam)
6. Numele si adresa site-ului
7. Sinonime pentru cuvantul cheie
8. Campanii in social media
9. Cat de multe link-uri fac trimitere catre o pagina web
10. Valoarea acestor legaturi
Google este pe primul loc in topul motoarelor de cautare, cu 40.000 de cautari pe secunda. Cu milioane de persoane care apeleaza la Google pentru a face cumparaturi si pentru a gasi solutii, trebuie sa intelegem si cum functioneaza cautarile pe Google.
Pagina de rezultate Google este pagina care apare dupa ce un utilizator scrie o intrebare in pagina de cautare a Google. Mai departe vom discuta despre tipuri de rezultate pe care le ofera Google.
Exista 3 tipuri de rezultate ale cautarii Google:
1. Rezultatele cautarii organice
Rezultatele organice sunt acele site-uri pe care Google le considera ca sunt cele mai interesante si mai relevante pentru utilizator pe baza cautarilor lor. Asa cum am spus si mai sus, Google utilizeaza un algoritm complex pentru a determina ce site-uri sa listeze pe prima pagina a cautarii.
2. Rezultatele cautarii locale
Aceasta sectiune a lui Google este foarte importanta, deoarece utilizeaza locatia persoanei pentru a-i afisa in pagina rezultatelor cautarii solutiile si serviciile care sunt cele mai aproape de ea. De exemplu, in cazul in care un utilizator cauta "restaurante pizza sector 3", sectiunea rezultator locale va arata trei restaurante care servesc pizza aflate in zona in care persoana se afla care efectueaza cautarea, insotite de rating, adresa restaurantului si orele de funcționare.
3. Rezultatele cautarii platite
Atunci cand introduceti o cautare pe Google, ati observat, probabil, ca rezultatele cautarii aflate din partea de sus si de jos a paginii sunt notate drept anunturi. Aceasta sectiune este cunoscuta sub numele de Google AdWords sau publicitate on-line PPC (pay-per-click).
Fiecare proprietar de afacere poate avea un anunt care sa apara in aceasta sectiune, prin crearea unui cont pe Google, scrierea anuntului si stabilirea pretului pe care il va plati. Apoi, Google stabileste care sunt anunturile pe care le claseaza, in functie de calitatea si de relevanta anuntului si cat de mult plateste persoana care a creat anuntul, in comparatie cu alti competitori pe aceleasi cuvinte cheie.
De exemplu, daca cineva detine un restaurant cu specific italienesc in capitala, cateva cuvinte cheie pe care sa liciteze ar fi "restaurant italian Bucuresti", "restaurant italian sector 3" si/sau "restaurant italian cu burrata". Cand cineva cauta acesti termeni, anuntul respectiv are sanse mai mari sa fie afisat.
Succesul lui Google depinde de increderea pe care clientii sai i-o ofera. Pentru a pastra aceasta incredere, Google isi apara credibilitatea cu ferocitate. In cazul in care constata ca un site care se claseaza bine, nu ofera informatii relevante si de calitate utilizatorilor, Google va afisa acel site mai jos in rezultatele de cautare. Scopul celor de la Google este de a imbunatati calitatea site-urilor care se gasesc in World Wide Web si de a oferi utilizatorilor un continut relevant si de calitate, pentru ca acestia sa plateasca pentru serviciile furnizate.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?