Sa incepem prin a face o scurta introducere despre link-urile interne: Acestea sunt link-uri care fac legatura dintre o pagina de pe un site catre o alta adresa care apartine aceluiasi domeniu. Adresele pot fi pagini de website, insa pot fi in acelasi timp si link-uri catre fisiere media, download-uri sau altele.
Pentru a optimiza structura unui site va trebui sa avem in vedere doua considerente majore:
1. Utilizatorii - Felul in care acestia interactioneaza cu site-ul tau este foarte important. Link-urile interne trebuie sa aiba o cursivitate logica, pentru a permite accesul cat mai usor si mai rapid de la o pagina la alta.
2. Motoarele de cautare - Acest considerent este critic pentru modul in care un motor de cautare precum Google.ro interpreteaza informatia prezenta pe site.
Primul punct, desi are o importanta majora, tine mai mult de design-ul site-ului si de UX (User Experience). De aceea ne vom concentra pe cel de-al doilea considerent, care ne ajuta sa vedem care este relatia dintre link-urile interne si motoarele de cautare, din punct de vedere al optimizarii SEO.
Care este diferenta dintre link-urile interne si externe?
Unul dintre factorii de pozitionare in motoarele de cautare sunt link-urile. Cea mai buna metoda pentru a ajuta Google sa gaseasca paginile si postarile tale, sub diverse forme, este prin link-uri externe.
Link-urile interne, pe de alta parte, conecteaza tot continutul generat de tine si ii permit motorului de cautare sa isi faca o idee despre felul in care este organizat site-ul tau. Acestea stabilesc ierarhia interna a site-ului, astfel incat paginile mai importante sa capete o valoare mai insemnata decat cele mai putin apreciate. Observam deci ca o strategie buna de implementare a link-urilor interne afecteaza optimizarea pentru motoarele de cautare.
Relatiile dintre cuprins si continutul unui site
Google analizeaza continutul unui site, urmarind atat link-urile externe cat si interne, folosind spiderii sai. Acesti boti ajung pe homepage-ul site-ului, unde incepe cautarea, urmarind primele link-uri. Prin aceste link-uri, Google determina relatia dintre diverse pagini, posturi, sau alte tipuri de continut. Astfel, Google afla care dintre paginile site-ului tau acopera subiecte similare.
Constructia de link-uri interne face parte din procesul de optimizare on page.
De exemplu, in propozitia de mai sus, am folosit un link catre o alta pagina din blog cu un continut asemanator. In acest fel, ne asiguram ca Google intelege ca aceste doua pagini sunt "inrudite" semantic, influentand astfel pozitiile pe care paginile respective listeaza in Google.
Ce ar trebui sa ai in vedere atunci cand creezi arhitectura site-ului
Avand in vedere cele discutate mai sus, cum putem folosi link-urile interne pentru a obtine o vizibilitate crescuta a site-ului? Exista o serie intreaga de factori care colaboreaza pentru a obtine o mai buna definitie a site-ului tau, din perspectiva motorului de cautare. Iata care sunt cele mai importante:
1. Structura site-ului – Site-urile nu ar trebui sa aiba pagini care sa fie la distanta mai mare de 3 link-uri. Aceasta inseamna ca oriunde te-ai afla pe site, ideal ar fi sa poti ajunge in trei click-uri in oricare alta pagina de pe acel site. Daca acest numar este depasit, inseamna ca ai o structura a site-ului de tip "vagon", care este obositoare pentru utilizator.
De exemplu, in cazul unui blog, daca doresti sa gasesti o postare mai veche, esti obligat sa vizualizezi paginile cu articolele precedente. Adaugand categorii si subcategorii, prin constructia unor link-uri interne inteligente, poti ajunge la acea postare de blog selectand subiectul, tag-ul, autorul etc.
Forma piramidala este preferata in majoritatea cazurilor, avand homepage-ul in varful piramidei, urmat de categorii si subcategorii. Aceasta structura permite o mai mare libertate de navigare in site, crescand astfel ranking-ul potential pentru fiecare dintre pagini.
2. Paginile ar trebui sa cuprinda link-uri cu informatii relevante - Atunci cand vizitatorii site-ului tau nu dau click pe link-urile interne, acesta poate fi un semnal de alarma, deoarece inseamna ca nici Google nu va face legaturile potrivite. Multi incearca sa rezolve aceasta problema prin "keyword stuffing" adica generarea de ancore in exces.
Daca in trecut, Google lista site-urile bazandu-se pe aceasta tehnica de optimizare SEO, acum este mai concentrat pe continutul relevant, de calitate, care nu se repeta. Este de asemenea de preferat sa integrezi natural ancora in text, deoarece utilizatorul va fi atras de continutul afisat, navigand mai mult timp pe website si creand astfel o experienta imersiva.
3. Nu folosi acelasi keyword pentru a evidentia pagini diferite - Acest fapt este interpretat negativ, atat de catre user cat si de motorul de cautare. De ce ai crea competitie intre doua pagini ale aceluiasi site? Creeaza o structura “curata” a link-urilor, pastrand doar ce este necesar si relevant.
4. Limiteaza folosirea de link-uri "nofollow" - Aceste link-uri nu genereaza ranking in indexul unui search engine. Daca in trecut aceasta practica era des folosita in arhitectura unui site, acum ele se folosesc mai mult pentru a evita problemele cu motoarele de cautare. Desi exista mai multe contexte in care acestea se folosesc, ele nu fac parte din strategia de valorificare a link-urilor interne, din punct de vedere al SEO.
5. Asigura-te ca nu ai pagini "izolate" pe site-ul tau - Nu ar trebui sa existe pagini lipsite de link-uri interne pe site. Mai mult, asigura-te ca acestea sunt bine corelate cu paginile care au un continut de interes maxim pentru vizitatori si pentru Google.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?