Care sunt factorii de clasare Google de care ar trebui sa tii cont?
31 mai 2017

Care sunt factorii de clasare Google de care ar trebui sa tii cont?

Cu totii stim ca Google utilizeaza aproximativ 200 de factori diferiti pentru a clasifica un site. Acest numar poate fi extrem de intimidant, mai ales pentru cineva care are un site la inceput de drum.

Din fericire, nu toti acesti factori de clasare sunt la fel de importanti. Unii sunt cu adevarat vitali, pe cand altii nu produc o schimbare semnificativa in ceea ce priveste pozitia site-ului tau in motorul de cautare. De asemenea, asupra multora dintre acesti factori nici nu poti avea o influenta directa.

Asadar, daca tocmai ai lansat un site sau daca iti doresti sa faci acest lucru, iata care sunt factorii de clasare Google de care orice incepator in domeniu ar trebui sa tina cont:

 

Factori de clasare Google On-page

Modul in care site-ul tau este optimizat din punct de vedere SEO are un impact semnificativ asupra pozitiilor din motorul de cautare. Iata care sunt factorii de optimizare a paginii a caror lipsa iti poate afecta vizibilitatea in momentul cautarii:

1. Prezenta cuvintelor cheie in meta titlu

Meta titlul este unul dintre cele mai puternice semnale de relevanta a site-ului pentru un motor de cautare. De aceea, trebuie sa incluzi un cuvant cheie in meta titlu, pentru a indica motorului de cautare pe ce subiect sa clasifice site-ul. Site-urile optimizate in acest fel vor fi mai bine clasate decat cele care nu au un cuvant cheie in meta titlu.

2. Prezenta cuvintelor cheie in meta descriere

Importanta meta descrierii este adesea discutata in cercurile specialistilor SEO. Chiar daca parerile sunt impartite, meta descrierea este inca un factor de clasare de care Google tine cont. De asemenea, prezenta meta descrierii este cruciala pentru a determina utilizatorii sa dea click pe site-ul tau in paginile de rezultate ale cautarii. Includerea cuvantului cheie in meta descriere face site-ul mai relevant pentru un motor de cautare si, automat, pentru publicul tau tinta.

3. Prezenta cuvintelor cheie in tagul H1

Tag-ul H1 este si el un factor de clasare Google, care serveste drept descriere a continutului paginilor. In ciuda unei discutii perpetue despre importanta acestuia, inca este o idee foarte buna sa incluzi un cuvant cheie intr-un tag H1.

4. Prezenta excesiva a cuvintelor cheie in continutul paginilor

In urma cu ceva timp, sa iti umpli pagina cu o multitudine de cuvinte cheie era o metoda sigura de a te propulsa in paginile Google. Astazi insa, folosirea excesiva a cuvintelor cheie este un semnal de alarma care ii spune lui Google ca site-ul tau nu este unul relevant pentru utilizator, iar acest lucru iti va afecta semnificativ pozitia in paginile rezultatelor cautarii.

5. Calitatea continutului

In ziua de astazi, utilizatorii isi doresc sa se informeze si nu se multumesc cu stiri sau articole superficiale. Prin urmare, Google doreste sa le livreze continut de calitate, relevant, care sa raspunda nevoilor lor. Calitatea continutului este, deci, un factor de clasare. Axeaza-te pe crearea unui continut interesant, elocvent, care sa fie considerat folositor de catre publicul tau tinta si nu numai. Astfel, vei reusi sa ai o pozitie mai buna in Google.

6. Continutul duplicat

Nu toti factorii de clasare Google iti pot influenta pozitia in mod pozitiv. Chiar daca ai un continut de calitate pe site, faptul ca acesta se regaseste pe mai multe pagini din site iti poate afecta semnificativ pozitia in topul cautarilor. Evita copierea continutului pe mai multe pagini si straduieste-te sa scrii continut original pentru fiecare in parte.

7. Optimizarea imaginilor

Nu numai textul poate fi optimizat pe o pagina, ci si alte componente. Imaginile, de exemplu, pot trimite semnalele de relevanta pentru motorul de cautare prin alt-text si descriere.

8. Actualizarea continutului

Factorii de clasare Google prefera continutul nou sau continut recent actualizat. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa editezi non-stop toate paginile site-ului, in speranta de a obtine o pozitie mai buna a site-ului in Google. Indicat ar fi ca o data la 12 luni sa iti actualizezi continutul site-ului.

9. Linkurile externe

Linkurile de pe pagini relevante care se afla pe site-uri cu autoritate mare si fac trimitere catre site-ul tau sunt deosebit de importante. Ele transmit motorului de cautare ca acesta este un site relevant si de incredere pentru utilizatori. Ai grija insa, prea multe linkuri externe iti pot aduce o penalizare. Foloseste-le cu moderatie.

10. Linkurile interne

Interconectarea unor pagini puternice din site-ul tau cu unele mai slabe poate ajuta la propulsarea celor din urma in paginile de rezultate Google.

11. Prezenta cuvintelor cheie in URL

Includerea cuvintelor cheie in URL-ul site-ului este inca un alt semnal de relevanta care ii transmite lui Google ca site-ul tau merita o pozitie buna in topul cautarilor.

 

Factori de clasare Google ce tin strict de site:

1. Sitemap-ul

Sitemap-ul ajuta motorul de cautare sa indexeze toate paginile din site-ul tau. Este cel mai simplu si mai eficient mod de a-i comunica lui Google ce pagini include site-ul tau.

2. Credibilitatea domeniului

Increderea pe care factorii de clasare ti-o confera printr-o pozitie buna in Google conteaza foarte mult in ochii utilizatorului.

3. Locatia serverului

Unii specialisti SEO considera ca locatia unui server este un factor de clasare de care Google tine cont si ajuta la imbunatatirea pozitiei site-ului pentru tara sau pentru regiunea pe care o vizezi.

4. Optimizarea site-ului pentru mobil

In societatea contemporana, aproape 92% dintre internauti cauta mai intai online produse si servicii. Asadar, nu ar fi exclus ca un site optimizat pentru platformele de mobile sa fie un factor de clasare de care Google sa tina cont.

 

Factori de clasare Off-page

Atunci cand iti clasifica site-ul, Google analizeaza si factorii din afara site-ului tau. Iata cativa dintre cei mai importanti pe care trebuie sa ii ai in vedere:

1. Numarul de domenii care fac trimitere catre site-ul tau

Acesta este unul dintre cei mai importanti factori de clasificare Google. Cu cat numarul de domenii care fac trimitere este mai mare, cu atat site-ul tau are mai multe sanse sa obtina pozitii mai bune.

2. Numarul de linkuri catre paginile site-ului tau

Pentru ca acest factor de clasificare sa nu fie unul negativ, ideal ar fi sa nu postezi prea multe linkuri pe acelasi domeniu. Daca vei avea linkuri de tip site wide sau vei posta frecvent linkuri in paginile aceluiasi domeniu, Google va tine cont de acest lucru si ii va atribui un indicator de calitate mic. Mai mult decat atat, daca ai linkuri site wide pe mai multe domenii, risti ca site-ul tau sa fie penalizat.

3. Autoritatea domeniului care face trimitere catre site-ul tau

Nu toate paginile sunt egale din punct de vedere al ierarhiei in topul cautarilor Google. Linkurile de pe domenii cu o autoritate mai mare care fac trimitere catre site-ul tau vor fi un factor de clasare mai bun decat cele provenite de pe domenii cu o autoritate redusa. Prin urmare, ar trebui sa te straduiesti sa creezi linkuri ce fac trimitere catre site-ul tau pe domenii cu autoritate mare.

4. Prezenta ancorelor

Ancorele care fac trimitere catre site-ul tau sunt si ele un factor de clasificare important. Asadar, foloseste-te de ele cu moderatie si nu spama, deoarece acest lucru va afecta semnificativ pozitia site-ului tau in paginile motorului de cautare.

 

Factori de clasare Google ce tin strict de domeniu:

In cele din urma, domeniul poate influenta si el pozitia site-ului in paginile motorului de cautare. Desi unii factori de clasare nu mai sunt atat de importanti, exista altii care merita toata atentia ta:

1. Momentul inregistrarii domeniului

Google considera domeniile cu o vechime de peste un an ca fiind ceva mai de incredere si mai relevante pentru utilizator.

2. Istoricul domeniului

Acesta este inca un factor de clasare de care Google tine cont. Este posibil sa nu fii prima persoana care a inregistrat domeniul respectiv, iar daca domeniul a fost penalizat in trecut, istoricul sau ar putea afecta pozitia ta actuala in topul cautarilor.

3. Extensia TLD specifica pentru o anumita tara

Daca vizezi o anumita piata locala, atunci existenta extensiei TLD specifica respectivei tari in URL-ul site-ului(de exemplu: .co, .uk sau .ro) te va ajuta sa obtii o clasare mai buna pentru acea zona.

 

Suntem siguri ca subiectul factorilor de clasare Google poate fi unul extrem de vast. Tine cont de factorii mentionati mai sus si vei avea toate sansele ca site-ul tau sa ocupe pozitii fruntase in Google.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?