Care sunt cele mai importante reguli pentru a scrie continut SEO de succes
06 iun 2018

Care sunt cele mai importante reguli pentru a scrie continut SEO de succes

Pentru a intelege modul in care marketerii se raporteaza la notiunea de continut SEO, este important sa analizam fiecare termen al acesteia in parte. Astfel:

SEO este acronimul de la search engine optimization, fiind procesul de optimizare a unui site cu scopul ca acesta sa fie gasit mult mai usor de utilizatori prin intermediul lui Google. Prin continut ne referim la orice informatie care se regaseste pe un site. Cu alte cuvinte, continutul SEO este orice continut care are ca scop cresterea traficului organic. Iata cateva modalitati prin care iti poti optimiza continutul, in general:

Research de cuvinte cheie – daca vrei sa generezi trafic organic, unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le faci este sa realizezi un research de cuvinte cheie. Astfel, poti sa iti concentrezi atentia asupra celor mai utilizate cuvinte cheie, adica a subiectelor de care utilizatorii sunt interesati cel mai mult.

Optimizarea continutului – este important sa stii unde si cum sa folosesti cuvintele cheie.

Organizarea continutului – continutul de pe site-ul tau ar trebui sa fie organizat intr-o maniera cat mai logica. Acest lucru nu este benefic doar din punct de vedere SEO, ci si pentru a-ti atrage utilizatorii sa petreaca cat mai mult timp pe site.

Este important sa stii cum sa iti echilibrezi activitatea SEO. Daca traficul organic va fi singurul tau scop, rezultatele tale vor avea de suferit. Pentru a multumi atat motoarele de cautare (care te vor rasplati in timp cu pozitii de top in SERP), cat si potentialii cumparatori si vizitatori, este esential sa privesti dincolo de SEO. Cu alte cuvinte, ai nevoie de un continut SEO valoros. In caz contrar, nu numai ca risti sa fii penalizat de catre Google, dar rata de conversie va scadea, iar rata de respingere ca creste.

In ceea ce priveste tipurile de continut SEO, cele mai importante sunt: paginile de produs, postarile de blog, articolele, listele, ghidurile, videoclipurile, infograficele si slideshow-urile.

Cum sa dezvolti o strategie de continut SEO de succes

Daca pana acum ai creat continut SEO fara sa ai o strategie bine definita, este timpul sa schimbi tactica si sa abordezi o perspectiva mult mai metodica. Iata cum poti sa definesti o strategie de continut SEO de succes:

Defineste-ti scopul

In primul rand, determina care sunt scopurile website-ului sau business-ului tau. Astfel, vei putea sa stabilesti ce tip de continut SEO iti va fi de folos.

Daca vrei sa cresti vanzarile in online, primul lucru asupra caruia trebuie sa te concentrezi este sa creezi pagini de produs informative si atractive care sa fie optimizate atat pentru cautari, cat si pentru conversii. In al doilea rand, va trebui sa realizezi articole de blog utile care sa ilustreze cum si cand pot fi folosite produsele tale, adaugand hyperlinkuri catre paginile relevante.

Daca iti doresti ca site-ul tau sa atraga noi vizitatori prin intermediul traficului organic, va trebui sa pui pe primul plan realizarea unui continut valoros. Acesta trebuie sa contina informatii relevante, prezentate intr-o maniera cat mai personala, astfel incat sa determini utilizatorii sa petreaca cat mai mult timp pe site-ul tau si, eventual, sa revina pentru informatii de fiecare data cand au nevoie.

Analizeaza audienta

Este foarte important sa stii carui public te adresezi. Studiile de piata si programele analitice te vor ajuta sa ai o imagine mai clara a vizitatorilor sau clientilor tai. Odata ce vei cunoaste acest aspect, vei sti ce tip de continut SEO sa promovezi.

Creeaza un calendar editorial

In momentul in care vei sti cui te adresezi si de ce, poti sa realizezi un calendar editorial. Acesta este un program care iti indica cand sa publici un nou continut si ce tip de continut sa fie. Daca ai un blog, aceasta practica iti va fi utila din perspectiva faptului ca te determina sa fii constant in publicare si sa realizezi continut de calitate.

Analizeaza si reconsidera

Analizeaza periodic continutul SEO pe care l-ai creat pentru a observa care sunt punctele forte si lipsurile strategiei pe care ai dezvoltat-o. Analiza pe care o realizezi ar trebui sa se fundamenteze pe doua scopuri:

Studiaza succesele astfel incat sa poti repeta strategiile care au functionat – Cauta sabloanele. Audienta ta apreciaza videoclipurile pe care le distribui? Inseamna ca trebuie sa realizezi videoclipuri in continuare. Initial, ajusteaza-ti calendarul editorial, astfel incat sa poti acorda mai mult timp si efort tipurilor de continut care intr-adevar rezoneaza cu publicul tau. Acorda timp imbunatatirii vechiului continut SEO. Daca ai incercat sa optimizezi un articol pe un anumit cuvant cheie, dar traficul este mai mare pentru o alta varianta a acestuia, revino asupra continutului SEO si re-optimizeaza. De asemenea, asigura-te intotdeauna ca ai folosit si in titlu cuvantul cheie pe baza caruia ai optimizat articolul.  

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?