Un site este considerat de Google de calitate daca, pe langa imagini, design responsive si continut de calitate, link-urile interne sau externe sunt realizate cu mare atentie, avand in vedere tematica site-ului.
Pentru vizibilitatea corecta a site-ului tau, ai nevoie de specialisti in SEO cu experienta si proiecte care sa vorbeasca despre reusita lor. iAgency are o experienta de peste 10 ani si te ajuta sa iti construiesti o imagine corecta, vizibila, care sa vanda.
[zozo_page_header title="Ce factori sunt importanti pentru user experience" slogan="" textalign="left" titlecolor="#17c0f7" slogancolor="" animation_type="none" animation_delay="500"]
Experienta utilizatorului pe un site este data de totalitatea aspectelor cu care intra in contact pe un site si care ii pot influenta perceptia, comportamentul si actiunile. User experienceExperienta utilizatorului este strans legata de reusita strategiei de SEO, mai ales ca impreuna concura la obtinerea Return of Investments unui ROI in mod pozitivcat mai bun. In cazul Google, unul din cele mai mai populare motor de cautare, returneaza in primele zece rezultate de cautare site-urile pe care le considera ca fiind relevante in raspunderea la diverse nevoi sau intrebari ale utilizatorului.
Altfel spus, Google listeaza in top 10 site-urile cu informatie de calitate si care contribuie la satisfacerea unor nevoi imediate sau viitoare, oricare ar fi ea. Google nu doar analizeaza comportamentul de cautare dupa ce ne placepreferintele utilizatorilor, ci inregistreaza si comportamentul si site-urile pe care am intratde browsing, realizand o selectie si o promovare organica doar a celor care respecta standardele de calitate in ceea ce priveste continutul, designul, relevanta, viteza de incarcare etc.
De aici se naste intrebarea: Cui ne adresam, de fapt? Lui Google sau utilizatorului? Este o intrebare al carei raspuns se regaseste in tehnicile de SEO (on si off site). Si pentru ca Google a devenit „uman” datorita actualizarilor de algoritm, el a invatat ce ne place la un site. Ca un site sa aiba succes, este foarte important ca el sa se adeseze direct internautului si indirect motorului de cautare.
Pe scurt, cei mai importanti factori pentru user experience sunt:
numarul de link-uri interne – conform Google, numarul de link-uri interne a crescut, atat pentru prima pagina, cat si pentru site-urile de pe paginile 2 si 3.
numarul de imagini folosite – contribuie la o experienta a utilizatorului pozitivabuna pe un site, fapt care il va determina pe acesta sa petreaca mai mult timp pe website. Exista cazuri in care galeriile cu imagini rankeaza mai mult in fata celor cu continut, fie ele de calitate.
continutul video - existenta unui clip integrat in pagina poate duce la cresterea timpului petrecut pe site de catre un vizitator.
design responsive – este o tehnica prin care se incearca adaptarea continutului unui site pentru telefon si tableta.
structurarea continutului – pentru a raspunde cat mai repede cautarilor utilizatorului.
reclame in pagina - abundenta add-urilor si modul in care acestea incadreaza continutul principal pot sa contribuie la o experienta neplacuta a utilizatorului, care este distras de la obiectivul cautarii sale. Cu cat sunt mai putine, cu atat utilizatorul va petrece mai mult timp pe site, fara sa considere ca este agasat de ele.
user signals – aici sunt incluse: Rata de Click in rezultatele Google (CTR), timpul petrecut in site si rata de parasire a site-ului dupa prima pagina vizualizata (bounce rate).
[zozo_page_header title="De ce backlink-urile de calitate sunt importante" slogan="" textalign="left" titlecolor="#17c0f7" slogancolor="" animation_type="none" animation_delay="500"]
Backlink-urile sunt centrul de greutate in orice proces de optimizare SEO. Pe romanesteIn traducere mot-a-mot in limba romana, backlink inseamna „link inapoi”, reprezentand o trimitere de pe o pagina WEB catre alta. Cu cat sunt mai relevante aceste backlink-uri, cu atat creste popularitatea unui site, iar Google, motorul de cautare cel mai des folosit de internauti, va face diferenta intre site-urile cu mai multe backlink-uri fata de cele cu mai putine si il vor pozitiona in mod diferit.
Cel mai important lucru intr-o strategie SEO este obtinerea unor backlink-uri de calitate catre site-ul tau. Un calcul simplu arata ca: numarul de linkuri catre un website + trafic zilnic + optimizarea in site = pozitionare in rezultatele de cautare.
In general, motoarele de cautare sunt foarte interesate de numarul si calitatea link-urilor care duc catre un site. Spre exemplu, in cazul Google, acesta apreciaza paginile web care au link-uri externe in mod natural si create de persoanele care apreciaza cu adevarat continutul unui site. Link-urile naturale apar doar in cazul in care continutul este cu adevarat bun, unic si raspunde intrebarilor utilizatorilor.
Un backlink de calitate este acel link care va recomanda un site dintr-un alt site de calitate. Un site de calitate are principalele caracteristici:
contine pagini cu articole utile si continut unic
are, la randul sau, mai multe link-uri de calitate
este cunoscut deja ca brand, existand cautari in motoarele de cautare dupa acesta
Link-urile interne sunt importante pentru site, mai ales ca este normal ca tu sa faci link-uri catre propriul site. Sa nu crezi ca Google le penalizeaza asa usor. Intr-adevar, pentru a face link-uri interne de calitate, trebuie sa stii exact catre ce informatie vei face legatura. In plus, ele mai sunt importante si pentru ca ajuta la stabilirea ierarhiei si a continutului pe website-ul pe care il detii.
Acestea sunt urmate, indeaproape de:
1. Crearea de backlink-uri catre forumuri - inscrierea pe forumuri relevante, in special pe cele din domeniul de activitate ales, postarea de intrebari sau raspunsuri, alaturi de un link de legatura catre site, asigura vizibilitate si un trafic mai mare.
2. Link-uri pe bloguri – reprezinta o alta sursa pentru baclink-uri de calitate, cu dublu castig, atat pentru tine, cat si pentru bloggeri – lor le creste reputatia pentru articolele de calitate, iar tu castigi backlink-uri de calitate.
3. Guest blogging – daca scrii articole de calitate si incepi sa cunosti bloggeri din acelasi domeniu de activitate, webmasterul iti va permite sa scrii un guest post pe blogul lui, oferindu-ti backlink-uri de calitate, dar si vizibilitate.
Alta optiune pentru link-urile externe este folosirea frame-urilor (a unei palete diversificate de continut, imagini, bannere, video etc.). Bannerul si meniurile tale pot ramane pe ecran in timp ce alta pagina este afisata. Acestea sunt prezente pe site-urile care ofera colectii de link-uri externe, majoritatea de entertainment.
Desi ti-am oferit aceste cateva ponturi, sa stii ca ele nu au succes daca sunt facute dupa ureche. Mai mult, ele iti pot afecta atat vizibilitatea, cat si credibilitatea si poti fi acuzat de spamming. Si nu credem ca vrei asta. Pentru succes pe deplin, apeleaza cu incredere la specialisti in SEO care stiu ce fac.
Noi suntem aici pentru a te ajuta. Pentru orice intrebari, nu ezita sa ne contactezi!
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?