Optimizarea SEO a site-urilor de eCommerce este mult mai complicata decat cea a unor site-uri obisnuite, care nu au sute sau poate mii de produse listate, de aceea este esential pentru succesul afacerii tale sa urmezi o serie de reguli privind optimizarea paginii de produs.
13 strategii SEO pentru optimizarea paginii de produs
Imediat ce ai inteles avantajele si dezavantajele magazinului tau online, ai identificat cuvintele cheie si ai analizat competitia, esti pregatit sa implementezi strategia SEO care iti va ajuta paginile de produs sa urce in fruntea rezultatelor motoarelor de cautare.Creaza descrieri de produs unice. Una dintre greselile frecvente ale magazinelor online este faptul ca acestea folosesc descrierile de produs oferite de producatori. In acest caz, motoarele de cautare le catalogheaza drept continut duplicat si iti penalizeaza site-ul. De aceea, trebuie sa asiguri fiecarui produs in parte o descriere unica, utila si interesanta, care sa determine vizitatorii sa-l cumpere.
Foloseste cuvinte cheie long-tail. Acestea sunt niste expresii, care contin trei sau mai multe cuvinte relevante. Utilizatorii care tasteaza astfel de cuvinte cheie in motoarele de cautare stiu exact ceea ce cauta, asa ca optimizarea paginii de produs care tine cont de acest aspect iti poate aduce mai multi oameni pregatiti sa cumpere.
Incorporeaza review-uri de la clienti. Paginile de produs cu review-uri au o rata de conversie cu 58% mai mare si maresc incasarile per vizita cu 62%. Acest lucru se intampla deoarece review-urile dau incredere vizitatorilor si furnizeaza dovezi de buna-credinta potentialilor cumparatori. De asemenea, dintr-o perspectiva SEO, paginile de produs cu review-uri se pozitioneaza mai sus in rezultatele motoarelor de cautare deoarece acestea recompenseaza site-urile care sunt actualizate frecvent cu continut nou si unic.
Asigura o navigare intuitiva. Constructia site-ului tau are un impact major asupra pozitionarii sale in SERPs si asupra experientei utilizatorului. Asa ca organizeaza-ti paginile de produs in categorii care sunt usor de inteles, de cautat si de parcurs.
Integreaza butoane de Social Media. Google tine foarte mult cont de camtitatea si calitatea semnalelor de pe retelele de socializare, deoarece ele indica relevanta respectivei pagini, asa ca atunci cand faci optimizarea paginii de produs, insereaza butoane pentru conturi pe Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest si Instagram astfel incat cei interesati sau cei care au cumparat deja si sunt multumiti de produsele/serviciile respective sa poata impartasi informatii despre ele cu cei cu care sunt zilnic in contact.
Imbunatateste viteza de incarcare a site-ului. 40% dintre vizitatori ies imediat de pe magazinul tau online, daca site-ul se incarca greu, adica in mai mult de 3 secunde, asa ca tine cont de acest aspect foarte important cand faci optimizarea paginii de produs. Daca viteza de incarcare este importanta pentru versiunea de desktop a site-ului tau, pentru versiunea de mobil este esentiala, avand in vedere numarul tot mai mare de oameni care isi fac cumparaturile de pe acest gen de dispozitive electronice.
Scrie meta taguri convingatoare. Fiecare pagina de produs are nevoie de meta titluri si meta descrieri unice si atragatoare, care sa includa cuvintele cheie targetate. Tine cont de faptul ca meta tagurile sunt primele lucruri pe care un vizitator le vede cand gaseste site-ul tau pe motoarele de cautare, asa ca lasa-i o prima impresie foarte buna, incluzand, bineinteles, si un call-to-action convingator.
Adauga snippet-uri imbogatite. Snippeturile imbogatite sunt informatii codate, care pot fi introduse in meta descriere, pentru a afisa informatii despre produs, cum ar pretul, disponibilitatea, review-uri si imagini. Implementarea lor aduce rezultate mai bune din punct de vedere al ratei de clickuri si al pozitionarii in Google. Google recompenseaza magazinele online care fac optimizarea paginii de produs cu snippeturi imbogatite deoarece scopul acestui motor de cautare este acela de a returna informatii cat mai folositoare, care imbogatesc experienta utilizatorului.
Include imagini si video-uri ale produselor. Calitatea imaginilor si videoclipurilor produselor influenteaza modul in care vizitatorii reactioneaza fata de ele si posibilitatea ca acestia sa le impartaseasca cu prietenii lor de pe retelele sociale. De aceea, cand faci optimizarea paginii de produs, adauga cat mai multe atractii vizuale de acest gen, dar fara sa afectezi negativ viteza de incarcare a paginii. Nu uita sa scrii meta taguri si pentru aceste elemente, caci Google nu stie sa identifice ce anume se afla intr-o imagine sau intr-un videoclip decat prin intermediul cuvintelor.
Construieste URL-uri potrivite pentru motoarele de cautare. Fiecare URL trebuie sa fie unic si optimizat folosind cuvintul cheie principal din respectiva pagina. Acesta ii ofera lui Google informatii importante despre respectiva pagina, iar utilizatorilor, informatii folositoare.
Optimizeaza functionalitatea linkurilor interne. Nu subestima si nu trece cu vederea importanta cautarilor interne. Asa ca tine cont de felul in care construiesti linkurile interne in strategia de optimizare a paginii de produs pentru a returna user-ului cele mai relevante rezultate.
Tine active paginile cu produse epuizate. E pacat sa pierzi din puterea acestor pagini, castigata de-al lungul timpului, asa ca lasa-le active chiar daca momentan nu mai ai produsele respective pe stoc. Intre timp, schimba continutul acestor pagini pentru a promova un produs similar, cum ar fi un model mai nou sau acelasi produs de alta culoare si pentru a informa publicul tinta despre momentul in care il vei comercializa din nou.
Optimizeaza pagina de produs pentru mobil. Cumparaturile de pe dispozitivele mobile sunt in continua crestere, asa ca este mai important ca oricand sa iti optimizezi site-ul pentru a face fata cu brio clientilor care te viziteaza de pe telefonul mobil sau de pe tableta. Avand in vedere ca 30% dintre vizitatori abandoneaza tranzactiile realizate pe site-uri care nu sunt optimizare pentru mobil si 57% dintre ei nu recomanda cunoscutilor produse din astfel de magazine online, aceasta ar trebui sa fie prioritatea ta numarul 1. Daca nu te-am convins, afla atunci ca si Google pune mare pret pe acest aspect in algoritmii sai, declarand ca un site care nu este optimizat pentru mobil este ca un magazin pe care il inchizi o zi pe saptamana. Foloseste un design responsiv, care sa creeze o experienta facila, rapida si placuta si care te va ajuta sa atingi o rata de conversie mare.
Optimizarea paginii de produs este un proces continuu, care necesita cunostinte SEO actuale. Testeaza-ti frecvent site-ul pentru a identifica erorile, continua sa analizezi periodic cuvintele cheie actuale si sa identifici altele noi, sa fii atent la competitie, sa monitorizezi update-urile de algoritm al lui Google si sa faci schimbarile necesare pentru optimizarea site-ului si pentru pozitionarea lui cat mai buna in motoarele de cautare. Nu in ultimul rand, aloca timp si resurse pentru a optimiza pagina de produs cu continut unic si proaspat, care sa ofere utilizatorilor o experienta de shopping deosebit de placuta. Atat ei, cat si motoarele de cautare te vor rasplati pentru eforturile tale.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?