11 pasi esentiali pentru optimizarea SEO onpage
19 feb 2016

11 pasi esentiali pentru optimizarea SEO onpage

Desi Internetul abunda de foarte multe articole “how to” legate de optimizarea SEO, promovarea site-ului in online sau promovarea Social Media, sa stii ca nu tot ce zboare se mananca. Daca iti doresti cu adevarat vizibilitate si sa devii un brand in online, trebuie sa ai mare grija cu cine alegi sa colaborezi.

Si iti spunem asta pentru ca, de-a lungul celor 10 ani de experienta, am avut numerosi clienti care au lucrat cu asa numiti “specialisti in SEO”, care le-au facut mai mult rau decat bine. Si cand spunem asta, ne referim, in special, la strategia de optimizare SEO, care nu era personalizata in functie de domeniul lor de activitate, al obiectivelor si al publicului tinta.

Pentru ca la iAgency, agentie interactiva, echipa este formata din specialisti in optimizare SEO, Social Media si copywriting, noi stim exact ce avem de facut. Mai mult, prin calitatea noastra de jurnalisti, te ajutam sa creezi continut unic, neduplicat, prin care sa te lansam in pozitii fruntase in motoarele de cautare.

Noi stim care sunt tendintele in optimizarea SEO, suntem la curent cu schimbarile de algoritm ale lui Google si putem restructura, rapid, strategia pentru ca tu sa reusesti in mediul online. Desi optimizarea SEO cuprinde optimizarea on si off-page, este foarte important ca modul in care optimizam onpage-ul sa fie in deplina concordanta cu promovarea off-page. Practic, optimizarea onpage se refera la optimizarea continutului de pe un site, structura URL-urilor, precum si optimizarea per total a paginii, practic, tot ceea ce vede user si intra in contact pe site-ul tau.

De aceea, ca specialisti in optimizare SEO, iti spunem ca optimizarea on si off-page trebuie combinate, pentru ca tu sa ai cele mai bune rezultate. Atunci cand un site este optimizat corect, el va aparea in Google si va genera trafic, respectiv conversii.

Care sunt pasii optimizarii on-page

  • Optimizarea titlului – respectiv titlul care apare in motorul de cautare si in tab-ul browserului (si nu titlul articolului!!!). Practic, este inceputul optimizarii on page. Acesta ar trebui sa contina, in mod imperativ, urmatoarele aspecte:

    - sa aiba maximum 60 de caractere – ca sa poate aparea complet in motoarele de cautare

    - sa aiba cuvantul cheie principal in el – pentru ca userii sa isi faca o idee asupra continutul existent in pagina

    - titlul postului trebuie sa se regaseasca si in rubrica H1

    - sa fie unic, neduplicat

    - sa fie suficient de relevant, cat sa aşeze un site in topul listei printre altele similare lui.

  • Optimizarea heading-urilor – aici sunt incluse 6 heading-uri: H1, H2, H3, H4, H5 si H6, insa, cel mai important este H1. Motoarele de cautare citesc anumite elemente ale unei pagini ca fiind de cea mai mare importanta, asa cum este cazul H1, element in care trebuie plasat, neaparat, numele produsului si, eventual, unele specificatii ale acestuia. H2 este folosit pentru subtitluri. Asa ca, daca te gandesti serios la o optimizare SEO eficienta, trebuie sa iei in calcul tag-urile de heading. Acestea fac continutul mai usor de citit, atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru useri.

  • Meta descrierile – sunt la fel de importante in procesul de optimizare SEO onpage pentru ca transmit motoarelor de cautare informatii despre ce cuprinde site-ul tau si le ofera indicatii despre cum sa il indexeze. Practic, meta descrierea nu trebuie sa depaseasca 160 de caractere si trebuie realizata tinand cont de cuvintele cheie cele mai importante ale business-ului tau.

  • Optimizarea adreselor URL – pentru a facilita navigarea utilizatorului in site (stiind despre ce este vorba in pagina) si indexarea mai eficienta a site-ului in motoarele de cautare datorita adreselor care sunt afisate in rezultate. Lungimea nu trebuie sa depaseasca 100 de caractere si trebuie sa contina cel putin un cuvant cheie.

  • Cuvintele cheiesunt foarte importante in transformarea afacerii tale in brand. Cum competitia online este din ce in ce mai dura, poti scoate o pozitie foarte buna daca folosesti cuvintele cheie pe care ti le oferim in research-ul de cuvinte cheie, in functie de frecventa cu care sunt folosite.

  • Continut actualizat, unic si de calitate, calea spre succes – asa cum, probabil, ai mai auzit, continutul este regele optimizarii online. Fara un continut de calitate, unic si cu adevarat original, iti va fi, practic, imposibil sa ajungi in topul rezultatelor in motoarele de cautare. Desi acesta trebuie sa raspunda intrebarilor userilor, paradoxul este sa trebuie sa se muleze si cerintelor motoarelor de cautare. Insa singura cale pentru a impaca ambele parti este urmatoarea: sa fie unic, de calitate, corect scris gramatical, fluent, usor de citit si foarte atractiv, in care sa apara cuvinte cheie, dar in cantitate moderata. Mai mult, tot la continut intra si optimizarea imaginilor care apar in pagina, care se face prin adaugarea unui titlu al imaginii (title, precum si atributul alt), dar despre care vom vorbi putin mai tarziu.

  • Crearea de link-uri outbound, strans legate de calitatea continutului – ca specialisti in optimizarea SEO onpage, trebuie sa recunoastem ca nu exista o definitie sau un ideal concreta a ceea ce inseamna continut de calitate. Dar iti putem spune ca exista cateva calitati standard ale unui continut ce iti permite crearea de link-uri outbould de calitate, printre care:

    - continutul este detaliat si cuprinzator, capabil sa raspunda la intrebarile userilor

    - nu exista continut “doar ca sa fie”

    - pe pagina apar informatii exclusive, pe care vizitatorii le considera relevante pentru cautarile lor

    - pe pagina apar imagini/clipuri video – fara insa a agasa userul

    - contine link-uri de legatura catre alte site-uri – spre exemplu, de pe blog, pe site, unde utilizatorii sunt redirectionati catre un continut mai specific, pentru o informare si mai buna.

  • Construirea sitemap-ului - contine toate paginile unui site, pentru indexarea mai rapida si corecta. Formatul trebuie sa fie unul XML pentru a putea fi folosit in Google Webmaster Tools, un tool construit pentru a facilita monitorizarea site-ului in Google.

  • Optimizarea structurii link-urilor interne – daca ai un site cu mai multe sectiuni de articole, unele cu aceeasi tema, este bine sa creezi linkuri in site, intre ele. In acest caz, trebuie sa existe 2 tipuri de sitemap: una pentru motoarele de cautare, alta vizibila pentru useri, care sa poate naviga mai usor prin site.

  • Optimizarea imaginilor - o imagine face cat 1000 de cuvinte, este un lucru bine-stiut! Insa, cu ajutorul lor, userii pot obtine si mai multe informatii despre site-ul tau, iar acesta sa fie indexat si mai bine in motoarele de cautare. Un lucru util ar fi plasarea de ALT text (text alternativ) care descrie o imagine cand sageata mouse-ului se afla deasupra sa. La fel de importanta este si marimea imaginilor, iar recomandarea principala este ca acestea sa nu fie redimensionate, ci mai degraba comprimate inainte de a fi urcate pe site, asta pentru a menţine calitatea imaginilor.

  • Viteza de incarcare a paginilor – este importanta atat pentru vizitatori (daca este prea mare, ei vor parasi site-ul), cat si pentru robotii Google. La modul ideal, paginile unui site ar trebui sa se incarce in maximum 5 secunde, pentru ca ei sa revina.

Asadar, optimizarea onpage nu este un proces atat de simplu, care sa se faca dupa ureche. Practic, este piatra de temelie a succesului intregului proces de optimizare SEO. Daca vrei ca site-ul tau sa dea bine in Google, nu te mai lasa amagit de asa numite agentii care promit minuni pentru site-ul tau. Vino la iAgency, agentie interactiva, sa te ajutam sa devii un brand in online.

Iti promitem cele mai bune servicii, dublate de ambitia specialistilor nostri de a te purta pe cele mai inalte culmi ale succesului, profesionalism si cele mai bune strategii personalizate de optimizare SEO.

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?