11 metode dovedite pentru a creste CTR (click through rate) pe site-ul tau, in 2024!
24 apr 2024

11 metode dovedite pentru a creste CTR (click through rate) pe site-ul tau, in 2024!

CTR (click through rate sau rata de click, denumiri pe care le vom folosi alternativ in acest articol) reprezinta procentul utilizatorilor care dau click pe un anumit link, banner etc., din totalul celor care il vad.

In continuare, ne vom concentra pe CTR organic, mai precis pe numarul celor care dau click pe un anumit rezultat din Google. Bineinteles, acest procent este in primul rand influentat de ranking (cu cat site-ul apare mai sus, cu atat este mai probabil sa fie accesat), insa exista numeroase metode prin care iti poti imbunatati rata de click chiar daca nu esti inca in varful SERP.

Exista chiar si situatii in care al doilea sau al treilea rezultat primeste mai multe vizite decat primul, ceea ce il „alarmeaza” pe Google, putandu-l determina sa inverseze ordinea in ranking. Parcurgand articolul, vei afla cateva sfaturi care se aplica de minune (si) in 2024, pe care le-am grupat, pentru simplificare, in Abordarea creativa (de continut), respectiv Abordarea tehnica (tool-uri, actiuni cuantificabile etc.).

Abordarea creativa

    • Meta tag-uri convingatoare

Meta tag-urile – in special meta titlul, dar si meta descrierea – sunt primele lucruri pe care le vede un utilizator pe o anumita pagina din site-ul tau, intrucat acestea sunt afisate de Google in pagina cu rezultate. Iar, cum prima impresie nu doar conteaza, ci poate fi decisiva, acestea trebuie sa fie realizate „ca la carte”.

Meta titlul trebuie sa contina, in 50-60 de caractere, atat cuvantul cheie targhetat, cat si un avantaj competitiv clar al brand-ului tau, in fata concurentei (folosirea cifrelor si a unui trigger emotional este un bonus). In schimb, meta descrierile, care pot fi si de 3 ori mai lungi, trebuie sa le clarifice utilizatorilor ce vor gasi in pagina, sa fie persuasive si sa explice acestora cum brand-ul tau le poate rezolva o nevoie sau problema (nu ezita sa folosesti un call to action eficient!).

    • Imagini atragatoare

Folosirea de imagini spectaculoase pe site, bineinteles optimizate din punct de vedere SEO, creste sansa ca acestea sa fie afisate in SERP, alaturi de meta tag-uri si URL, dar si in snippet-urile din paginile cu rezultate.

    • Link-uri descriptive

Ca tot veni vorba de URL-uri, acestea trebuie sa fie „curate” si descriptive, fara absolut niciun element redundant: asa cum am aratat intr-un articol de blog anterior, nu este nicio diferenta semantica intre „invata-cum-sa-scrii-cod-pentru-incepatori” si „invata-scrii-cod-incepatori”, insa a doua varianta este mult mai usor de urmarit. Bineinteles, si in link, prezenta keyword-urilor este obligatorie!

Tot in pagina cu rezultate, este afisat si breadcrumbs-ul unui URL, mai precis numarul de pasi care trebuie parcursi in „adancimea” site-ului, de la homepage la pagina respectiva. Cu cat drumul este mai rapid, cu atat rata de click va creste, intrucat utilizatorii vor sti clar unde se afla, pe ce „nivel” al site-ului.

    • Un continut lizibil si relevant

Odata ajunsi pe site, utilizatorii trebuie sa gaseasca exact ceea ce se asteapta si poate chiar mai mult decat atat. Meta tag-urile inselatoare, de tip clickbait, si un continut diferit decat cel anuntat, mult mai sarac in informatii si oferta, reprezinta semnale clare de alarma pentru Google, care va penaliza site-ul. Iar userii, daca se vor simti pacaliti, vor parasi rapid site-ul, afectand atat click through rate-ul, cat si bounce rate-ul (rata de respingere).

    • Folosirea de liste

Pentru a face continutul usor de parcurs, interesant si informativ, recomandam paragrafe scurte, un limbaj simplu (insa nu colocvial!) si, mai ales, listele – cu bullet-uri, adica exact cum vezi in articolul de fata. Pe langa concizie, aceasta abordare ajuta si la aparitia elementelor listei in snippet-uri, mai ales daca in meta tag ai folosit deja o cifra (numarul lor).



Abordarea tehnica

    • Cuvintele cheie potrivite

Folosirea keyword-urilor principale in forma lor exact match, in meta tag-uri, precum si includerea unor long tail-uri relevante (expresii lungi de 3-5 cuvinte), in meta descriere, vor face respectiva pagina sa apara mai sus in rezultatele cautarilor, ceea ce va creste in mod implicit si rata de click. Tool-uri precum Ahrefs sau SEMrush te vor ajuta sa descoperi care sunt cele mai cautate cuvinte relevante de catre utilizatori.

    • Date structurate

Implementarea datelor structurate va ajuta motorul de cautare, in speta Google, cu o cota de piata de peste 97% in Romania, sa „inteleaga” mai bine despre ce este o anumita pagina. Acest lucru se poate face cu usurinta cu ajutorul Schema.org, o platforma open source folosita de zeci de milioane de site-uri si care are un „limbaj” standard, mai precis fragmente de cod, care identifica in mod clar anumite sectiuni (heading-uri, clipuri video etc.). Intr-un fel, datele structurate sunt, din punct de vedere tehnic, echivalentul continutului bine organizat de mai sus.

    • Localizarea continutului

In cazul in care site-ul tau reprezinta un business local (pizzerie, croitorie, pompe funebre etc.), este absolut esential sa localizezi continutul, adica sa folosesti, in meta tag-uri si nu numai, marci precum „sector 3”, „Tineretului” etc. De asemenea, asigura-te ca detii un cont de Google My Business bine pus la punct (adresa exacta, numarul de telefon, programul pe zile/ore etc.). Acest lucru va „atrage atentia” botilor motorului de cautare, care te vor include in snippet-ul dedicat, generand un CTR de invidiat.

    • Rapoarte permanente

In Search Engine Optimization, la fel ca in multe alte domenii, deciziile sustinute de date solide se vor dovedi cele mai eficiente, pe termen mediu si lung. Foloseste tool-uri precum „clasicul” Google Analytics, pentru a vedea care titluri, pagini si continut performeaza bine si care nu. Acest lucru te va ajuta sa-ti concentrezi eforturile si sa cresti CTR-ul, observand rezultate notabile mult mai repede. Si nu uita: daca pe keyword-urile principale, nu ai un click through rate de cel putin 15-20%, este nevoie de imbunatatiri!

    • Optimizarea vitezei de incarcare

Un timp de incarcare prea mare a site-ului va sterge cu buretele toate eforturile anterioare si se va contabiliza in mod negativ in rata de click si rata de respingere. Tocmai de aceea, iti recomandam sa folosesti PageSpeed Insights sau alt tool similar, pentru a verifica viteza de incarcare, iar apoi sa iei masuri concrete, daca e cazul. Intr-o era in care rabdarea utilizatorilor dureaza uneori chiar si mai putin de 3 secunde, nu uita sa elimini orice element care nu este necesar in pagini (inclusiv sa redimensionezi imaginile prea mari, spre exemplu).

    • „Sfanta” testare A/B

Nu in ultimul rand, testarea A/B, adica doua versiuni ale aceleiasi pagini, pentru a vedea care converteste mai bine pentru utilizatori, este o metoda care nu da gres niciodata. Tot ce trebuie sa faci este sa folosesti un tool precum Google Optimize si sa vezi cu care heading-uri, imagini si call to action-uri se identifica mai bine potentialii tai clienti (care varianta are un CTR mai bun). Pana la urma, dictonul conform caruia „publicul are intotdeauna dreptate” este mai actual decat oricand in 2024!

Cresterea brand awareness-ului, un capitol separat

In loc de incheiere, mentionam inca un aspect deosebit de important, insa care nu se incadreaza nici la abordarea creativa, nici la abordarea tehnica privind rata de click. Este vorba despre brand awareness, un alt factor crucial cand vine vorba despre probabilitatea ca un utilizator sa dea click pe site-ul tau, din lista cu rezultate.

La fel cum am mentionat la inceputul articolului, un brand de pe pozitia 2 sau 3 in Google va lua, aproape sigur, mai multe click-uri decat un non-brand ajuns oarecum intamplator pe prima pozitie. Afla aici cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti creezi un nume solid si de incredere in domeniul tau. Mult succes!

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?