In incercarea de a obtine castiguri pe termen scurt, unele magazine online incearca sa pacaleasca sistemul cu tactici de black SEO. Afacerile e-commerce care folosesc aceste tehnici sfarsesc prin a fi penalizate de Google, ofera o imagine gresita vizitatorilor si ignora beneficiile pe termen lung oferite de campaniile puternice de optimizare SEO in e-commerce. Insa tacticile de black SEO reprezinta doar una dintre modalitatile prin care iti poti distruge businessul e-commerce , iata inca 18 greseli comune care dauneaza strategiei de optimizare SEO in e-commerce si modalitatile prin care le poti repara.
In cazul in care magazinul tau online nu are review-uri pentru produse din partea clientilor, s-ar putea sa pierzi o cantitate valoroasa a traficului. Cercetarile demonstreaza faptul ca aproximativ ¾ dintre clinetii online citesc review-urile de la un anume produs inainte de a-l cumpara. Review-urile reprezinta o modalitate simpla de a obtine continut nou pentru paginiole tale de produs in mod constant. Poti sa-ti cresti pozitiile in motoarele de cautare pentru cuvintele cheie „review-uri pentru produsul X”, precum si pentru cuvintele cheie long tail din cadrul review-urilor.
Rezolvarea
Incearca sa adaugi review-uri in paginile tale de produse. Poti sa adaugi review-uri din urmatoarele surse: www.facebook.com sau www.trustpilot.com.
2. Business-ul tau e-commerce are prea multe pagini
Unele magazine online au mult prea multe produse de vanzare. Deoarece fiecare dintre aceste produse are nevoie de o pagina unica, site-ul acumuleaza foarte multe pagini. In cazul in care ai foarte multe pagini in magazinul tau online, va fi foarte dificil sa creezi continut unic pentru fiecare dintre acestea. Daca nu ai o strategie clara pentru otimizarea SEO e-commerce, paginile au mari sanse sa ofere continut duplicat.
Rezolvarea
In primul rand, identifica paginile care pot fi dezindexate sau chiar sterse, fara a afecta businessul tau. Fa o lista cu produsele care nu ti-au adus niciun venit si pe care te gandesti sa le stergi sau sa le dezindexezi. Dupa ce ai indepartat paginile nenecesare, corecteaza si imbunatateste paginile ramase.
3. Oferirea de continut duplicat
Majoritatea proprietarilor de magazine online stiu ca oferirea de continut duplicat va dauna pozitiilor in motoarele de cautare.
Cu toate acestea, chiar si in prezent, majoritatea nu stiu exact ce este continutul duplicat si cum sa abordeze aceasta problema.
Sfaturile oferite de Google in privinta continutului duplicat ofera o viziune clasa asupra celor mai bune practici pentru a rezolva problemele de continut duplicat. In plus, lipsa rel canonical in cazul continutului identic este o greseala frecventa si o cauza ce generaza continutul duplicat.
Rezolvarea
In primul rand, testeaza-ti site-ul folosind tool-uri dedicate, precum www.semrush.com sau www.siteliner.com, apoi ocupa-te de problemele rezultate. Ar trebui sa ai grija in ceea ce priveste urmatoarele aspecte:
4. Generarea de continut slab
Continutul slab se refera la posturile sau paginile care nu ofera informatie de valoare pentru cititori. Cu toate ca, in prezent, Google poate detecta continutul slab mult mai rapid decat inainte, acesta reprezinta in continuare o problema critica in domeniul SEO. Conform Google, continutul slab este caracterizat de:
Adaugarea de continut slab in site iti poate dauna strategiei de optimizare SEO e-commerce, deoarece poti fi penalizat sau poti primi o instiintare a Google Manual Action, care iti va afecta pozitiile in motorul de cautare.
Rezolvarea
Ofera informatii relevante si formuleaza-l astfel incat Google sa il poata identifica usor ca fiind o sursa credibila de informatie. Acest lucru include crearea de linkuri interne catre si de la resurse de incredere, precum si linkuri externe catre site-uri cu credibilitate. Pentru a simplifica lucrurile, incepe cu o lista de intrebari si asigura-te ca informatia din continutul tau raspunde la respectivele intrebari.
5. Viteza de incarcare a paginilor site-ului este redusa
Google a declarat public faptul ca foloseste viteza de incarcare a paginilor site-ului ca parte integranta din algoritmul sau. Viteza de incarcare nu este esentiala numai pentru optimizarea SEO e-commerce, deoarece aceasta iti afecteaza in mod direct profitul. Un site e-commerce se poate incarca mai greu din cauza platformelor de e-commerce aglomerate, a imaginilor de dimensiuni mari sau a hosting-ului si serverelor cu viteza redusa.
Rezolvarea
6. Ignori statisticile din Google Analytics.
Ignorarea statisticilor din Google Analytics este considerata o greseala capitala de SEO, deoarece acesta reprezinta o resursa importanta in optimizarea SEO e-commerce. Google Analytics iti permite sa masori succesul inregistrat de site-ul tau cu ajutorul rezultatelor in timp real pentru campanii individuale si compara statisticile rezultate anterior.
Rezolvarea
Seteaza-ti contul de Google Analytics si familiarizeaza-te cu rapoartele SEO oferite de Google, pentru a putea stabili ce tactici de optimizare SEO e-commerce sunt potrivite pentru site-ul tau. In plus, Google Analytics este gratis, de ce sa nu te folosesti de el?
7. Lipsa optimizarii pentru dispozitive mobile
Statisticile arata faptul ca din ce in ce mai multe persoane cauta si cumpara produse de pe dispozitive mobile. Un site care nu este responsive reprezinta o experienta ingrozitoare pentru utilizator, iar Google nu va recomanda site-ul tau persoanelor care folosesc dispozitive mobile pentru cautare.
Rezolvarea
8. Keyword stuffing si spam-urile
Daca descrierile produselor, meta tagurile si URL-urile tale contin o cantitate nenaturala de cuvinte cheie, acest lucru iti poate scadea pozitiile in motoarele de cautare. In plus, acest lucru nu este benefic nici pentru experienta utilizatorului. Chiar daca ai suficiente cuvinte cheie in pagina care iti vor asigura pozitii bune in motoarele de cautare, acest lucru nu-ti va influenta clientii in mod pozitiv in procesul de cumparare.
Rezolvarea
Intotdeauna creeaza continut unic si valoros si evita sa folosesti prea multe cuvinte cheie in paragrafele pe care le scrii. Este recomandat sa folosesti cuvantul cheie principal o data in titlu si de 2-3 ori in continutul textului. Pentru restul textului, poti folosi cuvinte cheie secundare.
9. Crearea de link-uri nenaturale
Crearea de continut valoros reprezinta o modalitate de a interactiona cu publicul tinta si de a stabili autoritatea site-ului, precum si o cale de a obtine link-uri naturale. Cu cat va oferi continut mai valoros, cu atat site-ul tau va avea sanse mai mari sa genereze lead-uri si, eventual, link-uri din partea site-urilor relevante. Din pacate, majoritatea proprietarilor de magazine online incearca sa-si creasca reputatia online cu ajutorul crearii de link-uri nenaturale. Doua lucruri pot avea impact negativ asupra optimizarii SEO e-commerce: post-urile agresive, care au ca scop obtinerea de linkuri, nu construirea autoritatii, si textul ancora care foloseste cuvinte cheie exact match.
Rezolvarea
Daca ai un site cu multe link-uri pentru care textul ancora foloseste cuvinte cheie exact match, trebuie sa-ti diluezi mix-ul de link-uri. Poti sa faci acest lucru prin construirea de URL-uri fara text ancora, din surse citate sau din profilele din retele sociale. Si comentariile facute pe blog sunt o solutie eficienta de a dilua link-urile.
10. Descrieri de produse neclare
Ti s-a intamplat vreodata sa vizitezi un site si, dupa ce ai citit descrierea unui produsa, sa te intrebi: „Totusi, ce face acel produs?” Daca vinzi un produs unic, trebuie sa te obisnuiesti sa raspunzi intrebarilor potentialului client pentru a-l detremina sa cumpere de la tine. Exista in continuare foarte multe site-uri care pierd din vedere acest lucru.
Rezolvarea
Aduna informatii de la echipa ta de vanzari, referitor la intrebarile comune puse de clienti si incorporeaza raspunsurile la acestea in paginile tale de produse. Nu ai o echipa de vanzari? Atunci foloseste-te de exemplul oferit de paginile cu produse similare pentru a-ti face o idee referitoare la informatiile pe care trebuie sa le adaugi.
11. Neglijarea publicului tinta in cautarea de cuvinte cheie
Majoritatea proprietarilor de site-uri fac aceasta greseala. Atunci cand esti in cautarea cuvintelor cheie, ai nevoie sa le cauti pe cele targetate, care te vor ajuta sa intelegi felul in care gandesc utilizatorii. Cauta informatii? Sunt gata sa cumpere? Sau compara brand-urile? Daca nu stii care sunt intentiile utilizatorilor, cum le poti oferi infromatii de buna calitate?
Rezolvarea
Gandeste-te la cuvinte cheie luand in calcul intrebarile specifice pe care grupul tau tina le-ar putea introduce la cautare. Aceste cuvinte cheie sunt de obicei long-tail, pentru care competitia este mai mica, si care te vor ajuta sa-ti cresti pozitiile in motoarele de cautare. Ubersuggest este un tool foarte bun care te poate ajuta sa faci acest lucru.
12. Folosesti prea multe imagini pe aceeasi pagina
Pentru un design atractiv, folosirea imaginilor este necesara, insa acestea trebuie sa fie optimizate corespunzator pentru a reduce viteza de incarcare a site-ului si a scadea rata de respingere. Site-urile cu o grafica in exces si imagini de mari dimensiuni au o viteza mai mare de incarcare.
Rezolvarea
13. Folosirea unui numar excesiv de plugin-uri sau prea mult Javascript
Daca folosesti numar excesiv de plugin-uri wordpress sau prea mult Javascript, viteza de incarcare a site-ului tau va avea de suferit. Daca este folosit incorect, Javascript-ul iti poate scadea pozitiile in motoarele de cautare.
Rezolvarea
Nu folosi plugin-uri sau limbaje de programare de care nu ai nevoie. Daca vrei neaparat sa folosesti Javascript, citeste JavaScript for Non-Developers pentru a-ti intelege mai bine optiunile.
14. Pe site nu este precizata o adresa fizica
Google prefera site-urile care se straduiesc sa demonstreze ca exista si in realitate. Poti sa pierzi un procent foarte mare din traficul generat de cautarile locale, care includ produsul si orasul la interogare. De asemenea, poti sa pierzi din increderea pe care ti-o confera mentionarea adresei pe site.
Rezolvarea
Daca ai un magazin fizic, include adresa acestuia in site. Iar in cazul in care nu ai, completeaza macar orasul si tara in care operezi. Astfel, consumatorii vor avea mai multa incredere in afacerea ta.
15. Omiterea optimizarii URL-urilor
Si aceasta este o greseala des intalnita in cazul magazinelor online. Daca URL-urile nu beneficiaza de optimizare SEO, este dificil pentru motoarele de cautare sa stie despre ce este vorba in pagina respectiva, precum si pentru utilizatori.
Rezolvarea
Asigura-te ca structura URL-urilor este simpla, descriptiva si ca include principalul cuvant cheie.
16. O structura a link-urilor deficitara
O structura a link-urilor deficitara are un impact negativ pentru optimizarea SEO e-commerce. Aceasta creste rata de respingere si ingreuneaza crawler-ele motoarelor de cautare in procesul de cautare a tuturor paginilor din site. Ambii factori au un impact negativ asupra pozitiilor tale in motoarele de cautare.
Rezolvarea
Asigura-te ca ai o structura solida pentru magazinul tau online, si creaza link-uri interne catre alte pagini sau produse, atunci cand este posibil. Daca ai construit singur site-ul, adauga un link intern sau o navigare in plus, acolo unde crezi ca este necesar.
17. Blocarea procesului de indexare atunci cand acesta este in derulare
Aceasta greseala simpla se intampla frecvent. Intodeauna verifica site-ul, pentru a te asigura ca nu este setat pe noindex sau nofollow.
Rezolvarea
Dupa ce ti-ai lansat site-ul, deschide fisierul robots.txt si asigura-te ca nu au fost eliminate tag-uri noindex sau nofollow in procesul de implementare.
18. Omiti sa-ti actualizezi site-ul in mod frecvent
Nimeni nu apreciaza un site plictistor sau unul care nu a mai fost actualizat de 10 ani. Cand un utilizator ajunge pe un site neactualizat, isi formeaza o parere gresita despre companie si vor crede ca aceasta este demodata.
Rezolvarea
Actualizeaza-ti site-ul in mod frecvent pentru a fi la zi cu schimbarile din domeniu. Ia in calcul si actualizarea temei si continutului. Foloseste un test A/B precum cel de Experimente din Google Analytics pentru a testa schimbarile realizate si a creste numarul de conversii.
E-commerce este un domeniu care evolueaza rapid, iar daca iti doresti sa castigi mai mult si sa obtii pozitii superioare in motoarele de cautare, aceste 18 sfaturi de optimizare SEO e-commerce sunt un inceput bun.
Primește cele mai recente știri și actualizări
Prin abonare, ești de acord cu Politica noastră de confidențialitate
Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?