In anul 2019, optimizarea SEO nu mai reprezinta o surpriza pentru nimeni. Fie ca vorbim de persoane care doar au auzit tangential despre astfel de servicii, fie ca ne referim la site-uri care au beneficiat deja de implementarea unei strategii de optimizare SEO, toti detinatorii de magazine online sau cei care isi vand serviciile pe Internet, de la mic la mare, incep sa devina constienti de faptul ca, in prezent, optimizarea SEO este sufletul comertului electronic… facut cu cap.
In definitiv, cine nu isi doreste ca la o simpla cautare in Google dupa cuvintele cheie targetate de business-ul sau online, sa isi vada site-ul afisat in primele pozitii organice ale celui mai popular motor de cautare? Acest lucru este posibil, bineinteles, numai in urma unei strategii de marketing online bine puse la punct, in care SEO este elementul central.
In 2019, cand motoarele de cautare au devenit tot mai inteligente si capabile sa ofere rezultate cat mai relevante, putem spune ca asistam la perioada de glorie a fenomenului SEO. Bineinteles, acest lucru presupune si alinierea la anumite trenduri pentru atingerea obiectivelor de business. Drept urmare, iata care sunt cele mai actuale si notabile tendinte in materie de
optimizare SEO, ce vor defini perioada imediat urmatoare:
1. Calitatea continutului, vitala pentru utilizator si evaluata de Google
Articole cu continut relevant pentru utilizator si in acelasi timp atractive din punct de vedere al structurii sau al stilului in care sunt scrise, materiale video (video carousels), site-uri user-friendly, backlink-uri cu o autoritate cat mai mare – toate acestea vor inlocui vechile practici de optimizare SEO. Daca in trecut, spre exemplu, keyword stuffing-ul si simpla insiruire de link-uri pe pagini alese la intamplare functionau, in 2019 astfel de abordari vor fi fatale oricarui business online. Algoritmul August 1, lansat de Google in 2018, va evalua standardele E-A-T ale site-urilor (Expertise - Authoritativeness - Trustworthiness). Cu alte cuvinte, vor ,,supravietui’’ doar acele pagini care ofera continut de calitate, bine documentat, avizat si de incredere.
2. Traficul direct, mai ,,influent’’ ca oricand
In 2019, accesarea site-urilor prin intermediul backlink-urilor nu va mai fi la fel de ,,impresionanta’’ pentru Google. Aceasta tehnica de optimizare SEO va ramane, in continuare, o tehnica de baza in domeniu; insa traficul direct, respectiv notorietatea brandului in mediul online vor influenta mai mult ca niciodata rezultatele paginilor SERP. Altfel spus, cu cat vei avea mai multe accesari introducand adresa website-ului direct in bara browser-ului, cu atat mai mult iti vor creste sansele pentru a ocupa ulterior pozitii fruntase in topul rezultatelor Google.
3. Indexarea versiunii mobile, primordiala pentru ranking
Pentru ierarhizarea rezultatelor de cautare, mai nou Google va lua in considerare ca versiune primara varianta mobile in locul celei desktop. Astfel, site-urile care isi doresc pozitii fruntase in topul SERPs, vor trebui sa se asigure ca beneficiaza de optimizare SEO pentru accesarea de pe smartphone si alte gadgeturi. Principiul
mobile-first index se bazeaza atat pe calitatea unui site de a fi mobile-friendly, cat si pe viteza de incarcare cat mai mare pe dispozitivele mobile. Atentie, insa! O asemenea tendinta nu inseamna ca versiunea desktop trebuie in vreun fel neglijata in procesul de optimizare SEO.
4. Securizarea site-urilor, o reala necesitate
Fiind mai mult decat un trend, nu ne mai putem imagina o campanie de optimizare SEO in 2019 fara un site securizat. Noua politica
GDPR, lansata in luna mai a anului trecut, a schimbat complet regulile jocului, obligand oamenii din domeniul e-commerce-ului sa ia anumite masuri pentru protejarea datelor personale ale utilizatorilor (clientilor). Continuand in aceeasi directie, Google si-a updatat, de asemenea, in iulie 2018, politica de securitate privind siguranta unui site. Astfel, toate site-urile nesecurizate (de pe care exista riscul ca datele personale ale unui utilizator sa fie preluate de terti contra vointei sale sau de catre diversi hackeri), afiseaza in prezent un mesaj de atentionare si parasire a paginii respective! Deci, pentru ca utilizatorii sa aiba incredere sa acceseze mai departe site-ul si eventual sa efectueze o tranzactie online, introducandu-si datele personale si bancare, securizarea paginii reprezinta o recomandare actuala a specialistilor in optimizare SEO la nivel global.
5. ,,Familiile de cuvinte cheie’’, ajutorul lui Google
Pentru a evita confuziile care se pot crea intre cuvinte cheie cu mai multe intelesuri sau relatiile de sinonimie ce pot afecta rezultatele Google prin afisarea unui continut nerelevant, un nou trend incepe sa ia amploare in ceea ce priveste partea de content writing din cadrul unei strategii de optimizare SEO. Este vorba despre integrarea ,,famiilor de cuvinte cheie’’ in textele de marketing, si nu doar a cuvintelor cheie propriu-zise. LSI keywords (Latent Semantic Indexing) sunt acele constructii care au aceeasi ,,origine’’ cu cuvantul cheie de baza (camp lexical, camp semantic, familie lexicala). In functie de caz, plasate suplimentar alaturi de keyword (in titlu, corpul textului sau meta tag-uri), cuvintele cheie LSI sunt de fapt cuvinte asociate/inrudite care ofera un plus de informatie pentru relevanta rezultatelor SERPs. In acest sens, astfel il ajuti pe Google sa inteleaga mai repede si mai exact despre ce e vorba in textul tau. In plus, LSIs contribuie la intuirea intentiei de cautare a utilizatorului si afisarea rapida de sugestii de continut sau pagini care au legatura intre ele.
Spre exemplu, un magazin online care comercializeaza ,,broaste’’ (de usa), va trebui sa asocieze cuvintelor cheie principale constructii derivate precum ,,accesorii usi’’, ,,usa de intrare’’, ,,usa dormitor’’, ,,incuietori’’, ,,tamplarie’’ etc. Astfel, posibila confuzie nefericita cu ,,broaste’’ ca animale de companie va fi inlaturata de Google! Avand in vedere ca in ziua de azi aproape orice se poate vinde pe Internet, este mai bine sa fim precauti si sa urmam noile trenduri SEO.