Statistici care iti vor da curaj in strategia de optimizare SEO in 2024!

20

iun

2024

Statistici care iti vor da curaj in strategia de optimizare SEO in 2024!

Optimizarea SEO facuta ca la carte poate parea, initial, nu doar un proces de lunga durata (asa cum si trebuie sa fie, avand in vedere ca primele rezultate sunt cu adevarat vizibile abia dupa cateva luni), ci de-a dreptul sisific! Complexitatea actiunilor si pasilor care trebuie facuti, intr-o ordine exacta, coroborata cu lipsa rezultatelor vizibile inca de la inceput (spre deosebire de campaniile de PPC, de exemplu), te poate determina sa te demoralizezi sau chiar sa renunti si sa cauti alte surse de promovare, daca esti un antreprenor fara experienta, spre exemplu.

Nimic mai gresit! In calitate de specialisti in Search Engine Optimization, ne confruntam cu astfel de ganduri in fiecare zi, insa cel mai bun „antidot” este, pur si simplu, activitatea continua, sustinuta, prin care vedem cum fiecare mica schimbare si actiune pe care o realizam ii ajuta pe clientii nostri sa ajunga mai sus in pozitiile din paginile cu rezultate (Google SERP). Plus ca exista si reversul medaliei: cu cat SEO devine mai „greu” (pentru ca numarul si complexitatea factorilor de care trebuie tinut cont creste de la zi la zi), cu atat exista mai multe tool-uri si chiar AI care sa ne usureze misiunea.

Avand in vedere cele prezentate mai sus, ti-am pregatit in continuare cateva statistici foarte incurajatoare, din perspectiva noastra, care te vor ajuta sa aplici dictonul „Ai reusit? Continua! N-ai reusit? Continua!”, atunci cand vine vorba despre SEO, indiferent de care parte a „baricadei” te-ai afla: proprietar al unui business online sau incepator in ale marketing-ului digital. Fara alte introduceri, iata cele mai recente descoperiri pe care le-am facut si care te-ar putea mira peste masura. Nu de alta, dar primul backlink te va „propulsa” direct in top 33% din site-urile existente pe Internet, iar primul click venit din Google Organic – direct in top 10%!

1. Numarul de domenii care trimit link-uri catre o anumita pagina este factorul care poate fi corelat cel mai bine cu ranking-ul acelei pagini in SERP. Primul rezultat in Google, pe o anumita cautare, are, in medie, de 3,8 mai multe backlink-uri decat rezultatele din pozitiile 2-10 (conform Backlinko). Iar 66% dintre paginile de pe Internet nu au niciun fel de backlink!

Prima constatare reitereaza importanta activitatii de SEO off page (construirea de backlink-uri catre site-ul vizat, pe alte domenii cu o autoritate si o relevanta mare), in ciuda faptului ca multi novici din ambele tabere descrise mai sus fac greseala de a se concentra exclusiv asupra formei si fondului site-ului propriu zis (meta tag-uri, H-uri, continut, oferta de produse/servicii, articole de blog etc.). Secretomania este cuvantul de ordine la Google, in ceea ce priveste cu exactitate factorii de ranking si ponderea lor, insa este clar ca backlink-urile reprezinta calea cea dreapta catre varful rezultatelor! Cum spuneam si mai sus, doua treimi dintre paginile de pe Internet nu au niciun fel de backlink, ceea ce inseamna ca primul pas in directia potrivita va fi chiar unul de urias, nu de furnica!

2. 15% dintre cautarile din Google sunt noi, in orice moment (conform platformei insesi). Doar 5% dintre cuvintele cheie primesc mai mult de 10 cautari lunar, iar numai un cuvant din 1,2 milioane primeste peste 100.000 de cautari lunar!

In ciuda existentei unui numar foarte mare de tool-uri de keyword research, ele se dovedesc aproape inutile pentru fiecare a sasea cautare de pe Internet, intrucat aceasta este complet noua! Procentul foarte ridicat se explica atat prin cresterea numarului de cautari vocale (intrucat fiecare utilizator se exprima diferit, intr-un mod potential unic), cat si prin numarul tot mai mare de informatii disponibile online. Aici, strategia pe care o putem numi „optimizare intuitiva” tine de flerul profesionistului in SEO, care trebuie sa vizeze in continutul pe care il creeaza nu doar keyword-uri deja existente, ci si variatiuni pe aceeasi tema, care in prezent apar cu 0 rezultate in dreptul lor, in programele mentionate anterior. Asa cum spuneam, niciun efort nu este in zadar, nici macar pentru cuvintele cu 10 cautari pe luna!

3. Primul rezultat din Google, pe o anumita cautare, are, in medie, o rata de click (click through rate) de 27,6%, iar primele trei rezultate depasesc 50% din total! Rezultatele din pagina 2 primesc sub 1% din totalul click-urilor (conform Backlinko)

Cu alte cuvinte, adevarata tinta nu este neaparat prima pozitie din Google, mai ales ca aceasta nu poate fi aproape niciodata 100% garantata, ci mai degraba top 3, intrucat „podiumul” culege majoritatea laurilor, in timp ce urmatoarele pozitii trebuie sa se multumeasca cu mult mai putin. In mod logic, cu cat concurenta pe un anumit keyword scade (exista mai putine cautari, iar miza este mai mica), cu atat sunt mai ridicate sansele de a ajunge pe primele pozitii si, deci, de a obtine un procent mai mare din trafic. De altfel, strategia de a viza long-tail-uri in optimizarea SEO (cuvinte cheie mai lungi si mai specifice, cu o rata de click mai mare) poate fi extrem de utila pentru non-brand-uri sau business-uri noi pe piata.

4. Google „rescrie” meta titlurile pentru 33% dintre pagini si meta descrierile pentru 63%! De cele mai multe ori, titlul este inlocuit de continutul tag-ului H1 (conform Ahrefs)



Google nu mai catalogheaza meta tag-urile (meta titluri si meta descrieri) drept factori de ranking in mod direct, ci mai degraba in mod indirect, intrucat acestea contribuie din plin la experienta utilizatorilor si la cresterea ratei de click. Cu alte cuvinte, nu mai este suficient ca acestea sa contina keyword-urile principale, in forma lor exacta, ci este nevoie si de „call to action-uri” (de tipul Comanda!, Cumpara/suna acum! etc.), emoji-uri, avantaje de marketing, sloganuri si alte forme de atragere a atentiei si interesului. In caz contrar, Google va decide de la sine sa inlocuiasca meta tag-urile afisate in SERP cu alte sectiuni din pagina. Astfel, creste importanta unui tag H1 setat corect, pe cuvantul cheie principal (exact match), care ar putea inlocui, in pagina cu rezultate, un meta tag „plictisitor”.

5. 99% dintre utilizatori cauta online informatii despre business-uri locale, iar 98% citesc recenziile acestora! Iar cautarile de tipul „near me” (care contin elemente de proximitate) se dubleaza de la an la an (conform Brightlocal)

Pentru simplificare, putem considera ca absolut toata lumea cauta pe Internet date despre micile afaceri din cartier, indiferent ca ne referim la frizerii, pizzerii, sucursale bancare sau altele. Astfel, daca detii un business local, trebuie sa te asiguri ca ai o prezenta online foarte bine pusa la punct si actualizata in special cu informatii utilitare (program, orarul zilnic, adresa exacta, numarul de telefon etc.). Mai mult, chiar daca Google tine cont de obicei de localizarea utilizatorilor, atunci cand le furnizeaza rezultatele unei cautari, nu este o idee rea sa incluzi elemente de proximitate in optimizarea site-ului si in comunicarea off page. Spre exemplu, daca detii o firma de croitorie cu activitatea doar in sectorul 3, vei ranka mult mai usor pe un long tail de tipul „croitorie sector 3” (asa cum am explicat si mai sus).

6. In 2024, peste 60% din populatia Globului are acces la Internet (conform Data Reportal), iar acestia, indiferent de varsta, petrec mai mult timp online, principala tinta fiind, pe langa socializare, cautarea de informatii!

Astfel, potentialul public pe care il poti atinge, in calitate de detinator al unui business online, este mai mare decat oricand. De altfel, tocmai acesta este farmecul investitiei in servicii SEO, fata de alte modalitati de promovare, precum reclamele radio, TV, in ziare sau pe panouri: faptul ca, in loc sa-i „agasezi” pe cei pe care ti-i doresti drept clienti, bombardandu-i cu imagini tipatoare si texte cu majuscule, parcurgi drumul invers si vii in intampinarea lor exact cu ceea ce isi doresc (produsele/serviciile pe care le cauta, informatii etc.). Practic, prin aceasta activitate, iti construiesti brand awareness, iar oamenii care nu au auzit pana atunci despre afacerea ta iti pot rotunji profiturile, in cel mai scurt timp, daca detii pozitii bune in Google.

7. Peste 90% dintre site-urile de pe Internet nu primesc niciun fel de trafic din cautarile pe Google! (conform Ahrefs)

Am pastrat aceasta statistica uimitoare pentru final, in loc de concluzie, pentru a te convinge sa crezi in continuare in puterea Search Engine Optimization, indiferent de care parte a „barierei” esti! Intr-o lume in care 9 din 10 site-uri nu primesc nici macar un click din search-urile organice, tu vei fi in mod automat in cealalta categorie, prin simpla decizie de a face (de a investi in) SEO. Bineinteles, alaturi de o echipa profesionista, in care fiecare are propriul sau rol (copywriting, tehnic, strategie etc.), iar toti cunosc informatiile prezentate mai sus, procesul va fi unul mult mai usor si mai sigur, chiar daca nu atat de rapid pe cat ti-ai dori, intrucat Google ramane in continuare „seful”. Te asteptam!