Vrei sa vada Google ca ai inchis afacerea? In criza Coronavirus poti creste prin SEO!
18 mar 2020

Vrei sa vada Google ca ai inchis afacerea? In criza Coronavirus poti creste prin SEO!

De multe ori, in pragul unui "hop" economic, business-urile aleg sa renunte la serviciile de marketing online, implicit SEO. Ceea ce multi nu iau in calcul este faptul ca o astfel de decizie, fie ea pe termen scurt, poate declansa reactii in lant, care iti pot afecta iremediabil afacerea online. Mai ales daca esti pe o piata competitiva, poti pierde pozitiile fruntase de la o zi la alta. 

De ce se intampla acest lucru? Pentru ca algoritmul Google vrea sa identifice site-urile care nu mai au activitate si despre care nu se “mai vorbeste”. Astfel, isi propune sa coboare in pozitii business-urile care s-au inchis in mod real, dar ale caror site-uri inca exista. Google nu vrea sa afiseze utilizatorilor sai site-uri care sunt inchise, magazine online care nu pot sa mai onoreze comenzile. Din acest motiv a introdus aceste criterii de “activitate” in algoritm. 

Desigur, daca costurile cu aceste servicii depind de incasarile tale si nu le mai poti suporta, atunci n-ai ce sa faci si le opresti, asumandu-ti pierderea pozitiilor in Google. In caz contrar, inainte de a opri activitatea intreprinsa de agentia SEO cu care ai contract, tine cont de acesti factori de risc la care iti expui business-ul.

1. Daca opresti generarea de nou continut

    • Vei pierde din vedere oportunitatea de a creste pe noi expresii de cautare si nici nu le vei mai putea sustine pe cele carora le-ai acordat atentie pana la acest moment; 
    • Vei pune pe pauza crearea de pagini pe subiecte de actualitate. Astfel, continutul tau va rata sansa de a fi share-uit pe retelele de socializare, rezultand intr-un trafic scazut;
    • Vei descuraja tentativa utilizatorilor fideli de a se intoarce pe site-ul tau pentru nou continut. Acest lucru iti va reduce cautarile pe brand - un factor de maxima importanta si un indicator de calitate pentru Google
    • Te vei opri din adaugarea la newsletter a utilizatorilor care "iti calca pragul", dornici sa afle noutati despre serviciile sau produsele pe care le oferi

Asa cum am mentionat mai sus, trebuie sa ai mereu in vedere ca o pauza in crearea de continut ii va transmite lui Google ca site-ul tau este inactiv, lucru care va da startul unui proces incet, dar sigur, de imbatranire. Viitorul este al celor care pot converti trafic folosind cat mai putine resurse, iar odata ce opresti acest proces, vei pierde un avantaj competitiv. Gandeste-te la asta ca la o cursa de maraton - cei care se vor opri sau incetini vor fi devansati cu usurinta de competitie, pierzand tot momentum-ul acumulat.



2. Daca opresti monitorizarea tehnica a site-ului tau

Celor care nu detin cunostinte despre cum functioneaza internetul le va fi probabil dificil sa inteleaga de ce uneori apar probleme tehnice de nicaieri. Algoritmii Google sunt intr-o continua schimbare (numai in 2018 au fost facute 3.200 de update-uri), iar regulile jocului se pot schimba de la o zi la alta. De aceea, inainte de a renunta la o echipa de specialisti care monitorizeaza si adapteaza site-ul la noile schimbari, va trebui sa ai in vedere faptul ca:

    • Robots.txt poate bloca accesul crawler-ilor la paginile site-ului
    • Poti genera automat continut duplicat
    • Poti ramane in urma cu ultimele schimbari de optimizare pentru mobile, pierzand astfel o mare parte din utilizatorii care comanda servicii sau produse direct de pe smartphone.
    • Site-ul tau poate incetini, in contextul in care timpul acordat de utilizator unei informatii digitale scade de la an la an.

Asadar, cand renunti la monitorizarea acestor factori tehnici (si multor altora), problemele incep sa se adune, rezultand, mai devreme sau mai tarziu, in erori care pot trage intreg site-ul in jos. 

3. Daca incetezi sa imbunatatesti sau sa actualizezi continutul on-page

Atunci cand "schimbi fata" unei pagini de interes, traficul va creste in general cu 10% - 30%, uneori chiar mai mult. Este deosebit de important sa fii in ton cu ultimele trend-uri, atat din considerente estetice, cat si informative. Google este atent la noile schimbari din site-ul tau, astfel incat primesti din start un "vot de incredere" din partea motorului de cautare, care te poate pozitiona mai bine in rezultate.
Exista o multitudine de metode pentru a actualiza o pagina:

    • Adaugarea sau imbunatatirea listei de FAQ (frequently asked questions);
    • Adaugarea de linkuri la articole noi;
    • Updatarea la noi probleme cu care se poate confrunta utilizatorul si oferirea unui raspuns viabil;
    • Adaugarea de noi schemas pentru structurarea datelor;
    • Schimbarea template-ului unei pagini;
    • Schimbarea sau imbunatatirea oricarui tip de continut: texte, imagini, videoclipuri. 

Pentru a confirma toate aceste schimbari va trebui facut un research pe noile intentii de cautare ale utilizatorilor, analiza constanta a competitiei, crearea de noi strategii de marketing online si chiar noile preferinte estetice ale potentialilor clienti aflati in targetul urmarit.

4. Daca nu monitorizezi link-urile externe

Cand pui stop activitatii SEO, te expui unei serii de riscuri care includ:

    • Stergerea continutului, dar pastrarea link-ului care face trimitere la site-ul tau
    • Alerte Google de la site-uri pe care aveai construit un profil de backlink-uri, dar acum sunt pline de malware
    • Competitori care incearca sa faca SEO negativ cu trimitere la site-ul tau (se intampla mai des decat crezi)

De altfel, chiar daca inca nu esti in prima pagina de rezultate, nu este bine sa te opresti din activitatea Off Page. Algoritmul Google nu va intelege ce s-a intamplat si chiar daca nu vei pierde multe pozitii, va fi mai greu sa revii pe trendul de crestere. Motorul de cautare nu apreciaza pozitiv perioadele de inconstanta in publicarea continutului sau articolelor care trimit link catre tine. Cumva ii transmiti ca intreaga evolutie de pana acum se datoreaza optimizarii SEO si ai oprit activitatea.  

5. Daca nu mai esti atent la subiectele de actualitate

Cele mai multe business-uri online monitorizeaza permanent competitia, ceea ce le permite sa-si dea seama cu usurinta atunci cand un website renunta la crearea de nou continut si la update-urile necesare. Astfel, acestea te pot devansa rapid pe anumite pozitii care pana mai ieri erau stabile, doar prin incitarea imaginatiei utilizatorilor si adaptarea continutului la subiectele "fierbinti". Iata ce trebuie sa iei in calcul:

    • Acest "hop economic" generat de Coronavirus nu va dura o vesnicie. Mai devreme sau mai tarziu, cand se va relua activitatea normala, vei dori ca afacerea ta sa ramana in top.
    • Pierzi din vedere faptul ca poti devansa competitorii in aceasta perioada. Ca un corolar la filosofia lui Sun-Tzu, perioadele critice sunt terenul ideal pentru lupta, iar castigurile pot fi obtinute chiar si prin neparticiparea "inamicului".
    • Nu uita ca SEO are scopul de a atrage natural utilizatorul, nu de a-i "impinge pe tava" continut la momentul nepotrivit. Desigur ca vei vedea scaderi in trafic si in conversii din cauza virusului. Cu toate acestea, incearca sa privesti la calm situatia. Ofera in continuare informatii relevante, care vor atrage clientii inca interesati de business-ul tau.
    • Nu este nevoie sa stabilesti meeting-uri in persoana pentru optimizarea SEO. Totul se face online, iar discutiile si strategiile se pot discuta prin intermediul Skype, eliminand nevoia de deplasare si respectand conditiile de carantina propuse in aceasta perioada.

In concluzie, daca nu mai poti duce aceasta cheltuiala pe timp de criza, opreste-o. In caz contrar, ar fi bine sa continui. Criza va trece, iar ulterior vei cheltui mai mult ca sa-ti revii pe pozitiile anterioare. De altfel, discuta cu furnizorul tau de SEO pentru a-ti explica exact situatia si a vedea daca este posibila o reducere a abonamentului pe care-l platesti, fara sa-ti afecteze major rezultatele. Pe scurt, nu te da batut, investeste in continut nou si de calitate, iar sansele ca  afacerea ta sa porneasca la acelasi nivel dupa trecerea crizei vor creste exponential!

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?