Desi nu este un virus informatic care sa ne puna in pericol calculatoarele si celelalte device-uri, COVID-19 nu i-a lasat indiferenti pe gigantii Internetului. De fapt, avand in vedere raspandirea de informatii false din mediul online si panica creata cu privire la acest subiect, lumea digitala a luat atitudine! Totodata, afectarea anumitor business-uri sau, dimpotriva, intentia unora de a profita de situatie pentru a se imbogati peste noapte, a stat la baza acestei mobilizari.
Astfel, Google, Facebook, Twitter, chiar si YouTube, au anuntat noi masuri si recomandari in ceea ce priveste actuala situatie de forta majora in care ne aflam. Decizia vine pe fondul raspandirii in masa a virusului COVID-19, care ameninta omenirea nu doar din punct de vedere al sanatatii, ci si al unei posibile crize economice la nivel mondial.
Pe 11 martie 2020, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a decretat
pandemie de Coronavirus. La aceasta data, numarul infectiilor in intreaga lume ajunsese la 118.000, cu peste 4.200 de decese inregistrate. Acest lucru, in cazul unei noi recesiuni, ar putea afecta inclusiv mediul online, cum ar fi digital advertising-ul. Afla in continuare care este pozitia marilor corporatii mai sunt amintite!
Google recomanda actualizarea profilului My Business
Multe firme si companii si-au modificat programul de lucru, in contextul pandemiei, pentru a evita orele de varf si a preveni astfel raspandirea virusului COVID-19. Google My Business a publicat o pagina noua cu recomandari privind actualizarea informatiilor despre afacerea ta, care puncteaza inclusiv acest aspect.
Asadar, daca detii un asemenea cont, iata ce ai de facut pentru a combate efectele negative ale pandemiei asupra business-ului tau:
- actualizeaza programul de lucru, in cazul in care intervalul orar a suferit modificari;
- asigura-te ca datele de contact, in special numarul de telefon, sunt valabile (probabil vor exista clienti ce vor dori informatii suplimentare in timp real);
- actualizeaza descrierea business-ului, precizand daca acesta este afectat in mod direct de Coronavirus sau nu;
- mentine comunicarea cu publicul tau si informeaza-l constant despre masurile de preventie pe care le iei, prin intermediul Google Posts.
In felul acesta, vei reusi sa tii panica sub control si sa-ti promovezi in continuare afacerea intr-un mod adecvat situatiei.
Google si Facebook interzic ad-urile pentru masti chirurgicale
Nu mai e o surpriza faptul ca teama de Coronavirus a facut ca cererea de
masti chirurgicale sa ,,explodeze’’. Astfel, multi intreprinzatori din lumea intreaga au inceput sa vanda aceste produse la suprapret, promovandu-si oferta pe Internet. Spre exemplu, in Romania, un set de masti chirurgicale a ajuns sa coste chiar si 500 Lei!
Drept urmare, pentru a stopa incercarea comerciantilor de a exploata aceasta urgenta de sanatate publica, Google si Facebook au decis sa interzica momentan toate reclamele platite pentru acest tip de produse.
Twitter face apel la simtul civic al brand-urilor
Pana in acest moment, #coronavirus este al doilea cel mai folosit hashtag al anului 2020, creand o adevarata ,,isterie’’ pe celebra retea de socializare. Astfel, Twitter a sugerat in mod public companiilor sa nu comunice pe aceasta tema decat daca este absolut necesar si sa nu transforme situatia data intr-o strategie de marketing.
Cu alte cuvinte, pentru a nu crea si mai multa panica in randul internautilor, brand-urile sunt rugate sa posteze pe seama acestui subiect doar daca publicul lor tinta este afectat in mod direct de pandemia COVID-19. Spre exemplu, companiile aeriene care au fost nevoite sa-si schimbe politica de zboruri.
De asemenea, Twitter sugereaza tuturor companiilor sa se informeze si sa se gandeasca bine inainte de a se face auzite, fara a avea o atitudine critica, ci una pozitiva, lipsita de ironie. In plus, acestea ar trebui sa anticipeze schimbarea comportamentului clientilor, preconizandu-se o crestere a interesului pentru comertul electronic.
YouTube permite anunturile cu privire la Coronavirus
In mod normal, temele medicale sunt considerate ,,subiecte sensibile’’ de catre platforma YouTube, iar astfel de ad-uri sunt interzise.
Cu toate acestea, avand in vedere extinderea fenomenului Coronavirus, YouTube a facut o exceptie de la propriile reguli. In prezent, platforma permite unui numar limitat de canale sa-si promoveze continutul de calitate cu privire la cele mai noi informatii despre acest virus. Este vorba doar de utilizatori avizati, precum Organizatia Mondiala a Sanatatii.
Asadar, pentru a depasi cu calm aceasta perioada delicata pentru aproape orice business, stai informat si concentreaza-te pe actiuni pozitive!