Dincolo de keyword-uri: ce este semantic SEO si de ce sa-l folosesti in 2024?
18 iun 2024

Dincolo de keyword-uri: ce este semantic SEO si de ce sa-l folosesti in 2024?

Asa cum am aratat in articole anterioare, precum „Totul despre entitatile SEO: ce sunt si cum sa le folosesti in beneficiul optimizarii!” sau „Ce este intentia de cautare (Search intent) si cum o poti folosi in beneficiul optimizarii SEO?”, Search Engine Optimization a trecut, in ultimii ani, prin transformari radicale.

Astazi, nu mai este suficient sa folosesti anumite cuvinte sau expresii (keyword-uri si long tail-uri) de numeroase ori in cadrul continutului on page si off page, ci trebuie sa integrezi acest continut intr-un context mai larg, care sa tina cont atat de intentia utilizatorilor (ce cauta ei cu adevarat sa afle sau sa gaseasca), cat si de termenii si domeniile conexe celui vizat.

Nu-ti face griji daca ti se pare prea abstracta explicatia: la finalul articolului, vei gasi un studiu de caz relevant, cu exemple practice!

In Dictionarul Explicativ al Limbii Romane, termenul „semantic” inseamna „care se refera la sensurile cuvintelor”. Iar semantic SEO exact la asta se... refera: construirea unui continut on page si off page mai cuprinzator si relevant, nu doar folosirea „mecanica” a cuvintelor cheie!

Practic, pe masura ce motoarele de cautare, in speta Google (care are o cota de piata de peste 97% in Romania), invata sa interpreteze mai bine nuantele lingvistice, specialistii in Search Engine Optimization trebuie sa treaca si ei la urmatorul nivel, din punctul de vedere al complexitatii continutului pe care il creeaza.

Astfel, prin SEO semantic, optimizezi continutul pentru a ranka nu doar pe principalele keyword-uri, ci si pe expresii conexe, mai putin vizibile, chiar si pe unele care nu au cautari in prezent, dar ar putea deveni importante in timp.


Beneficiile includerii SEO semantic in strategia de optimizare

1. Cresterea traficului organic

In mod logic, cu cat targhetezi mai multe cuvinte si expresii, cu atat vei obtine mai mult trafic organic. Bineinteles, pentru a nu „periclita” optimizarea pe keyword-urile principale, care au sute sau mii de cautari lunare, va trebui sa realizezi un continut mai cuprinzator si structurat pe diferite topicuri (modul in care este construit articolul de fata poate fi un bun exemplu in acest sens – subtitluri, enumerari, bullet-uri, exemple, intrebari frecvente etc.)

2. O experienta a utilizatorilor imbunatatita

In momentul in care furnizezi utilizatorilor exact ceea ce cauta si raspunzi la toate intrebarile si cerintele lor, poti fi sigur ca acestia vor fi multumiti. Iar satisfactia lor se va traduce printr-un timp mai indelungat petrecut pe site, fidelizarea publicului, cresterea brand awareness-ului si, bineinteles, conversii si profituri mai mari.

3. Un continut „pregatit” pentru viitor

Nu in ultimul rand, integrarea SEO semantic in strategia ta de optimizare te va asigura ca, si in cazul unor actualizari neasteptate ale algoritmilor Google, pozitiile tale vor fi „securizate”, intrucat te-ai pregatit deja pentru viitor, printr-o abordare exhaustiva!



Concret: cum sa implementezi semantic SEO in 2024?

1. Concentreaza-te pe topicuri, nu doar pe keyword-uri!

Creeaza un continut aprofundat, care „epuizeaza” un subiect, astfel incat sa rankezi si pe expresiile conexe, nu doar pe cuvintele cheie principale.

2. Intelegerea si plierea pe intentia de cautare

Inainte de a incepe, asigura-te ca intelegi pe deplin ce vrea sa afle sau sa gaseasca publicul caruia i te adresezi, pentru a raspunde cat mai bine acestor cerinte.

3. Intregarea intrebarilor si raspunsurilor la FAQ in continut

Integrarea celebrelor intrebari frecvente (FAQ) in cadrul continutului, precum si furnizarea unor raspunsuri punctuale relevante, nu doar imbunatatesc experienta utilizatorilor, ci iti pot si asigura prezenta in campul „Oamenii au mai intrebat si...”, din cadrul SERP. 

4. Folosirea datelor structurate, pentru un plus de claritate

Nu in ultimul rand, folosirea datelor structurate (Schema.org) iti va permite sa-i „clarifici” lui Google sectiunile din pagina, astfel incat acesta sa afiseze intotdeauna un continut relevant, in functie de interogarile utilizatorilor.


Doua mituri dezmintite despre SEO semantic

1. «SEO semantic este doar un „moft”»

Cu siguranta, nu, ba din contra! Asa cum ti-ai putut da seama deja, SEO semantic face parte dintr-o strategie moderna de optimizare in 2024 si reprezinta un avantaj strategic pentru viitor.

2. «Keyword-urile nu mai conteaza»

Asa cum am explicat si la subpunctul referitor la cresterea traficului organic, cuvintele cheie (principale, cele cu numeroase cautari lunare) inca joaca un rol central in SEO, ajutand motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este vorba intr-o anumita pagina si sa o rankeze corespunzator.

In concluzie, SEO semantic presupune o abordare nuantata a crearii de continut si optimizarii pentru motoarele de cautare, concentrata pe intelegerea deplina a intentiei utilizatorilor si oferirea unui raspuns pe masura: complet, informativ, unic si relevant! Practic, prin aceasta metoda, iti asiguri succesul pe termen lung in Search Engine Optimization, independent de „fluctuatiile” algoritmilor Google.


Care este diferenta dintre SEO traditional si SEO semantic?

In timp ce optimizarea „clasica” se axeaza pe folosirea repetata a anumitor cuvinte cheie in continut, SEO semantic merge mai departe si pune accentul pe importanta contextului si intentiei utilizatorilor. Aceasta noua paradigma vizeaza crearea unui continut care epuizeaza in intregime un subiect, oferind un raspuns competent la intrebarile utilizatorilor, precum si la cele... neadresate inca!


Studiu de caz

Sa presupunem ca vizam crearea unui continut „ca la carte” pentru pagina de Ulei motor a site-ului nostru (dar si pentru advertoriale sau articole de blog pe acelasi subiect). Un tool precum Keyword Planner va identifica principalele cuvinte cheie pe care trebuie sa le targhetam: ulei motor/uleiuri motor, ulei de motor/uleiuri de motor, ulei auto/uleiuri auto, ulei motor auto, ulei masina/uleiuri masina, ulei motor diesel, ulei de masina, uleiuri masini etc.

In schimb, daca folosim functia Content Optimizer & Keyword Tool de la CognitiveSEO, vom avea acces la o serie intreaga de cuvinte si expresii conexe pe care ar fi bine sa le folosim, pentru a creste scorul paginii si a ranka mai sus in SERP: elf evolution, ulei hidraulic, piese auto, covorase auto, motor auto, liqui moly, transmisie automata, cutiile de viteze, motor autoturisme, dpf 5w30, mobil super, accesorii auto etc.

Dupa cum vezi, in lista de mai sus, din care am dat doar cateva exemple, nu pe toate cele 90+ furnizate de tool, se regasesc atat cuvinte din aceeasi sfera semantica (piese auto), cat si denumiri de produse (pe care trebuie sa le folosesti doar daca oferta le cuprinde) si expresii tangentiale (covorase auto, transmisie automata, cutiile de viteze etc.), care trebuie integrate abil in context.

De asemenea, daca vrei sa imbunatatesti scorul unui text deja existent (valoarea este afisata de tool si creste pe masura ce utilizezi cuvintele si expresiile sugerate), trebuie sa acorzi atentie si campurilor „Keyword-uri pe care trebuie sa le folosesti mai des”, respectiv „Keyword-uri pe care trebuie sa le folosesti mai rar” (pentru a evita asa-numitul keyword stuffing). Mult succes!

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?