Deși Sâmbăta de dinaintea Crăciunului este ziua în care cumpărăturile online ating punctul maxim al anului, Black Friday rămâne o oportunitate extrem de valoroasă pentru magazinele online de a-și crește traficul pe site și a-l fructifica în vânzări.
Black Friday reprezintă debutul oficial al promoțiilor și reducerilor din comerțul electronic. Însă, având în vedere ofertele atât de variate ale magazinelor online în acea perioadă, ce poți face pentru a te distinge de competiție? Iată șase strategii de
optimizare SEO care te vor ajuta să îți îmbunătățeșți campania de marketing de Black Friday și să maximizezi volumul vânzărilor:
1. Pune la punct aspectele fundamentele ce țin de optimizarea on page a site-ului
Înainte de a lansa oficial campania de Black Friday, este important ca site-ul tău să fie bine pus la punct din punct de vedere al optimizării on page, pentru a te asigura că paginile pot fi ușor indexate de către crawlerii Google, iar experiența de navigare a utilizatorului este una cât mai fluidă și care să îl ghideze cât mai ușor către finalizarea unei comenzi.
Așadar, este recomandat să:
- setezi o pagină de tip
Error 404 in asa fel incat sa fie cat mai user-friendly si sa redirectioneze utilizatorul catre pagina pe care doreste sa o acceseze;
în așa fel încât să fie cât mai user-friendly și să redirecționeze utilizatorul către pagina pe care dorește să o acceseze;
- inserezi un redirect 301 pentru linkurile defecte;
- te asiguri că viteza de încărcare a site-ului este una optimă;
- te asiguri că serverul poate face față unui număr mare de vizitatori în perioada Black Friday;
- optimizezi meta titlurile și meta descrierile folosind cuvinte cheie pe care le targetezi în perioada Black Friday;
- adaugi atât în meta taguri, cât și în conținut, formulări de tip call-to-action care să faciliteze conversiile;
- asiguri o structură de linkuri interne care să ofere posibilitatea utilizatorilor să interacționeze cât mai ușor cu site-ul tău.
2. Strategia de cuvinte cheie
Atunci când efectuezi research-ul de cuvinte cheie pentru Black Friday, analizează campania de anul trecut. Verifică în Google Analytics ce pagini au atras cel mai mult trafic, cele mai multe conversii și care dintre ele au obținut cele mai bune poziții în Google pe cuvintele cheie targetate de Black Friday în anul anterior. Folosește datele obținute în urma analizei pentru a-ți fundamenta strategia de anul acesta.
Evident, cel mai targetat cuvânt cheie de Black Friday este "Black Friday", însă este de la sine înțeles că nu poți lista în primele poziții doar pe acest cuvânt. Așadar, plecând de la acest cuvânt cheie principal, poți targeta expresii long-tail precum "oferte Black Friday", "reduceri Black Friday", "promoții Black Friday" în combinație cu produsele și/sau serviciile din industria ta. De exemplu, dacă magazinul tău online vinde electrocasnice, câteva expresii long-tail pe care le poți targeta sunt "oferte blender Black Friday", "reduceri frigidere Black Friday", etc.
3. Landing page dedicat perioadei Black Friday
Un landing page dedicat perioadei Black Friday este o metodă eficientă de a atrage vizitatori și a promova produsele pe care dorești să le vinzi în acea perioadă. Un landing page de Black Friday ar trebui să includă meta taguri optimizate după cuvintele cheie specifice și un conținut cât mai atractiv pentru vizitatori, care să ofere o descriere cât mai clară a produselor și avantajelor pe care le oferă. În plus, poți folosi formulări de tip "Ofertă limitată! Cumpără acum!" pentru a trezi în vizitatori dorința de a nu rata oferta și a cumpăra cât mai repede produsele la promoție.
De asemenea, este indicat să începi cu ceva timp înainte să construiești linkuri către landing page-ul de Black Friday, pentru ca aceasta să listeze pe poziții cât mai bune în pagina de rezultate Google.
4. Optimizează-ți site-ul pentru dispozitive mobile
Având în vedere că Google a lansat anul acesta “Mobile-first index”, prin care vor fi prioritizate versiunile de mobil ale site-urilor în paginile de rezultate, este important ca website-ul tău să fie optimizat pentru dispozitivele mobile. Adevărul este că, în prezent, mai mult de 55% din traficul total de pe Internet vine de pe dispozitive mobile precum smartphone-uri și tablete, acest procent urmând să crească de la an la an. Așadar, asigură-te că:
- site-ul tău are un design responsive, care permite o experiență de navigare ușoară și eficientă pentru utilizatori;
- viteza de încărcare a site-ului este una optimă;
- landing page-ul are un layout fluid, cu un design cât mai simplu, pentru ca vizitatorii să poată accesa cu ușurință toate zonele de interes din site.
5. Recenziile sunt de o importanță crucială
Confruntându-se cu o explozie de oferte și promoții, consumatorii tind să facă mai mult research pe Internet înainte de a cumpăra un produs în perioada Black Friday.
Conform unui sondaj realizat de
BrightLocal, 92% din cumpărători consultă recenzii online și 68% susțin că recenziile pozitive îi determină să aibă mai multă încredere într-un brand.
Așadar, recenziile pozitive și testimonialele sunt mai mult decât binevenite pe landing page-ul tău de Black Friday, deoarece pot influența decizia de cumpărare a vizitatorilor. Ai grijă, însă, cum le plasezi în structura paginii pentru a nu interfera cu alte elemente care influențează experiența utilizatorului!
6. Nu uita de backlinkuri!
Nu în ultimul rând, backlinkurile de calitate au un rol important în a-ți ajuta landing page-ul de Black Friday să devanseze competitorii în pagina de rezultate organice Google.
Așadar, este indicat să începi cu 2-3 săptămâni înainte de Black Friday să creezi articole de calitate, cu conținut atractiv pentru utilizatori, pe care să le publici pe site-uri cu autoritate și care să facă trimitere către landing page-ul tău. De asemenea, este un moment bun să apelezi la relațiile pe care le ai cu bloggerii din domeniul tău de activitate, care îți pot promova produsele din oferta ta de Black Friday în cadrul articolelor pe care le scriu.